Ανακωχή ΗΠΑ με την Κίνα, διαπραγμάτευση με την Ευρώπη

Ανακωχή ΗΠΑ με την Κίνα, διαπραγμάτευση με την Ευρώπη

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα προχώρησαν σε ανακωχή για τα εμπορικά θέματα που τους διχάζουν, οι Βρυξέλλες δηλώνουν απαισιόδοξες για την εξεύρεση ενός συμβιβασμού με την Ουάσιγκτον. Η επίτροπος Εμπορίου Σεσίλια Μάλμστρομ επισήμανε ότι οι ΗΠΑ δεν ήταν ικανοποιημένες από τις προτάσεις της Ε.Ε. για ευκολότερη πρόσβαση των αμερικανικών προϊόντων στην κοινή αγορά. Ανάλογη ήταν η εκτίμηση του υπουργού Εξωτερικών του Λουξεμβούργου, Ζαν Ασελμπορν, ο οποίος δήλωσε πως «φοβάμαι ότι θα φθάσουμε σε νέο αδιέξοδο την 1η Ιουνίου, που λήγει η προθεσμία».

Από τότε που ο Ντόναλντ Τραμπ ανέλαβε τα ηνία του Λευκού Οίκου, οι ΗΠΑ ασκούν πιέσεις στους μεγαλύτερους εταίρους τους για να αποσπάσουν τη συναίνεσή τους σε μείζονα θέματα της εμπορικής και οικονομικής ατζέντας τους. Το Πεκίνο ανακοίνωσε, χθες, πως θα μειώσει τους δασμούς από το 25% στο 15% στις εισαγωγές των περισσότερων οχημάτων από την 1η Ιουλίου. Θα μειώσει, επίσης, τους δασμούς στις εισαγωγές των εξαρτημάτων αυτοκινήτων από το 10% στο 6%. Η Ουάσιγκτον φαίνεται διατεθειμένη να αναβάλει, προς το παρόν, την επιβολή δασμών στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων, συνολικής αξίας 150 δισ. ευρώ. Την περασμένη εβδομάδα, επίσης, απέσυρε την απαγόρευση πώλησης εξαρτημάτων στην κινεζική κατασκευάστρια έξυπνων τηλεφώνων ΖΤΕ από αμερικανικές εταιρείες.

Οσον αφορά την Ε.Ε., ο κ. Τραμπ ανέβαλε για δεύτερη φορά την επιβολή δασμών 25% στις εισαγωγές χάλυβα και 10% στις εισαγωγές αλουμινίου από την Ευρώπη. Οι δασμοί θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Ιουνίου αν οι Ευρωπαίοι δεν διευκολύνουν τις ΗΠΑ να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στις αγορές βιομηχανικών προϊόντων, κυρίως των αυτοκινήτων της Ε.Ε., και στον τομέα της ενέργειας, ειδικότερα του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οι ΗΠΑ αναμένουν, επίσης, τις προτάσεις των Βρυξελλών για τη συνεργασία των εποπτικών τους αρχών και τις μεταρρυθμίσεις στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ).

Τα στενά χρονικά περιθώρια φέρνουν στην επιφάνεια τις διαφορές των κρατών-μελών ως προς τη διαχείριση αυτής της εμπορικής αντιπαράθεσης με την Ουάσιγκτον. Η Γερμανία, η οικονομία της οποίας εξαρτάται από τις εξαγωγές εκτός της Ε.Ε., επιθυμεί περισσότερο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή κυβέρνηση να αποφευχθεί η κλιμάκωση αυτής της εμπορικής αντιπαράθεσης με τις ΗΠΑ. «Ο χρόνος τελειώνει» δήλωσε, χθες, ο υπουργός Οικονομίας, Πέτερ Αλτμάιερ.

H Ε.Ε. επιμένει ότι θα δώσει τη συγκατάθεσή της για τα προαναφερθέντα θέματα μόνο αν η Ουάσιγκτον εξαιρέσει σε μόνιμη βάση την Ε.Ε από την επιβολή δασμών στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου στις ΗΠΑ. Μόνιμη εξαίρεση από τους δασμούς παρέχουν οι ΗΠΑ στην Αυστραλία, στην Αργεντινή, στη Βραζιλία και στη Νότιο Κορέα. Επιβλήθηκαν, όμως, ποσοστώσεις στις εισαγωγές από αυτές τις χώρες. Ο υπουργός Εξωτερικών του Λουξεμβούργου εκτίμησε ότι μπορεί να επιβληθούν ποσοστώσεις και στην Ε.Ε. Η κ. Μάλμστρομ δήλωσε ότι δυσκολεύεται να φανταστεί πως η Ε.Ε. θα δεχθεί τη λύση ποσοστώσεων, εκτός αν κινηθούν στο ύψος των εξαγωγών των τελευταίων ετών.

Κέρδη αυτοκινητοβιομηχανιών

Η μείωση των δασμών στις εισαγωγές των περισσότερων αυτοκινήτων από το 25% στο 15%, που αποφάσισε η Κίνα με σκοπό την εξομάλυνση του κλίματος με τις ΗΠΑ, αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις των αμερικανικών, των ευρωπαϊκών, αλλά και των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν πολυτελή οχήματα. Τα οφέλη από αυτήν την εξέλιξη αναμένεται να καρπωθούν οι γερμανικές BMW και Daimler, αλλά και η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτροκίνητων οχημάτων Tesla. «Τα οφέλη είναι τεράστια για εμάς, ιδιαίτερα για την Infiniti», επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος της Nissan Motor από την Ιαπωνία. Η Infiniti είναι η μάρκα αυτοκινήτων πολυτελείας της Nissan. Η Toyota ανακοίνωσε πως θα προσαρμόσει άμεσα τις τιμές για να ενσωματώσει τη μείωση των δασμών και να προσφέρει στους Κινέζους καταναλωτές όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα. Η BMW επισήμανε ότι η κίνηση αυτή του Πεκίνου σηματοδοτεί την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να απελευθερώσει τις αγορές της. Η μείωση των δασμών στις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων ήταν ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης Τραμπ. Οι αντίστοιχοι δασμοί των ΗΠΑ περιορίζονται στο 2,5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή