Mέτωπο Google και Walmart απέναντι στην Amazon

Mέτωπο Google και Walmart απέναντι στην Amazon

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κολοσσός υψηλής τεχνολογίας Google και ο έτερος του λιανεμπορίου Walmart συνασπίζονται απέναντι στην Amazon. Σχεδόν όλοι γνωρίζουν ότι η εταιρεία που ίδρυσε και διοικεί ο Τζεφ Μπέζος ξεκίνησε ως διαδικτυακό βιβλιοπωλείο. Σήμερα, όμως, έχει εξελιχθεί σε γιγάντιο πολυκατάστημα και αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Η Walmart με τα ομώνυμα σούπερ μάρκετ συμφώνησε με την Google να διαθέτει τα δικά της προϊόντα στο Google Express, το οποίο λειτουργεί ως το διαδικτυακό πολυκατάστημα της τελευταίας. Είναι αξιοσημείωτο, όπως αναφέρει σε σχετικό άρθρο της η εφημερίδα Τhe New York Times, ότι για πρώτη φορά η Walmart διαθέτει τα προϊόντα της διαδικτυακά στις ΗΠΑ εκτός του δικού της ιστοτόπου.

Η συνεργασία των δύο κολοσσών είναι η χειροπιαστή απόδειξη του «η ισχύς εν τη ενώσει» απέναντι σε μια κοινή απειλή, την Amazon. Aφενός η Amazon δεσπόζει στις ηλεκτρονικές αγορές σε όλο τον κόσμο, ρίχνοντας βαριά σκιά στις προοπτικές ενός παραδοσιακού ομίλου λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart. Αφετέρου απειλεί και τη μηχανή αναζήτησης της Google, επειδή ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν μέσω Amazon και όχι μέσω Google – η Google υστερεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Βέβαια, όπως παρατηρούν αναλυτές, το ότι η Google και η Walmart συνεργάζονται δεν διασφαλίζει αυτόματα ότι θα έχουν και μεγαλύτερη επιτυχία από το να δρούσαν μεμονωμένα.Τον Ιούλιο, για παράδειγμα, τον ιστότοπο της Walmart επισκέφθηκαν περίπου 83,6 εκατ. χρήστες, δηλαδή σχεδόν οι μισοί από εκείνους της Amazon. Η αλήθεια είναι ότι για τους περισσότερους καταναλωτές, η Amazon παραμένει η πρώτη επιλογή ηλεκτρονικών αγορών.

Κανένας άλλος όμιλος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα αποθέματα της εταιρείας, πόσο εύκολα πείθει όσους περιηγούνται τον ιστότοπό της να γίνουν αγοραστές, αλλά ούτε και τις πολλές επιλογές στην παράδοση των αγορασμένων αντικειμένων κατ’ οίκον. Πάντως, οι δύο καινούργιοι σύμμαχοι διευκρίνισαν ότι η σύμπραξή τους αφορά κυρίως το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο των διαδικτυακών αγορών στο μέλλον και όχι το πώς είναι σήμερα. Σχεδιάζουν, λοιπόν, το μέλλον με το να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες της Walmart να παραγγέλνουν ξανά ό,τι αγόρασαν στο παρελθόν μέσω της συσκευής Google Home, ενός μεγαφώνου που αναγνωρίζει τη φωνή των χρηστών και λαμβάνει εντολές, λειτουργώντας ως ηλεκτρονικός βοηθός. Είναι η απάντηση στην αντίστοιχη συσκευή Echo της Amazon.

Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιούν οι πελάτες της Walmart το Google Assistant, ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που υπάρχει στα κινητά με Android, για να κάνουν αγορές. Η Google περιμένει οι πελάτες της Walmart να συνδέσουν τους λογαριασμούς τους στη Walmart μαζί της, ώστε να έχει πρόσβαση στα στοιχεία της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Αυτό σημαίνει πως θα τους υπενθυμίζει τις παλιές τους αγορές, θα τους προτείνει καινούργιες που θα έχουν σχέση με τις προηγούμενες κ.ο.κ.

Η Google, επίσης, εκτιμά ότι πολύ σύντομα οι ηλεκτρονικές αγορές θα γίνονται φωνητικά – σήμερα, το 20% της αναζήτησης για προϊόντα στα κινητά τηλέφωνα γίνεται με αυτόν τον τρόπο. Επιπλέον, προβλέπει, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Walmart, ότι θα προσφέρει δωρεάν παράδοση κατ’ οίκον, αν οι πελάτες κάνουν ένα ελάχιστο όριο αγορών στο ψηφιακό πολυκατάστημα της Google Express. Προς το παρόν, οι χρήστες της καταβάλλουν συνδρομή 95 δολάρια τον χρόνο για δωρεάν παράδοση των προϊόντων στο σπίτι τους, εφόσον πραγματοποιήσουν ένα μίνιμουμ όριο ψηφιακών αγορών, ανεξαρτήτως πόσες φορές θα κάνουν τέτοιες αγορές. Το αντίστοιχο πρόγραμμα της Amazon, που ονομάζεται Amazon Prime, χρεώνει 99 δολάρια τον χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή