Απογυμνωμένη από τον στόλο της πωλείται η Ο.Α.

Απογυμνωμένη από τον στόλο της πωλείται η Ο.Α.

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα από ένα πλάνο εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και πιο συγκεκριμένα του ιδιόκτητου στόλου της, δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με σχέδιο πτήσης προς την ΑΧΟΝ Airlines αλλά και με πλούσιες προμήθειες από αγοραπωλησίες και μισθώσεις αεροσκαφών.

Το παίγνιον που έχει στηθεί είναι κλασικό:

1) Η Ο.Α. πρέπει να απογυμνωθεί από περιουσιακά στοιχεία, για να δικαιολογείται η πώλησή της έναντι ευτελούς τιμήματος, χωρίς να μπορούν να εγερθούν βάσιμες συστάσεις. Γιατί ποιος θα σπεύσει να υποτιμήσει την εμπορική αξία της Ο.Α. ή τις θυγατρικές της;

2) Αν οι αγοραπωλησίες και μισθώσεις αεροσκαφών γίνουν με τη σφραγίδα της ΑΧΟΝ ή μέσω θυγατρικής της (asset company), το χρήμα που θα κυκλοφορήσει θα ελέγχεται απολύτως από κλειστό κύκλωμα.

3) Η ΑΧΟΝ αγοράζει φθηνά και επαναμισθώνει ακριβότερα και «όλοι» είναι ευτυχείς…

4) Η ιδιωτικοποίηση Ο.Α., εξασφαλίζει κεφάλαια κίνησης για τον πρώτο καιρό, από την εκποίηση της περιουσίας της, και έτσι ο ιδιώτης επενδυτής δεν χρειάζεται να εκταμιεύσει (για κεφάλαια κίνησης) και

5) Και το σοβαρότερο όλων: Η ιδιωτικοποίηση Ο.Α., διά της πώλησης αεροσκαφών της εξασφαλίζει ρευστό για την αγορά οκτώ Β 737 New Generation, βάσει της εκκρεμούσας συμφωνίας με την Boeing, που πολλοί λαχταρούν να ενεργοποιήσουν…

Ολο αυτό το σχέδιο έχει δρομολογηθεί από τον Σεπτέμβριο με την σύμβουλο της κυβέρνησης Credit Suisse First Βostoσε ρόλο «κομιστή» των επιθυμιών της ΑΧΟΝ Airlines (ως prefer bidder) και την Ο.Α. σε ρόλο εντολοδόχου, όπως αποδεικνύεται από τα απόρρητα υπηρεσιακά σημειώματα της Ολυμπιακής Αεροπορίας που διαθέτει η «Κ».

Σύμφωνα με απόρρητη έκθεση της Εταιρικής Μονάδας Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων της Ο.Α., η περιουσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας μόνο σε αεροσκάφη, με βάση την Εκτιμώμενη Εμπορική τους αξία και μετά την αποπληρωμή των τελικών δόσεων χρηματοδοτικών δανείων φθάνει τα 231.150.000 δολάρια ή 87 δισ. δρχ. Αυτά λένε οι αρμόδιες υπηρεσίας της Ο.Α., επικαλούμενες, τόσο της μελέτη της AVMARK, όσο και στοιχεία των διεθνών εκτιμητικών οίκων Airclaims, Lloyd’s κ.λπ.

Αυτομάτως γίνεται αντιληπτό, γιατί η Ο.Α. πρέπει να «απολέσει» τα ιδιόκτητα αεροσκάφη. Ασφαλώς, γιατί όταν το τίμημα εξαγοράς του 51% όλου του ομίλου (συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, της Galileo και των Μακεδονικών Αερογραμμών) που προσφέρει η ΑΧΟΝ μόλις ξεπερνά τα 30 δισ. δρχ., ενώ μόνο η αξία του στόλου της Ο.Α. είναι της τάξεως των 87 δισ. δρχ., ποιος μπορεί να μην ισχυρισθεί ότι δεν κυοφορείται το σκάνδαλο του αιώνα;

Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο (Αρ. πρωτοκόλλου 519), που υπογράφει ο «παντός καιρού» εταιρικός διευθυντής της Ο.Α. Λ.Ο. Βλάμης και απευθύνεται προς τους: Δ. Καλόφωνο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Α., Σ. Ρωμαίο βοηθό διευθύνοντος συμβούλου, Η. Χρήστου βοηθό διευθύντος συμβούλου, Α. Χριστοδουλάτο, γενικό διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και προσωπικού και κοινοποιείται στον κ. J. Roberts της C.S.F.Β. στην αξία του ιδιόκτητου στόλου περιλαμβάνονται 26 αεροσκάφη. Πρόκειται για: 4 Β 747 – 200, 2 Β 727-200, 11 Β 737-200, 7 Β737-400 και 2 Α300-605R.

Για τους τρεις πρώτους τύπους αεροσκαφών προτείνει πώληση, «μέσω εισήγησης που απέστειλε με δύο έγγραφα στις 26/9/2001, η σύμβουλος της κυβέρνησης CSFB» αποδεσμεύοντας στην παρούσα φάση την Ο.Α. Αυτό αναφέρεται, επί λέξει σε εισήγηση προς το Δ.Σ. της Ο.Α. με ημερομηνία 27/9/2001 με την προσθήκη ότι προτείνεται επιπρόσθετα:

1. Η πώληση και επαναμίσθωση των 6 Β737/400 (αφού αποπληρωθούν balloοpayments ύψους 68 εκατ. δολαρίων) μέσω κλειστού διαγωνισμού με τέσσερις, εκ των οποίων μια θα είναι η Asset – Co – θυγατρική της ΑΧΟΝ!

2. Η ανανέωση της μίσθωσης έως Β737-300 και εντός Β737-400, ενώ τα υπόλοιπα πέντε Β737-400 θα επιστραφούν στην ILFC και

3. Η αντικατάσταση των 11 Β737-200.

Ιδιαίτερα εύγλωττος είναι ο τρόπος με τον οποίον ο αρμόδιος διευθυντής περιγράφει, το ποιος κάνει κουμάντο στην Ο.Α. και στον προγραμματισμό του στόλου της καθώς αναφέρει: «Με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης σε εξέλιξη και παρά τις οχλήσεις μας για τη δρομολόγηση λύσεων στα θέματα του στόλου έγκαιρα και δυναμικά, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η συνέχεια και η δυναμική του προγράμματος δρομολογίων της εταιρείας από την άμεση πώληση των σε απόθεση περιουσιακών στοιχείων, δεν μας παρέχεται ως γνωστόν η απαιτούμενη ελευθερία κινήσεων για τη διευθέτηση των θεμάτων σε εταιρικό επίπεδο». Και συνεχίζει: «Τα κατά καιρούς ερωτήματα των συμβούλων ιδιωτικοποίησης, καθώς και όσες προτάσεις των υποψηφίων επενδυτικών σχημάτων έχουν δημοσιοποιηθεί δημιουργούν σύγχυση, τόσο για τα θέματα του ιδιόκτητου στόλου, όσο και για την πλήρη και ουσιαστική κάλυψη των συμφερόντων του Δημοσίου…».

Βέβαια, το colpo grosso με το στόλο της Ο.Α., δεν εξαντλείται με αυτά. Απλώς ανοίγει και αρχίζει να αποκαλύπτεται, τώρα που μάλλον και ο πρωθυπουργός K. Σημίτης, έχει λάβει τα άσχημα μαντάτα για την εξέλιξη της προκάτ διαδικασίας πτήσης της Ο.Α. προς την ΑΧΟΝ Airlines και έχει ζητήσει από το νέο υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη να κλείσει την πώληση της εταιρείας, μόνο με αξιόπιστη λύση και με αγοραστές που πληρώνουν μετρητοίς αλλά μπορούν να εγγυηθούν και τη συνέχεια της εταιρείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή