Εκτεταμένες αλλαγές στην παραγωγή σχεδιάζει η Fiat

Εκτεταμένες αλλαγές στην παραγωγή σχεδιάζει η Fiat

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλαγές εκ βάθρων σχεδιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat-Chrysler Αutomobiles (FCA) Σέρτζιο Μαρκιόνε. Στα εργοστάσια της Fiat στο Τορίνο και στη Νάπολη θα διακοπεί η παραγωγή μοντέλων ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι τα Punto και Mito. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αντ’ αυτών θα κατασκευάζονται εκεί πιο ακριβά και πολυτελή μοντέλα, όπως οι Maserati και τα Jeep SUV. Για να μπορέσει να γίνει αυτό, στα προαναφερθέντα εργοστάσια θα υπάρξει αντικατάσταση εξοπλισμού. Τα άλλα μοντέλα της εταιρείας που απευθύνονται στη μαζική αγορά, όπως το δημοφιλές Panda, για παράδειγμα, αναμένεται ότι στο εγγύς μέλλον θα κατασκευάζονται στην Πολωνία. Ενόψει της επίσημης ανακοίνωσης του σχεδίου Μαρκιόνε την 1η Ιουνίου, έχουν αρχίσει και διαρρέουν κάποιες πληροφορίες. Σημειωτέον ότι με αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιό του ο επικεφαλής της FCA κλείνει τον κύκλο της δράσης του, διότι το 2019 επίκειται η συνταξιοδότησή του.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για την παραγωγική βάση της Fiat-Chrysler στην Ιταλία έρχονται να ολοκληρώσουν τη μεγάλη ανανεωτική στροφή που ξεκίνησε με το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Η Fiat, απολύτως ταυτισμένη με την Ιταλία και τη σύγχρονη ιστορία της, ιδρύθηκε το 1899. Εγινε το σύμβολο της μεταπολεμικής ανάπτυξης της χώρας, κατασκευάζοντας κυρίως αυτοκίνητα για το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Σήμερα πλέον η Fiat, έχοντας εξαγοράσει την αμερικανική Chrysler, επιδιώκει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας εποχής. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε θέλει τα εργοστάσια στην Ιταλία να επικεντρωθούν στα μοντέλα που απευθύνονται σε υψηλότερα βαλάντια, να ενισχύσει σε παγκόσμια κλίμακα τις πωλήσεις των αυτοκινήτων με το εμπορικό σήμα Jeep (που ανήκει στον όμιλο FCA) και να αναπτύξει ταχύτερα την τεχνολογία της επόμενης μέρας. 

Αυτό σημαίνει ότι η Fiat-Chrysler Automobiles θα προετοιμαστεί να μεταβεί από την αυτοκίνηση με χρήση συμβατικών καυσίμων στην ηλεκτροκίνηση και την παραγωγή υβριδικών μοντέλων.

Ο 65χρονος Σέρτζιο Μαρκιόνε θεωρεί ότι οι καταναλωτές στις δυτικοευρωπαϊκές χώρες έχουν τη δυνατότητα πλέον να αγοράζουν πιο ακριβά οχήματα, όπως αναφέρουν στενοί συνεργάτες του. Οι αποδοχές τους, άλλωστε, είναι υψηλές. Κατά συνέπεια, δεν θα συνέφερε μια αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Fiat-Chrysler Automobiles να εξακολουθήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα μαζικής κατανάλωσης στα εργοστάσιά της στη Δυτική Ευρώπη. Με αυτό το σκεπτικό, το μοντέλο Punto δεν θα κατασκευάζεται πλέον στο εργοστάσιο του Μέλφι στη νότια Ιταλία, ενώ αντίστοιχα θα διακοπεί και η παραγωγή του Mito (της Alfa Romeo, που ανήκει στον όμιλο FCA) στο εργοστάσιο του Τορίνου. Εκεί είναι πιθανόν να δοθεί για παραγωγή ένα ακόμα μοντέλο της Maserati, πέραν του Levante, το οποίο ήδη κατασκευάζεται.

Το ιστορικό εργοστάσιο του Τορίνου, το οποίο εγκαινιάστηκε από τον Μπενίτο Μουσολίνι το 1939, έφθασε στο απόγειό του τη δεκαετία του 1970. Τότε, στη χρυσή εποχή του, απασχολούσε περίπου 50.000 εργαζομένους και παρήγαγε 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Τέλος, αναφέρεται ότι σήμερα κατασκευάζει σχεδόν 50.000 οχήματα τον χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή