Κόβουν τις δαπάνες για ψώνια οι Κινέζοι τουρίστες

Κόβουν τις δαπάνες για ψώνια οι Κινέζοι τουρίστες

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα ψώνια από τις αγορές της Δύσης δεν αποτελούν πλέον το βασικό κίνητρο των Κινέζων τουριστών, οι οποίοι, αντιθέτως, περιορίζουν τις δαπάνες σε αγορές και τις αυξάνουν για ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times επικαλείται έρευνα, σύμφωνα με την οποία τα χρήματα που ξοδεύουν για ψώνια οι Κινέζοι όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό έχουν μειωθεί στο 37% των συνολικών δαπανών τους φέτος, από το 47% στο οποίο ανερχόταν πριν από τέσσερα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι τα εμπορικά καταστήματα δεν μπορούν πλέον να προσβλέπουν στις δαπάνες των Κινέζων για την ενίσχυση των εσόδων τους.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της εταιρείας Ipsos αλλά και του site αναζήτησης ξενοδοχείων Hotels.com. Παράλληλα, η τελευταία ετήσια έρευνα της συμβουλευτικής Oliver Wyman διαπιστώνει ότι το περασμένο έτος ο μέσος όρος δαπανών των Κινέζων ανά ταξίδι υποχώρησε ελαφρώς στα 840 ευρώ από 1.000 ευρώ, στα οποία ανερχόταν το 2015. Σύμφωνα με αναλυτές της εν λόγω εταιρείας, αυτό οφείλεται στο ότι ταξιδεύουν όλο και περισσότεροι Κινέζοι που δεν ανήκουν απαραιτήτως στις κοινωνικές τάξεις ιδιαίτερα υψηλού εισοδήματος, αλλά αντιθέτως έχουν μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα για αγορές.

Οπως τονίζει ο Χάντερ Ουίλιαμς, συνεργάτης της Oliver Wyman, «ο τουρισμός γίνεται πλέον συνήθεια μεγάλου μέρους του πληθυσμού της Κίνας και υπάρχουν πολλών διαφορετικών ειδών Κινέζοι τουρίστες, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους τουρίστες άλλων χωρών».

Μέχρι πρόσφατα, οι τιμές των ειδών πολυτελείας ή των εισαγόμενων προϊόντων ήταν απαγορευτικές στην Κίνα και συχνά εξωθούσαν τους Κινέζους να ταξιδεύουν στο εξωτερικό για αγορές. Τελευταία, όμως, οι επιχειρήσεις τείνουν να εναρμονίζουν τις τιμές παγκοσμίως, ενώ παράλληλα έχουν ενταθεί οι έλεγχοι στα τελωνεία της Κίνας, ιδιαιτέρως όταν οι τουρίστες επιστρέφουν στη χώρα με πολλά ξένα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνονται οι δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας. Παράλληλα, άλλωστε, διαπιστώνεται και μια αλλαγή στη νοοτροπία των Κινέζων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Σε αντίθεση με τις δαπάνες για αγορές, σε ανοδική πορεία βρίσκονται οι δαπάνες για στέγαση, διατροφή και ψυχαγωγία, καθώς αυξήθηκαν φέτος στο 44% από το 31% στο οποίο έφταναν πριν από τέσσερα χρόνια. Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των Κινέζων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Σύμφωνα, πάντως, με το Πεκίνο, οι Κινέζοι πολίτες έκαναν πέρυσι 122 εκατ. ταξίδια στο εξωτερικό, που ισοδυναμεί με αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2015. Το 82% αυτών των ταξιδιών είχαν προορισμό χώρες της Ασίας και της Ευρώπης, ενώ σημείωσαν αύξηση κατά 25% τα ταξίδια με προορισμό την Ευρώπη και κατά 12% όσα είχαν προορισμό τις ΗΠΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή