Η Airbnb αρχίζει να στρέφεται και στα ξενοδοχεία

Η Airbnb αρχίζει να στρέφεται και στα ξενοδοχεία

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε σημαντική αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της είναι έτοιμη να προχωρήσει η ιστοσελίδα καταχώρισης, εύρεσης και ενοικίασης καταλυμάτων Airbnb, η οποία διασυνδέει όσους έχουν χώρο προς ενοικίαση με τους ενδιαφερόμενους τουρίστες. Αφενός θα κάνει αυστηρούς ελέγχους στους ενοικιαζόμενους χώρους και αφετέρου θα εντάξει σε αυτούς και μικρά ξενοδοχεία-μπουτίκ, αλλά και ξενώνες για νέους. «Οσο περνάει ο καιρός και η δουλειά πάει καλύτερα, τόσο περισσότερες ευθύνες θα πρέπει να επωμίζεσαι, να έχεις τον πλήρη έλεγχο και να λαμβάνεις αποφάσεις όποτε και όταν χρειάζεται», επισημαίνει σε συνέντευξή του στο Associated Press ο Μπράιαν Τσέσκι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά όταν η εταιρεία ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια. Ο κ. Τσέσκι μαζί με τον συγκάτοικό του προσπαθούσαν εκείνες τις εποχές να κερδίσουν λίγα παραπάνω χρήματα μήπως μπορέσουν να πληρώσουν το ενοίκιό τους στο Σαν Φρανσίσκο. Κι έτσι σκέφτηκαν να ενοικιάσουν τον καναπέ τους ή ένα στρώμα για κρεβάτι στο διαμέρισμά τους σε όποιον ήθελε βραχείας διάρκειας κατάλυμα στην πόλη. Σήμερα, η Airbnb έχει παρουσία σε 81.000 πόλεις σε όλο τον κόσμο και αυτό μεταφράζεται σε 4,5 εκατ. διαθέσιμα καταλύματα.

Διαμαρτυρίες και αστοχίες

Οπως είναι κατανοητό, μέσα σε αυτήν την τεράστια γκάμα χώρων υπάρχουν και αρκετοί εντελώς ακατάλληλοι, που προκαλούν την έντονη δυσαρέσκεια των επισκεπτών, ενώ ταυτόχρονα πλήττουν την εικόνα της Airbnb. Ενα τέτοιο αρνητικό παράδειγμα ήταν το κοινόβιο στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας, αλλά κι ένα διαμέρισμα γεμάτο υγρασία και κατσαρίδες στο Παρίσι. Ο Μπράιαν Τσέσκι δήλωσε ότι θα κάνει τα πάντα ώστε οι πελάτες της εταιρείας του να έχουν πρόσβαση μόνο σε ποιοτικά καταλύματα. Αλλωστε η έρευνα που έκανε φανερώνει ότι οι τουρίστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα αν είναι να μείνουν σε αυστηρά ελεγμένα και πιστοποιημένα διαμερίσματα από την Airbnb. Ο κ. Τσέσκι ανακοίνωσε την υλοποίηση προγράμματος για την επιθεώρηση 2.000 κατοικιών σε 13 πόλεις: Οστιν, Σικάγο, Λος Αντζελες και Σαν Φρανσίσκο, Βαρκελώνη, Κέιπ Τάουν, Λονδίνο, Μιλάνο και Ρώμη, Μελβούρνη και Σίδνεϊ, Σαγκάη και Τορόντο. Οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν 149 δολάρια για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αναβάθμισης. Η βαθμολόγηση θα βασίζεται σε 100 επιμέρoυς κριτήρια: από την ταχύτητα του Wi-Fi και το πλάτος του μπαλκονιού μέχρι το πόσο άνετο είναι το κρεβάτι. Ως το τέλος του 2018, ο κ. Τσέσκι ευελπιστεί να έχουν ελεγχθεί 75.000 καταλύματα σε 50 πόλεις.

Παρά τη δημοφιλία της, η πλατφόρμα Aibnb παραμένει μη κερδοφόρος. Εν τω μεταξύ, εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο και μέχρι τότε θέλει να βελτιώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα. Σύμφωνα με στοιχεία που μελέτησε η Wall Street Journal, το 2017 είχε έσοδα 2,6 δισ. δολάρια και ζημίες 75 εκατ. δολαρίων. Τα σχέδιά της να εντάξει στα καταλύματα και συμβατικά ξενοδοχεία έχουν εξοργίσει τους ξενοδόχους, οι οποίοι ήδη βλέπουν τα αρνητικά γι’ αυτούς αποτελέσματα. «Η τελευταία πρωτοβουλία της Aibnb αποδεικνύει ακόμη μία φορά ότι προσπαθεί να παίξει τον ρόλο των ξενοδοχείων, αλλά χωρίς να υπαχθεί στους σχετικούς κανονισμούς», επισημαίνει, τέλος, στην www.bostonglobe.com ο Τρόι Φλάναγκαν της Ενωσης Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων στις ΗΠΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή