H Peugeot έκανε ξανά κερδοφόρο την Opel έπειτα από 20 χρόνια

H Peugeot έκανε ξανά κερδοφόρο την Opel έπειτα από 20 χρόνια

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες (General Motors) της Opel δεν μπόρεσαν να την κάνουν κερδοφόρο. Εν συνεχεία, ήρθε η σειρά της νέας ιδιοκτήτριάς της, της γαλλικής Peugeot Citroen (PSA), η οποία την απέκτησε το 2017 και αποδείχθηκε ικανότερη.

Ετσι, η Οpel, η πρώην θυγατρική της General Motors στη Γερμανία, το πρώτο εξάμηνο του 2018 εμφάνισε κέρδη ύστερα από σχεδόν είκοσι χρόνια που κατέγραφε ζημίες. Η ανάκαμψη αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στους χειρισμούς και στη στρατηγική που εφαρμόζει ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Κάρλος Ταβάρες. Αυτός ήταν που έπεισε τους συνδικαλιστές της Opel να δεχθούν από τις 20.000 θέσεις εργασίας να περικοπούν οι 3.700, αλλά και να μειωθούν δραστικά οι δαπάνες. Οι δαπάνες αφορούσαν σχεδόν τα πάντα: από τον αριθμό των εκτυπωτών μέχρι τις κλήσεις από τα τηλέφωνα της εταιρείας.

Ενα ακόμα μέτρο εξοικονόμησης ήταν το εξής: ο Κάρλος Ταβάρες περιόρισε τις δαπάνες για την ανάπτυξη νέων μοντέλων της Opel, αξιοποιώντας υφιστάμενες πλατφόρμες των μοντέλων της Peugeot και της Citroen. «Νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε στην περίπτωση της Opel, είναι όντως η πιο γρήγορη εξυγίανση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και πάρα πολλά χρόνια», παρατηρεί ο Χοσέ Ασουμέντι, αναλυτής του κλάδου στην JP Morgan. Xθες, κατά τις πρωινές ώρες η τιμή της μετοχής της PSA αυξήθηκε έως και 13% στο χρηματιστήριο του Παρισιού. Ηταν η μεγαλύτερη άνοδός της από το 2012.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Opel και η αδελφή (βρετανική) εταιρεία Vauxhall εξαγοράστηκαν από την PSA τον Μάρτιο του 2017. Το τίμημα ανήλθε σε 1,3 δισ. ευρώ. Στόχος του Κάρλος Ταβάρες ήταν να επαναλάβει σε αυτές το επιτυχημένο πείραμα της PSA. Aλλωστε, έχει τη φήμη του ανθρώπου που κάνει δραστικές περικοπές στις δαπάνες των εταιρειών, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, υψηλών μισθών και χαμηλών περιθωρίων κερδών στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η PSA το 2014 εξασφάλισε την οικονομική στήριξη της γαλλικής κυβέρνησης και των Κινέζων επενδυτών της, ώστε να καταφέρει να γίνει βιώσιμη. Εν συνεχεία, ο Κάρλος Ταβάρες δεν έδωσε αυξήσεις στους εργαζομένους, διέκοψε την παραγωγή μη κερδοφόρων μοντέλων και έκλεισε εργοστάσια. Ως εκ τούτου, η PSA είδε τα περιθώρια κερδών της να αυξάνονται και να φθάνουν τα αντίστοιχα των γερμανικών ανταγωνιστριών της, όπως οι Audi, BMW και Mercedes-Benz.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι αποδόσεις των πωλήσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας έφθασαν στο επίπεδο ρεκόρ του 8,5% (για τα εμπορικά της σήματα Peugeot, Citroen και DS) και στο 7,8% για την Opel -Vauxhall. Η τόνωση αυτή είναι απολύτως αναγκαία, τη στιγμή που ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει ριζικά. Τα όρια εκπομπών ρύπων αυξάνονται διαρκώς σε όλο τον κόσμο και ο κλάδος στρέφεται ολοένα και πιο δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση. Πάντως, ο Κάρλος Ταβάρες δεν βιάζεται να ενθουσιαστεί με την αποκατάσταση της κερδοφορίας της Opel, η οποία είχε κέρδη 502 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018 έναντι ζημιών για το σύνολο του 2017. «Είναι μια πρώτη θετική εξέλιξη, η οποία αποδίδεται στις περικοπές αλλά και στη δουλειά όλων των ανθρώπων της Opel», δηλώνει ο κ. Ταβάρες, ο οποίος ακολουθεί τη φιλοσοφία περικοπής δαπανών στην επαγγελματική αλλά και στην προσωπική του ζωή. Φοράει τζιν παντελόνια και ταξιδεύει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλών ναύλων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή