Περιορισμό της επιρροής της Renault επιδιώκει η Nissan

Περιορισμό της επιρροής της Renault επιδιώκει η Nissan

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναθεώρηση της δομής της τριμερούς γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας (Renault – Nissan – Mitsubishi) ζητεί η Νissan, ώστε να διαμορφωθεί πιο ισότιμη σχέση μεταξύ των εταίρων. Συγκεκριμένα, με αφορμή την αιφνίδια σύλληψη για οικονομικές ατασθαλίες του δημιουργού και επικεφαλής της συμμαχίας Κάρλος Γκοσν, η διοίκηση της Nissan φέρεται να επιδιώκει να μειώσει την επιρροή της γαλλικής Renault, περιορίζοντας και το μερίδιό της στην πρώτη. Για να δούμε πώς έχει δομηθεί η συμμαχία, πρέπει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι η Renault διατηρεί μερίδιο 43,4% στη Nissan, όταν η τελευτάια έχει το 15% αντιστοίχως και χωρίς δικαιώματα ψήφου. Πάντως, η ιαπωνική εταιρεία, με κριτήριο το πόσα οχήματα πουλάει, είναι 60% μεγαλύτερη από τη γαλλική.

Το πλέγμα των σχέσεων μεταξύ των δύο γίνεται πιο περίπλοκο, δεδομένου ότι στη Renault συμμετέχει με 15% το γαλλικό δημόσιο, αλλά έχοντας διπλάσια του μεριδίου του δικαιώματα ψήφου. Σύμφωνα με το εταιρικό δίκαιο της Ιαπωνίας, εάν η Nissan εξασφαλίσει το 25% των δικαιωμάτων ψήφου στη Renault, τότε τα δικαιώματα ψήφου της τελευταίας στην πρώτη ακυρώνονται. Σύμφωνα τώρα με τη γαλλική νομοθεσία, εάν η Renault είναι αυτή που θα περιορίσει τη συμμετοχή της στη Nissan κάτω από το 40%, τότε θα βοηθήσει τους Ιάπωνες να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από την πλευρά της Nissan, οι οποίες διατήρησαν την ανωνυμία τους, η εν λόγω εταιρεία θέλει ισχυρότερο ρόλο στη συμμαχία τώρα που ο κ. Γκοσν αποχώρησε. Επισήμως την Πέμπτη, το διοικητικό συμβούλιο της Nissan τον απέπεμψε από τη θέση του προέδρου του. Εν τω μεταξύ, ο πρώην κραταιός άνδρας φέρεται ύποπτος για φοροδιαφυγή και διασπάθιση χρημάτων της εταιρείας για ιδίον όφελος. Κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς συνεργασίας των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, ο γαλλικός παράγοντας ήταν ισχυρότερος. Η Mitsubishi προστέθηκε το 2016. Τώρα κεντρικό ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει ο Χιρότο Σαϊκάουα, διευθύνων σύμβουλος της Nissan, ο οποίος θεωρούσε μέντορά του τον Κάρλος Γκοσν. Αντίστοιχα ενδυναμώνεται και ο ρόλος του Τιερί Μπολορέ, γενικού διευθυντή στη Renault, που αντικαθιστά προσωρινά τον Κάρλος Γκοσν στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Πάντως, ο κ. Σαϊκάουα ήταν ο άνθρωπος που είχε κινηθεί για να γίνει η έρευνα σχετικά με τα πεπραγμένα του Κάρλος Γκοσν. Σήμερα δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται για μία γαλλοϊαπωνική συγχώνευση, αλλά θέλει να διαμορφωθεί πιο ισότιμη σχέση για τη Nissan στο πλαίσιο της συνεργασίας. Eκπρόσωπός της διευκρίνισε ότι η διοίκηση της Nissan επανέλαβε την αφοσίωσή της στη συμμαχία, ενώ θέλει να ελαχιστοποιήσει τον πιθανό αντίκτυπο και τη σύγχυση από τις τελευταίες εξελίξεις στην καθημερινότητα των συνεργαζόμενων εταιρειών.

Συν τοις άλλοις, ανάλογη στάση τηρεί και ο Τιερί Μπολορέ, ο οποίος διατελεί προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Renault. Συγκεκριμένα, διεμήνυσε ότι έργο του θα είναι να περιφρουρήσει τα συμφέροντα της γαλλικής εταιρείας μετά την εκδίωξη του κ. Γκοσν. Ο εκδιωχθείς ασκούσε καθήκοντα διευθύνοντος και προέδρου του διοικητικού συμβουλίου. Σύμφωνα, τέλος, με δημοσίευμα της εφημερίδας Αsahi, οι εισαγγελικές αρχές στην Ιαπωνία θα στοιχειοθετήσουν κατηγορίες εις βάρος του Κάρλος Γκοσν για απόκρυψη εισοδημάτων ύψους 27 εκατ. δολαρίων την περίοδο 2015-2018.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή