Προεκλογική στροφή Μέρκελ κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών για το ντίζελγκεϊτ

Προεκλογική στροφή Μέρκελ κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών για το ντίζελγκεϊτ

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενόψει των γερμανικών εκλογών που θα διεξαχθούν στις 24 Σεπτεμβρίου, το σκάνδαλο dieselgate που έχει αμαυρώσει έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους της γερμανικής οικονομίας, αναδεικνύεται σε μείζον πολιτικό θέμα μεταξύ των δύο πολιτικών αντιπάλων, δηλαδή της καγκελαρίου Αγκελα Μέρκελ και του ηγέτη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, Μάρτιν Σουλτς. Σε τηλεοπτική αναμέτρηση που διενεργήθηκε την Κυριακή μεταξύ των δύο πολιτικών αντιπάλων, η κ. Μέρκελ προσπάθησε να απαντήσει σε όσους την κατηγορούν ότι έχει δείξει μεγάλη επιείκεια στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες χωρίς να λάβει αυστηρά μέτρα. Μάλιστα, η κ. Μέρκελ τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της κατάθεσης μαζικών αγωγών εναντίον της Volkswagen, με στόχο να αποζημιώσει τους κατόχους πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία. Αυτό το μέτρο ίσχυε μόνο για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Η εταιρεία Volkswagen απορρίπτει προς το παρόν την αποζημίωση ύψους 8,5 εκατ. για τους κατόχους αυτοκινήτων με παραποιημένο λογισμικό στην Ευρώπη.

Η κ. Μέρκελ δήλωσε ότι «είναι εντελώς ξεκάθαρο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για ό,τι είχε κάνει». Σημειώνεται μάλιστα ότι το σκάνδαλο ντίζελγκεϊτ έχει κοστίσει στη VW, που θεωρείται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, περίπου 25 δισ. δολ., τα οποία προέρχονται από πρόστιμα και από αποζημιώσεις πελατών. Επίσης, η Γερμανίδα καγκελάριος επέκρινε το προσχέδιο νόμου που κατέθεσε το SPD, εκτιμώντας ότι είναι «πολύ γραφειοκρατικό», ωστόσο εμφανίστηκε έτοιμη να συζητήσει επί του θέματος.

Ως εκ τούτου, η κ. Μέρκελ επιδίωξε να επαναφέρει στην επιφάνεια το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών αερίων σε συνάντηση που είχε η ίδια με πολιτικούς εκπροσώπους των γερμανικών κρατιδίων και της γερμανικής ομοσπονδίας. Ειδικότερα, η κ. Μέρκελ ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει στο 1 δισ. ευρώ τη χρηματοδότηση του fund με στόχο να βελτιώσει τις υποδομές στον τομέα των μεταφορών και να αποτρέψει την καθολική απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε ορισμένες γερμανικές πόλεις. Η ίδια πρόσθεσε: «Επιθυμούμε να εξαντλήσουμε κάθε επιλογή για να αποτρέψουμε τέτοιου είδους απαγόρευση. Το ρολόι γυρίζει και όλοι γνωρίζουμε ότι απαιτείται μια μεγάλη απόφαση». Πιέσεις για την άμεση λήψη αποφάσεων ασκούν και δήμαρχοι πόλεων όπως ο Ντίτερ Ρέιντερ, δήμαρχος του Μονάχου, που δήλωσε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ότι «έχουμε ανάγκη από άμεσες λύσεις, τουλάχιστον στη Βαυαρία. Αλλιώς, τα δικαστήρια θα απαγορεύσουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων». Μάλιστα, τον περασμένο μήνα είχε προηγηθεί μια κρίσιμη συνάντηση μεταξύ των επικεφαλής των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας και των αρμόδιων υπουργών κατά τη διάρκεια της οποίας οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμφώνησαν να τροποποιήσουν 5,3 εκατ. αυτοκίνητα με σκοπό να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή