Δύσκολη περίοδος για τον ακέφαλο οίκο Ferragamo

Δύσκολη περίοδος για τον ακέφαλο οίκο Ferragamo

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μείωση κερδοφορίας, αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της και φήμες για επικείμενη πώλησή της είναι αντιμέτωπη η Salvatore Ferragamo SpA. Ενενήντα χρόνια από την ίδρυσή του, ο ιστορικός οίκος μόδας καλείται να ανανεώσει τις συλλογές ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ, αλλά και να επεκτείνει την παρουσία του στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Πέρυσι, τα κέρδη της εταιρείας, με έδρα τη Φλωρεντία, υποχώρησαν κατά 23%. Τον Δεκέμβριο, η διοίκηση προειδοποίησε ότι και τα κέρδη του 2018 θα είναι χαμηλότερα των αρχικών εκτιμήσεων, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος Εράλντο Πολέτο αποχώρησε στις αρχές Μαρτίου χωρίς να έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του μέχρι σήμερα.

Από τις αρχές του έτους, η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 13%, με την εταιρεία να αναγνωρίζει ότι πρέπει να επαναπροσδιορίσει τους ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους κερδοφορίας που είχε θέσει πριν από έναν χρόνο. Δεσμεύθηκε, επίσης, να αυξήσει τις δαπάνες στην τεχνολογία και το μάρκετινγκ. Ωστόσο, ο πρόεδρος της εταιρείας Φερούτσιο Φεραγκάμο απέκλεισε την πώληση της εταιρείας, που εξακολουθεί να ελέγχεται από τους απογόνους του ιδρυτή Σαλβατόρε Φεραγκάμο.

Ο οίκος Ferragamo έχει ταυτιστεί με κάποιους από τους μεγαλύτερους αστέρες της Εβδομης Τέχνης, ειδικότερα την Οντρεϊ Χέπμπορν, τη Σοφία Λόρεν και τη Μέριλιν Μονρόε. Ο Φεραγκάμο ξεκίνησε από την Καλιφόρνια τη δεκαετία του 1920 και εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο αναγνωρισμένους υποδηματοποιούς των αστέρων του Χόλιγουντ. Το 1928 δημιούργησε τον ομώνυμο οίκο στη Φλωρεντία, στεγάζοντας την έδρα του στο Παλάτσο Σπίνι Φερόνι. Δεν άργησε να καθιερωθεί ως ένας από τους πρωτοπόρους σχεδιαστές υποδημάτων, δημιουργώντας πρώτη φορά παπούτσια πλατφόρμες από φελλό, γόβες με μεταλλικά τακούνια και άλλα μοντέλα που λάτρεψαν οι γυναίκες σε όλον τον κόσμο για την κομψότητα και την άνεσή τους.

Μετά τον θάνατο του Φεραγκάμο στις 7 Αυγούστου 1960, η σύζυγός του Βάντα και τα παιδιά του ανέλαβαν τη διοίκηση του οίκου. Σταδιακά επέκτειναν την παραγωγή στις δερμάτινες τσάντες, στα ανδρικά υποδήματα, στις συλλογές ανδρικών και γυναικείων ρούχων και πολυτελών αξεσουάρ. Το 2011, η Sarvatore Ferragamo SpA πραγματοποίησε τη δημόσια εγγραφή της στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου.

Επειτα, όμως, από μια τόσο λαμπρή πορεία στη βιομηχανία της μόδας, ο οίκος δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στις τάσεις της σημερινής εποχής. Η αποχώρηση του κ. Πολέτο, ο οποίος πριν αναλάβει τον οίκο Ferragamo ήταν επικεφαλής της εταιρείας αξεσουάρ Furla, εκτιμάται ότι προκλήθηκε από την έλλειψη επικοινωνίας με τα μέλη της οικογένειας. Μια πιθανή εξήγηση της παραίτησης του κ. Πολέτο είναι «οι εντάσεις με την οικογένεια και τα απογοητευτικά αποτελέσματα μιας πολύ φιλόδοξης στρατηγικής», σχολιάζει ο Λόικ Μόρβαν, αναλυτής της Bryan Garnier.

Αναλυτές του κλάδου αναφέρουν ότι ο οίκος δεν έχει διακριθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ούτε έχει ανανεώσει τις συλλογές του για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των νεότερων καταναλωτών. «Αχίλλειος πτέρνα» της στρατηγικής που χαράχθηκε πέρυσι τον Φεβρουάριο ήταν οι ιδιαίτερα υψηλοί στόχοι που δημιούργησαν υψηλές προσδοκίες. Η εταιρεία στόχευε σε διπλάσια αύξηση από την υπόλοιπη αγορά από το 2017 έως το 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή