Δασμό 219,3% επέβαλαν οι ΗΠΑ στις εισαγωγές αεροσκαφών της Bombardier

Δασμό 219,3% επέβαλαν οι ΗΠΑ στις εισαγωγές αεροσκαφών της Bombardier

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη λήψη σκληρών μέτρων προχώρησε χθες το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου εις βάρος της καναδικής εταιρείας Bombardier, επιβάλλοντας δασμό 219,3% στις εισαγωγές των αεριωθούμενων CSeries, λόγω των πολύ μεγάλων επιδοτήσεων που λαμβάνει ο όμιλος αεροναυπηγικής για την κατασκευή τους. Η επιβολή δασμών αποφασίστηκε έπειτα από τη διαμαρτυρία της αμερικανικής Boeing, η οποία κατηγόρησε τον Καναδά ότι δίνει μεγάλες επιδοτήσεις στην Bombardier για την κατασκευή των συγκεκριμένων αεροσκαφών, επιτρέποντάς της να τα πουλάει στις ΗΠΑ σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από το κόστος παραγωγής τους.

Η απόφαση για την επιβολή δασμών αναμένεται να υλοποιηθεί το 2018 και αφού πρώτα δώσει το «πράσινο φως» η Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου των ΗΠΑ (ITC), αποδεχόμενη τη διαμαρτυρία της Boeing. Το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου έλαβε αυτήν την απόφαση σε μια περίοδο κατά την οποία οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Μεξικό βρίσκονται σε διαβουλεύσεις για την επαναδιαπραγμάτευση της Nafta.

Πηγή που γνωρίζει καλά τις θέσεις της καναδικής κυβέρνησης ξεκαθάρισε ότι η διαμάχη με την Boeing είναι ανεξάρτητη από τις διαπραγματεύσεις για τη Nafta. Εν τω μεταξύ, η Καναδή υπουργός Εξωτερικών Κρίστια Φρίλαντ δήλωσε ότι η Bombardier προμηθεύεται εξαρτήματα για την κατασκευή των CSeries από αμερικανικές εταιρείες που απασχολούν 23.000 άτομα στο Κονέκτικατ, στη Φλόριντα και στο Νιου Τζέρσεϊ, επισημαίνει το Reuters.

O αμερικανικός όμιλος αεροναυπηγικής αναφέρεται σε παραγγελία 75 τζετ CSeries από την Delta Air Lines, συσχετίζοντας αυτήν την τακτική της Bombardier με αντίστοιχες μεθόδους της ευρωπαϊκής Αirbus κατά τη δεκαετία του 1990, για να κερδίσει περισσότερες παραγγελίες.

Αντιδράσεις διατυπώθηκαν από την Bombardier σε δημόσια ανακοίνωση. «Διαφωνούμε εντόνως με την απόφαση του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου», αναφέρεται στην ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι το μέγεθος του προστίμου είναι «εξωφρενικό». Σημειωτόν ότι ο δασμός στις κινεζικές εισαγωγές χάλυβα ψυχρής έλασης που επέβαλαν πέρυσι οι ΗΠΑ ανέρχεται στο 256%.

Αν, τελικά, επιβληθούν οι δασμοί, θα τριπλασιαστεί το κόστος για την παραγωγή ενός CSeries και θα φθάσει στα 61 εκατ. δολάρια. Η αρχική τιμή ενός CSeries φθάνει τα 79,5 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, οι όμιλοι αεροναυπηγικής συνηθίζουν να κάνουν εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με το μέγεθος της παραγγελίας. Η Boeing ισχυρίζεται ότι η Bombardier μείωσε την τιμή για το κάθε αεριωθούμενο στα 19 εκατ. δολάρια, για να κερδίσει την παραγγελία από την Delta. Η Bombardier αρνείται τους ισχυρισμούς της Boeing ότι προέβη σε αυτήν την κίνηση.

Την απογοήτευσή της εξέφρασε και η Βρετανίδα πρωθυπουργός Τερέζα Μέι, διότι η Bombardier απασχολεί 4.000 άτομα σε εργοστασιακή μονάδα που διατηρεί στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας και το αντικείμενό της είναι η παραγωγή πτερυγίων για αεροσκάφη. Η Βόρεια Ιρλανδία είναι ένα ευαίσθητο θέμα για την κ. Μέι, ενόψει του Brexit και των μελλοντικών εμπορικών σχέσεων με τη Δημοκρατία της Ιρλανδίας που είναι κράτος-μέλος της Ευρωζώνης. Είναι, τέλος, προσωπικό χτύπημα για τη Βρετανίδα πρωθυπουργό, διότι προσπάθησε να θεμελιώσει μια πολιτική σχέση με τον Λευκό Οίκο, η οποία, όμως, δεν φαίνεται να αποδίδει καρπούς. Οπως αποκαλύπτουν πηγές του Bloomberg, η κ. Μέι έθιξε το θέμα για τη Bombardier σε τηλεφωνική συνδιάλεξη με τον Ντόναλντ Τραμπ, πλην όμως δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή