Πονοκέφαλοι για τον πρώτο μη Γάλλο CEO της Air France

Πονοκέφαλοι για τον πρώτο μη Γάλλο CEO της Air France

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με έναν κατάλογο αιτημάτων υποδέχονται οι εργαζόμενοι της Air France τον νέο διευθύνοντα σύμβουλό της. Eίναι ο 46χρονος Καναδός Μπεν Σμιθ, ο πρώτος μη Γάλλος στη συγκεκριμένη θέση. Αυτό το χαρακτηριστικό του προκαλεί δυσαρέσκεια στους εργαζομένους της γαλλικής αεροπορικής εταιρείας. Εξίσου ενοχλητικό είναι και το γεγονός ότι η Air France τού υποσχέθηκε εντυπωσιακή αύξηση μισθού 300% για να τον αποσπάσει από την Air Canada. Εκεί ήταν γενικός διευθυντής. Οι ετήσιες αποδοχές του αναμένεται να φθάσουν τα 4,25 εκατ. ευρώ.

Ο Μπεν Σμιθ θα αναλάβει τα νέα καθήκοντα πριν από τα τέλη Σεπτεμβρίου και αμέσως θα βρεθεί αντιμέτωπος με πολλά θέματα.

Μεταξύ αυτών που αναφέρουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων, είναι η αύξηση μισθών για όλες τις κατηγορίες των υπαλλήλων και η χάραξη στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας, ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης, στο τραπέζι θα τεθεί και το θέμα της κερδοφορίας του γαλλικού αερομεταφορέα σε αντιδιαστολή με την ολλανδική KLM. Oι δύο εταιρείες συγκρότησαν το 2004 τον όμιλο Air France-KLM, διατηρώντας σε έναν βαθμό την αυτονομία τους.

Ο Μπεν Σμιθ θα πρέπει να θέσει σε προτεραιότητα την τόνωση των εσόδων της Air France, τα οποία υστερούν εν συγκρίσει με της ΚLM. Το β΄ τρίμηνο, εξαιτίας των διαδοχικών απεργιών της Air France, η KLM κάλυψε το 95% των συνολικών κερδών.

Δέκα σωματεία, τα οποία εκπροσωπούν πιλότους, φροντιστές, αεροσυνοδούς, προσωπικό εδάφους και μηχανικούς του γαλλικού αερομεταφορέα, έχουν συνάντηση μεθαύριο Δευτέρα για να συμφωνήσουν σε κοινή γραμμή πλεύσης. Προς το παρόν έχει «παγώσει» το σχέδιο νέων απεργιακών κινητοποιήσεων. Εντούτοις, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι, αν τα αιτήματα των εργαζομένων δεν ικανοποιηθούν, θα υπάρξει δυσαρέσκεια. Και αυτή θα επιταθεί εξαιτίας του παχυλού μισθού του Μπεν Σμιθ. Ο τελευταίος έχει λάβει τα εύσημα, διότι στην προηγούμενη εταιρεία του, την Air Canada, κατόρθωσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων. Ετσι συνήφθη δεκαετής συμφωνία για τις αμοιβές πιλότων και αεροσυνοδών. Κι αυτό σήμαινε μακροπρόθεσμη εργασιακή ειρήνη.

Οπως παρατηρεί ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος του SPAF, Γκρεγκουάρ Απλανκούρ, «o Μπεν Σμιθ θα πρέπει να αποδείξει ότι δικαίως πληρώνεται με όσα πληρώνεται και να επιλύσει τα ζητήματα στην Air France». Το SPAF εκπροσωπεί μέρος των πιλότων της αεροπορικής.

Ο Φιλίπ Εβάν, επικεφαλής του άλλου σωματείου πιλότων, του SNLP, θεωρεί παραπλανητική την πρόσληψη του κ. Σμιθ. «Είναι σημαντικό ότι έχουμε στο πηδάλιο έναν άνθρωπο των αερομεταφορών και όχι κάποιον που τοποθέτησε η κυβέρνηση, η οποία έχει το 14% της Air France», τονίζει. «Ωστόσο, είναι παράξενο πως δεν εξετάστηκε το ενδεχόμενο να τοποθετηθεί Γάλλος στη θέση αυτή. Δεν έχει να κάνει με τους ξένους. Δείχνει πως η διοίκηση της Air France δεν εμπιστεύεται έναν Γάλλο να αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου».

Το Παρίσι έχει υποβαθμιστεί ως κόμβος και εξυπηρετεί το 58% των μεγάλης διάρκειας πτήσεων έναντι του 63% πριν από τη συγχώνευση το 2004. Οι εργαζόμενοι αναμένεται να ζητήσουν από τον Μπεν Σμιθ να ενισχυθεί το Παρίσι, αλλά αν το κάνει, θα δείξει εύνοια στους Γάλλους εργαζομένους εις βάρος των Ολλανδών της KLM.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή