Ανοδος 14% για τη μετοχή της Rolls Royce μετά την ανακοίνωση περικοπών

Ανοδος 14% για τη μετοχή της Rolls Royce μετά την ανακοίνωση περικοπών

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ημέρα δραστικής ανόδου κατά 14% ήταν η χθεσινή για την τιμή της μετοχής της βρετανικής εταιρείας αεροδιαστημικής και κατασκευής κινητήρων τζετ, Rolls Royce. Αφορμή στάθηκε η ανακοίνωση της διοίκησής της ότι με τις σχεδιαζόμενες περικοπές των 4.600 θέσεων εργασίας οι ταμειακές της ροές θα ξεπεράσουν τον στόχο του ενός δισεκατομμυρίου στερλινών (1,143 δισ. ευρώ) έως το 2020. Συγκεκριμένα, χθες η τιμή της μετοχής της Rolls – Royce συνέχισε δεύτερη ημέρα την άνοδό της και είχε κέρδη της τάξεως του 14% – την Πέμπτη έκλεισε με +6,5%. Θετικά για το επενδυτικό κλίμα λειτούργησε το ότι ανακοίνωσε πως μεσοπρόθεσμα θα δημιουργήσει ανά μετοχή ταμειακές ροές άνω της μίας λίρας εν συγκρίσει με τις 15 πένες ανά μετοχή το 2017. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, που έκανε η Morgan Stanley, η μία λίρα ανά μετοχή μεταφράζεται σε ταμειακές ροές σχεδόν 2 δισ. λιρών (2,9 δισ. ευρώ) μέσα σε διάστημα πενταετίας, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις αναλυτών του κλάδου.

Μιλώντας σε επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας, Γουόρεν Ιστ, τόνισε ότι οι απολύσεις είναι απολύτως αναγκαίες, ώστε να εξυγιανθεί η εταιρεία, να γίνει πιο δυναμική και να αποκτήσει μικρότερο μέγεθος. Με την περικοπή των 4.500 θέσεων εργασίας, θα έχουν μειωθεί περισσότερο από 10.000 οι εργαζόμενοι στην εταιρεία μέσα στην τελευταία τριετία. Η διαδικασία αυτή θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση 430 εκατ. ευρώ τον χρόνο από το 2020 και μετά. «Οι αλλαγές που κάνουμε είναι πραγματικά ριζικές», διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Rolls – Royce. «Δεν πρόκειται απλώς και μόνον για ακόμα μία άσκηση περικοπής κόστους. Οφείλουμε να συγκροτήσουμε έναν όμιλο, που θα πρωτοπορεί παγκοσμίως με την τεχνολογία του».

Επιπλέον, ο γενικός οικονομικός διευθυντής, Στέφεν Ντέντιθ, δήλωσε σε επενδυτές και αναλυτές ότι η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους. Κι αυτό θα το κάνει μειώνοντας τον μέσο όρο ζημιών στις παραδόσεις νέων κινητήρων από τα 1,6 εκατ. στερλίνες (1,8 εκατ. ευρώ) στις 400.000 στερλίνες (458.000 ευρώ). Η ελάττωση αυτή θα επιτευχθεί μέσω ενός συνδυασμού υψηλότερων τιμών και χαμηλότερων δαπανών. Οπως παρατηρούν αναλυτές του κλάδου της αεροδιαστημικής, στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι η Rolls – Royce έχει ήδη περιορίσει τις δαπάνες της με το να προμηθεύεται εξαρτήματα και ανταλλακτικά από χώρες με φθηνότερο εργατικό κόστος, όπως το Μεξικό: από εκεί αγοράζει σωλήνες για τους κινητήρες Trent 7000, που χρησιμοποιούνται στο Airbus A330neo και όχι από την Ισπανία, όπως παλαιότερα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή