Ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο πανευρωπαϊκό δίκτυο σταθμών για επαναφόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σχεδιάζουν από κοινού οι μεγαλύτερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, Volkswagen, Daimler και BMW, που έχουν επίσης προσεταιριστεί τη Ford Motor Co. Στόχος τους, να έχουν δημιουργήσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ένα δίκτυο 400 σταθμών επαναφόρτισης, ο καθένας με δυνητική απόδοση 350 KW, που θα καλύπτει τη Γερμανία, την Αυστρία και τη Νορβηγία. Αρχίζουν, έτσι, την πρώτη φάση του προγράμματος που προβλέπει ότι 20 σταθμοί θα λειτουργούν έως τα τέλη του έτους και θα καλύπτουν τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους των τριών χωρών. Στη διάρκεια του 2018 θα λειτουργούν, σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, πάνω από 100 σταθμοί.

Το σχέδιο των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών προβλέπει πως ο υπερφορτιστής των 350 KW θα μπορεί μέσα σε 15 με 20 λεπτά να φορτίζει το 80% της μπαταρίας ενός οχήματος, όπως το υπό σχεδίαση ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Mercedes-Benz. «Το πρώτο πανευρωπαϊκό δίκτυο επαναφόρτισης θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στην ολοκλήρωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων», εκτιμά ο Μάικλ Χάγες, στέλεχος της εν λόγω κοινοπραξίας, η οποία φέρει την επωνυμία Ionity. Ο ίδιος τονίζει ότι έτσι θα επιτευχθεί «ο κοινός στόχος να έχουν οι οδηγοί πρόσβαση σε ταχεία επαναφόρτιση». Η πρωτοβουλία συνοδεύει τον αγώνα δρόμου στον οποίο έχουν αποδυθεί οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αναπτύξουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που θα συμμορφώνονται με τους ολοένα και αυστηρότερους κανόνες για την προστασία του περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά τον ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό εταιρειών που ενώνουν τις δυνάμεις τους, φαίνεται πόσο άμεση είναι η ανάγκη να ευοδωθούν οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται επί δεκαετίες στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Προκειμένου, άλλωστε, να μην κατηγορηθούν ότι σχημάτισαν καρτέλ και να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα, οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Volkswagen και της Daimler δημοσιοποίησαν οι ίδιοι το σχέδιό τους τον Οκτώβριο.

Παράλληλα, ο τρίτος εταίρος, η BMW, έδωσε τέλος σε επαφές της για νέα σχέδια κοινά με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και την περασμένη εβδομάδα εξέφρασε την πρόθεση να εξακολουθήσει να συνεργάζεται «επαγγελματικά» με τους ανταγωνιστές της. Το εγχείρημα προϋποθέτει, πάντως, επενδύσεις πολλών δισ. δολαρίων, αλλά θα προσφέρει νέες ευκαιρίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Υπολογίζεται πως οι νέοι υπερφορτιστές της Ionity θα κοστίζουν περίπου 200.000 ευρώ ο καθένας. Προσβλέπουν να συνεργασθούν με την κοινοπραξία μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι όπως η Siemens αλλά και μικρές εταιρείες εξειδικευμένες όπως η ChargePoint.

Η αβεβαιότητα για το κατά πόσον θα έχουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αρκετή μπαταρία για να φτάσουν στον προορισμό τους αποθαρρύνει ορισμένους αυτοκινητιστές, μολονότι θα ήθελαν να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα και να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Ετσι, μέχρι στιγμής οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων παραμένουν περιορισμένες σε πολύ χαμηλά ποσοστά του συνόλου των πωλήσεων. Τον Σεπτέμβριο η BMW πούλησε μόλις 22.225 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το σύνολο των πωλήσεών της έχει φτάσει στα 1,8 εκατ. οχήματα από την αρχή του έτους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή