Κινεζική εισβολή στις δημοπρασίες έργων τέχνης

Κινεζική εισβολή στις δημοπρασίες έργων τέχνης

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθώς η ύφεση επιδεινώνεται σε πολλά μέρη της Ασίας, η αγορά έργων τέχνης γίνεται όλο και περισσότερο λαμπερή. Οι ευκατάστατοι επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων νέων πλούσιων Κινέζων βιομηχάνων και επιχειρηματιών, αγοράζουν υψηλής ποιότητας έργα τέχνης σαν μια εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία, σύμφωνα με τις δηλώσεις τραπεζιτών και διαπραγματευτών έργων τέχνης.

Οι οίκοι δημοπρασιών Christie’s και Sotheby’s ανακοίνωσαν πρόσφατα συνδυασμένες πωλήσεις 12,1 εκατομμυρίων δολαρίων Σιγκαπούρης, τη φθινοπωρινή περίοδο, στην παρουσίαση πινάκων από καλλιτέχνες της Νοτιοανατολικής Ασίας, που πήρε μέρος στη Σιγκαπούρη. Τα στοιχεία αυτά είναι πλήρως αντίθετα με το απαισιόδοξο οικονομικό περιβάλλον που κυριαρχεί σήμερα. Επίσης, ξεπερνούν τις συνδυασμένες πωλήσεις που ανακοίνωσαν οι δύο προαναφερόμενοι οίκοι νωρίτερα, φέτος, της τάξεως των 9,3 εκατομμυρίων, και αφορούν μια περίοδο προγενέστερη της τρέχουσας ύφεσης και των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου.

Μόνον ο οίκος Christie’s πραγματοποίησε πωλήσεις 6,4 εκατομμυρίων δολαρίων Σιγκαπούρης, στις δημοπρασίες της 29ης και 30ής Σεπτεμβρίου. Οι πωλήσεις στον οίκο Sotheby’s, την ίδια περίοδο, ανήλθαν στα 5,6 εκατομμύρια δολάρια Σιγκαπούρης, αντανακλώντας την καλύτερη απόδοση της εταιρείας από τότε που ξεκίνησαν οι δημοπρασίες πινάκων νοτιοανατολικής τέχνης, το 1996.

Οι ειδικοί επί των έργων τέχνης επισήμαναν ότι δωδεκάδες Ασιατών, μεγάλης οικονομικής επιφάνειας, συχνά εμφανίζονται σε δημοπρασίες «εξοπλισμένοι» με χιλιάδες ή εκατομμύρια δολάρια (των ΗΠΑ) με στόχο να αγοράσουν το σπανιότερο και πολυτιμότερο έργο τέχνης. Οι αγορές αυτές αποτελούν έναν εναλλακτικό τρόπο επένδυσης από τα ακίνητα, τα ομόλογα, τα νομίσματα και τα παράγωγα, οι οποίοι είναι τομείς που δεν έχουν στην πλειοψηφία τους παρουσιάσει καλές αποδόσεις ή είναι ευμετάβλητοι.

Τις μεγαλύτερες αξίες φέρουν οι κινεζικές αντίκες, πίνακες κλασικών και μοντέρνων Κινέζων καλλιτεχνών, όπως και πίνακες νοτιοανατολικής τέχνης.

«Εκείνοι που αγοράζουν τα ακριβότερα έργα τέχνης επιδιώκουν να αποκτήσουν τα πιο εξεζητημένα, καθώς είναι και τα σπανιότερα», δηλώνει ο Αντονι Λιν, πρόεδρος του τμήματος των Christie’s στην Ασία, συμπληρώνοντας ότι «η αγορά τέτοιων έργων τέχνης είναι σαν να επενδύει κανείς σε μετοχές εταιρειών υψηλής κεφαλαιοποίησης, ενώ πολλοί θεωρούν ότι είναι μια καλύτερη τοποθέτηση σε σχέση με τα προϊόντα των χρηματοοικονομικών αγορών».

«Οσο καλύτερη είναι η ποιότητα των κομματιών αυτών και μεγαλύτερη η σπανιότητά τους, τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα να αυξήσεις την αξία τους», δήλωσε ο Τσάρλς Ανσον, πρόεδρος της Ενωσης Αυστραλών Διαπραγματευτών Αντικών.

Οι πρόσφατες πωλήσεις ινδικών έργων τέχνης στον οίκο Christie’s έφθασαν τα επτά εκατομμύρια δολάρια. «Ενα από τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά της αγοράς αυτής είναι η επιλεκτικότητά της, καθώς τα έργα υψηλής ποιότητας που είναι, ταυτόχρονα, σπάνια πωλούνται άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα μένουν στο περιθώριο», δήλωσε ο Τζον Μπουράσα, που είναι ειδικός επί έργων τέχνης στη Citigroup. «Αυτό ισχύει σχεδόν για όλες τις αγορές έργων τέχνης, όχι μόνον για την ασιατική».

Τράπεζες όπως είναι η Citigroup και η UBS έχουν εδώ και καιρό αναγνωρίσει ότι οι εύποροι πελάτες τους επιδιώκουν μια διαφοροποίηση στις επενδύσεις τους, προσθέτοντας στα περιουσιακά στοιχεία τους πορσελάνες, πίνακες, γλυπτά, αντίκες, κοσμήματα, μουσικά όργανα και νομίσματα.

Η UBS έχει αναπτύξει ένα αξιόλογο τμήμα τραπεζικής έργων τέχνης, το οποίο συνεργάζεται με ειδικούς και επαγγελματίες του χώρου, ούτως ώστε να βεβαιωθούν ότι παρέχονται καλές υπηρεσίες συμβούλου σε αυτόν τον χώρο.

«Πολλοί από τους πελάτες μας είναι αυθεντικοί οπαδοί της τέχνης και έχουν ήδη δημιουργήσει τις δικές τους συλλογές ή αγοράζουν και πωλούν έργα τέχνης με δική τους πρωτοβουλία και δράση, τόνισε ο γενικός διευθυντής της UBS στη Σιγκαπούρη, Μαρσέλ Κρέις, συμπληρώνοντας ότι «γνωρίζουμε ότι η τέχνη είναι ένα σημαντικό μέρος των επενδυτικών σχεδίων τους».

Ο κ. Μπουράσα στις δηλώσεις του έδωσε βάρος στους νέους παράγοντες της αγοράς έργων τέχνης, που ψάχνουν να βρουν το «ιδανικό κομμάτι».

Ανάμεσα σε αυτούς υπάρχει μια νέα κοινωνική ομάδα Κινέζων βιομηχάνων και επιχειρηματιών, οι οποίοι έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση της κινεζικής οικονομίας σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο. Το άλλο κέντρο είναι η Ινδία.

Η μεγάλη αύξηση των τιμών σημαντικών ασιατικών έργων τέχνης σε ένα υποτονικό οικονομικό περιβάλλον είναι μια πρόσφατη τάση που οφείλεται κυρίως στην άνοδο της Κίνας, δήλωσε ο Χένρι Χάουαρντ-Σνέιντ, γενικός διευθυντής των δραστηριοτήτων του Sotheby’s στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία.

«Οι Κινέζοι που δείχνουν τον τελευταίο καιρό ενδιαφέρον σε έργα τέχνης είναι αρκετά πλούσιοι και στοχεύουν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου τους», τόνισε ο κ. Χάουαρντ-Σνέιντ, υπογραμμίζοντας στη συνέχεια ότι «αυτοί οι άνθρωποι είναι αυτοδημιούργητοι αλλά έχουν έντονη την αίσθηση της κουλτούρας και λεπτότητας».

Τα συγκεκριμένα κριτήρια, που πρέπει να πληρούνται για τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ενισχύσεις σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι τα εξής:

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή