Ανησυχεί τις επιχειρήσεις το αργό Internet στη Γερμανία

Ανησυχεί τις επιχειρήσεις το αργό Internet στη Γερμανία

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επί χρόνια, οι επικεφαλής της γερμανικής επιχειρηματικής κοινότητας καλούν την κυβέρνηση να επενδύσει περισσότερα χρήματα στον εκσυγχρονισμό των ψηφιακών υποδομών της χώρας, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος η χώρα να μείνει πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα. Η διάδοση των αυτόνομων αυτοκινήτων και των οικιακών συσκευών που είναι συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο απαιτεί την ύπαρξη γρήγορου δικτύου. Ωστόσο, το 2017 η μέση ταχύτητα του Διαδικτύου στη Γερμανία ήταν η 25η πιο αργή στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Akamai. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Deutsche Welle, οι Γερμανοί επιχειρηματίες ανησυχούν πως η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Χριστιανοδημοκρατών και Σοσιαλδημοκρατών θα αφήσει κρίσιμους τομείς της γερμανικής οικονομίας ανέτοιμους για τις τεχνολογικές προκλήσεις του μέλλοντος.

Το ερώτημα που θέτει η Deutsche Welle είναι κατά πόσον απειλείται η γερμανική οικονομία από τις χαμηλές ταχύτητες του Διαδικτύου και από την έλλειψη επενδύσεων στον κλάδο. Λίγοι οικονομικοί αναλυτές θα αμφισβητούσαν τη σημασία που έχει η υψηλή ταχύτητα στο Διαδίκτυο, ενώ η επιφυλακτικότητα των Γερμανών απέναντι στις επενδύσεις έχει ως συνέπεια η χώρα να μην έχει εκσυγχρονίσει επαρκώς τη γερασμένη τηλεπικοινωνιακή υποδομή της. Tα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5G όχι μόνον προσφέρουν πολύ υψηλότερη ταχύτητα σύνδεσης, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών όπως το «Διαδίκτυο των πραγμάτων» και τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Η γερμανική οικονομία διαθέτει ασφαλώς την τεχνολογική επάρκεια, όπως αποδεικνύεται από την αυτοκινητοβιομηχανία της, για να αναπτύξει γρήγορο Διαδίκτυο. Ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία, καινοτομία το 2018 σημαίνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτόνομα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Ματίας Βίσμαν, πρόεδρο της ομάδας λόμπι VDA που προωθεί τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο κλάδος θα επενδύσει 18 δισ. ευρώ έως το 2021 στην αυτόνομη οδήγηση, ενώ κατέχει το 52% απ’ όσες πατέντες έχουν εκδοθεί από το 2010. Ομως, η αυτόνομη οδήγηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη γρήγορου Διαδικτύου και η κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει στα δίκτυα 5G.

Ο Αντρέας Τσίσνερ, εταίρος στο γραφείο της McKinsey στο Μόναχο, τονίζει πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει την καινοτομία που απαιτείται για να ανταγωνιστεί Κινέζους και Αμερικανούς. Προσθέτει, όμως, πως η ευρεία κάλυψη από δίκτυο 5G «είναι ύψιστης σημασίας» για να εκμεταλλευτεί η Γερμανία τις νέες καινοτομίες, όπως η αυτόνομη οδήγηση. Η γερμανική κυβέρνηση προβλέπει επένδυση μέχρι 12 δισ. σε ευρυζωνικά δίκτυα και σε 5G. Βέβαια, το να συμφωνήσει κανείς επί του θέματος είναι πολύ εύκολο. Η κατασκευή των υποδομών και η χρηματοδότησή τους είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στην παθιασμένη με την εξοικονόμηση Γερμανία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή