ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Θεσσαλονίκη το 7ο Export Summit του ΣΕΒΕ για τη ναυτιλία και τη βιομηχανία

σεβε

Το 7ο Export Summit του ΣΕΒΕ θα γίνει την Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019 στο Porto Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη, με θέμα “Fostering Maritime Economy” και στόχο την ανάπτυξη της διασύνδεσης της ναυτιλίας και των συναφών κλάδων με την ελληνική βιομηχανία, το εμπόριο και τις υπηρεσίες.

Το Export Summit  έχει καθιερωθεί ως το σημαντικότερο συνεδριακό γεγονός της κοινότητας των εξαγωγέων και αναμένεται να συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό εκπροσώπων επιχειρήσεων και φορέων.

Η θεματολογία του 7ου συνεδρίου θα καλύψει πολλές πτυχές της θαλάσσιας οικονομίας (ναυτιλία σε όλες τις μορφές της, ναυτιλιακό εξοπλισμό, τεχνολογία, παροχή υπηρεσιών, κλπ.) έτσι ώστε να παρουσιαστεί η υφιστάμενη κατάσταση και να γίνει αντιληπτή η τεράστια δυναμική και προοπτική ανάπτυξης παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών με προορισμό την παγκόσμια ναυτιλία και τη θάλασσα ευρύτερα.

sti-thessaloniki-to-7o-export-summit-toy-seve-gia-ti-naytilia-kai-ti-viomichania0

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ Γιώργος Κωνσταντόπουλος: «Η κυριαρχία της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων, ο κύκλος εργασιών της παγκόσμιας αγοράς ναυτιλιακού εξοπλισμού και η εξέχουσα θέση της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς, καθιστούν ιδιαίτερα σημαντική και επίκαιρη την επιλογή του θέματος του επικείμενου Συνεδρίου του ΣΕΒΕ. Επίσης, επιτακτική είναι η πραγματοποίηση ενός Συνεδρίου για θέματα θαλάσσιας οικονομίας στη Θεσσαλονίκη, που είναι παραγωγικό και εξαγωγικό κέντρο με σημαντική γεωγραφική θέση και προοπτικές ανάπτυξης, μεταξύ άλλων, ενός οικοσυστήματος γύρω από το λιμάνι της που αναβαθμίζεται, αποκτώντας το ρόλο που του ανήκει». 

Η δυναμική της ελληνόκτητης ναυτιλίας στον παγκόσμιο θαλάσσιο ιστό και η συμβολή της στην ελληνική οικονομία αποτυπώνεται και στους σχετικούς αριθμούς, καθώς οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών ανήλθαν σε 9,1 δις. ευρώ το 2017. Ένα, επίσης, σημαντικό στοιχείο προκύπτει από μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς η επονομαζόμενη «Μπλε Οικονομία» (Blue Economy) παράγει 6 δις. προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα, ενώ το 9,4% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας απασχολείται σε κλάδους της μπλε οικονομίας.

Όπως προκύπτει από μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας, η παγκόσμια αγορά ναυτιλιακού εξοπλισμού προσέγγιζε τα 120,0 δις. ευρώ το 2015, ενώ βάσει των εκτιμήσεων της μελέτης, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δημιουργούν ετήσια ζήτηση της τάξης των 8 δις. ευρώ ετησίως. Εντούτοις, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η ευκαιρία αυτή παραμένει ανεκμετάλλευτη καθώς η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού ανέρχεται σε μόλις 150 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής. Παράλληλα, τονίζεται ότι αν βελτιώσουμε κάποιους σημαντικούς ανασταλτικούς παράγοντες όπως είναι η χαμηλή καινοτομική δράση και η περιορισμένη ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων της Ελλάδας, η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού θα μπορούσε να φτάσει τα 700 εκατ. ευρώ το χρόνο, καλύπτοντας το 0,6% της παγκόσμιας παραγωγής.

Τέλος, στο πλαίσιο κατάρτισης του 6ου TCI ΣΕΒΕ DHL και του θέματος επικαιρότητας το οποίο αφορούσε στη ναυτιλία, αναδείχθηκε η ανάγκη μεγαλύτερης συμμετοχής των ελληνικών επιχειρήσεων στον κλάδο και η αξιοποίηση της ηγέτιδας θέσης που κατέχει η Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από τα αποτελέσματα του δείκτη, καθώς 3 στους 4 εξαγωγείς εκτιμούν ότι η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί την πρωτοκαθεδρία που διατηρεί στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ παράλληλα το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον κλάδο της ναυτιλίας και της θαλάσσιας οικονομίας γενικότερα, από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις.