Θύματα στον «πόλεμο» τιμών οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Θύματα στον «πόλεμο» τιμών οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πτώχευση πολλών ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους φαίνεται να προκαλεί το τελευταίο χρονικό διάστημα έντονες ανακατατάξεις στον κλάδο των αερομεταφορέων.

Η βρετανική Μonarch Airlines τον Οκτώβριο, η γερμανική Air Berlin τον Αύγουστο και η ιταλική Alitalia τον Μάιο κήρυξαν πτώχευση. Επίσης, η ιρλανδική Ryanair αναγκάστηκε να ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις εξαιτίας έλλειψης προσωπικού, ενώ η British Airlines προέβη και αυτή σε ακυρώσεις πτήσεων τον περασμένο Μάιο εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων, αφήνοντας μετέωρους 75.000 επιβάτες. Επικρατεί, λοιπόν, διάχυτος προβληματισμός σχετικά με τους παράγοντες που συνέτειναν στην πτώχευση ή στην αιφνίδια υπολειτουργία των παραπάνω αερομεταφορέων. Αρχικά, όπως προκύπτει από δημοσίευμα των New York Times, επικρατεί «πόλεμος τιμών» μεταξύ των εταιρειών χαμηλού κόστους στην προσπάθειά τους να προσφέρουν φθηνές υπηρεσίες στους πελάτες τους για να μεταβούν σε δημοφιλείς προορισμούς. Επίσης, οι χαμηλές τιμές που υιοθετούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν εξαναγκάσει τους υπόλοιπους μεγάλους αερομεταφορείς να προσφέρουν επιλογές που απαιτούν επιπλέον χρεώσεις.

Το κύμα χρεοκοπιών οφείλεται και στην παρουσία πολλών αερομεταφορέων στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς να μην επιβιώνουν εξαιτίας του υψηλού ανταγωνισμού. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αντριου Τσάλτον, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων Aviation Advocacy, «οι επιβάτες επωφελούνταν για μεγάλο χρονικό διάστημα από τα πολύ φθηνά εισιτήρια». Ο ίδιος, όμως, προσθέτει ότι στην Ευρώπη δραστηριοποιούνται πολλές αεροπορικές εταιρείες. Σε σχετικό δημοσίευμα, οι New York Times αναφέρουν ότι η πτώχευση ορισμένων εταιρειών που δεν παρουσίασαν υψηλές οικονομικές επιδόσεις έχει και θετικές πλευρές. Ο αποκλεισμός πολλών μη αποτελεσματικών αερομεταφορέων ανοίγει τον δρόμο για συγχωνεύσεις και εξαγορές. Ηδη στις ΗΠΑ έχει προηγηθεί από το 2001 κύμα εξαγορών και συγχωνεύσεων, με αποτέλεσμα οι έξι μεγαλύτερες πλέον αεροπορικές εταιρείες να ελέγχουν το 80% της αγοράς. Αντίθετα, στην Ευρώπη οι έξι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες ελέγχουν λιγότερο από το 50% της αγοράς. Οπως επισημαίνει στους NYT ο Τζόναθαν Γουόμπερ, επικεφαλής της ερευνητικής εταιρείας CAPA Centre for Aviation, οι αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν επαρκώς προσαρμοσμένο επιχειρηματικό μοντέλο αυξάνονται σε μεγαλύτερο και ταχύτερο βαθμό. Ο ίδιος προσθέτει ότι «οι μικρές και πιο αδύναμες εταιρείες εξαφανίζονται».

Εντούτοις, ενόψει των διαδικασιών απόσχισης της Βρετανίας από την Ε.Ε., ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων ενδέχεται να έρθει αντιμέτωπος και με άλλες μεγάλες προκλήσεις. Οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ελεύθερα πτήσεις σε διαφορετικούς προορισμούς της Ευρώπης. Η έξοδος της Βρετανίας από την Ε.Ε. ενδεχομένως να περιορίσει αυτή τη δυνατότητα, προκαλώντας αβεβαιότητα για τη μελλοντική πορεία των εταιρειών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή