Νέο, ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό αυτοκίνητο προτείνει η Toyota

Νέο, ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό αυτοκίνητο προτείνει η Toyota

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Toyota ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγαλύτερη αυτονομία και πολύ πιο γρήγορη φόρτιση, έως το 2022. Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για την κατασκευή ενός νέου είδους μπαταρίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Chunichi Shimbun, αυτή η νέα μπαταρία είναι προϊόν μιας πρόσφατα ανεπτυγμένης τεχνολογίας. Πλέον, θα χρησιμοποιούνται στερεοί ηλεκτρολύτες, αντί των παραδοσιακών σε υγρή μορφή.

Οι στερεοί ηλεκτρολύτες εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα απ’ ό,τι οι μπαταρίες λιθίου. Το ερώτημα όμως παραμένει: Θα μπορέσει η Toyota να υπερσκελίσει αποτελεσματικά τους κύριους ανταγωνιστές της, τις Tesla και Nissan, που έχουν διανύσει μεγάλη απόσταση σε αυτόν τον χώρο; Συν τοις άλλοις, η μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαιτεί πολύ αυστηρότερους ποιοτικούς ελέγχους. «Από σήμερα έως το 2022, μας χωρίζουν αιώνες και πολλά μπορούν να αλλάξουν», παρατηρεί ο αναλυτής για θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας Κρίστοφερ Ρίχτερ. «Επίσης, ο αντίκτυπος του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της Toyota στην αγορά θα εξαρτηθεί από το κόστος της μπαταρίας».

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι πιο προηγμένες μπαταρίες σε στερεή μορφή μπορούν να περιορίσουν δραστικά τον χρόνο επαναφόρτισης. Συγκεκριμένα, τα νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπορούν σε λιγότερο από 60 λεπτά να είναι έτοιμα για ταξίδι, ενώ σήμερα απαιτούνται αρκετές ώρες πλήρους επαναφόρτισης, βάσει του χρησιμοποιούμενου συμβατικού συστήματος. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι μπαταρίες σε στερεή μορφή αποθηκεύουν τριπλάσια ενέργεια από εκείνες του λιθίου, ενώ και οι ίδιες έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η Τοyota, όπως αναφέρει το σάιτ www.autocar.co.uk, δεν επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει προοπτική εμπορικής εκμετάλλευσης αυτής της τεχνολογίας αποθήκευσης ενέργειας.

Παρά ταύτα, η Κάγιο Ντόι, εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας, τόνισε ότι «οι μπαταρίες στερεάς μορφής αποτελούν αντικείμενο έρευνας και ανάπτυξης για την Toyota». Επίσης, χωρίς να αναφερθεί σε συγκεκριμένα σχέδια, είπε ότι στόχος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να βγάλει στην αγορά τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες στις αρχές της δεκαετίας του 2020. Το 2016, η Toyota είχε επιβεβαιώσει την πρόθεσή της να συγκροτήσει ξεχωριστό βραχίονα ανάπτυξης αυτοκινήτων που θα κινούνται με τη χρήση ηλεκτρισμού. Επίσης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.autocar, έχει σημειωθεί πρόοδος στις στερεάς μορφής μπαταρίες, αλλά ακόμα δεν μπορούν στην πράξη να καταδείξουν την υπεροχή τους έναντι των συμβατικών του λιθίου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το 2020 θα προωθηθεί στην αγορά το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα. Θα καλύπτει με μία φόρτιση 300 χιλιόμετρα, αλλά θα χρησιμοποιεί και συμβατικές μπαταρίες. Θα δοκιμαστεί από τους οδηγούς σε πραγματικές συνθήκες, οπότε θα μπορέσει να ανοίξει τον δρόμο για το όχημα με τις στερεάς μορφής μπαταρίες, το οποίο θα είναι έτοιμο από την Toyota το 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή