Σήμα κινδύνου από τον κλάδο θαλάσσιου τουρισμού στο ΥΕΝ

Σήμα κινδύνου από τον κλάδο θαλάσσιου τουρισμού στο ΥΕΝ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πτώχευση ή αλλαγή σημαίας αναμένεται να οδηγηθούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των επαγγελματικών σκαφών (κυρίως των επανδρωμένων) εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την άμβλυνση των επιπτώσεων από το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, αλλά και της άρσης των αντικινήτρων που υπάρχουν στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Οι εκπρόσωποι του θαλάσσιου τουρισμού, ήδη, έχουν ενημερώσει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του κλάδου τονίζοντας ότι ο κίνδυνος να γεμίσει το Αιγαίο με Τρίτες Σημαίες, με την επικείμενη, μάλιστα, άρση του καμποτάζ το 2002, είναι ορατός. Χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κατά την οποία συζητήθηκαν τα προτεινόμενα μέτρα για την στήριξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Δ. Γεωργακόπουλος, ο γενικός γραμματεάς Τουρισμού Δ. Γεωργαράκης, ο πρόεδρος του ΕΟΤ Ευγ. Γιαννακόπουλος, τα στελέχη του ΕΟΤ Μ. Χατζηνικολάου και Ρ. Φραγκιαδάκη, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Γ. Συρίγος, ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστικών Επιβατηγών Πλοίων Α. Ποταμιάνος, ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού κ. Λ. Βενετόπουλος, ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Γ. Βερνίκος και εκπρόσωποι του υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας και του Ναυτικού Επιμελητηρίου.

Τα μέτρα που ζητείται από τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σκαφών τουρισμού να ληφθούν για την αντιμετώπιση της κρίσης έχουν ως εξής:

– Επιδότηση των επανδρωμένων επαγγελματικών σκαφών με ποσοστό του τζίρου του 2000 ή 2001 αντίστοιχο με οποιοδήποτε μέτρο αποφασιστεί για τα κρουαζιερόπλοια. Εναλλακτικώς επιδοτούμενο κεφάλαιο κινήσεως τουλάχιστον 25% του τζίρου του 2000 ή 2001, πληρωτέο το 2004.

– Μείωση των τελών ελλιμενισμού κατά 50% μέχρι το 2003.

– Διάθεση κονδυλίων διαφήμισης και διοργάνωσης ετήσιας έκθεσης θαλάσσιου τουρισμού στην Αττική, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την ΕΤΑ.

– Συμμετοχή του ΥΕΝ στις αποφάσεις της Επιτροπής Διαχειρίσεως Κρίσεων για τον τουρισμό, στο πλαίσιο της συσταθείσας Γραμματείας Θαλάσσιου Τουρισμού του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού.

Οσον αφορά στην άρση καμποτάζ, προκειμένου να γίνει προσαρμογή των επιχειρήσεων ζητούνται τα εξής:

– Αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου. Τα σκάφη με ελληνική σημαία να μην έχουν πολλαπλάσιες υποχρεώσεις έναντι όλων των υπολοίπων σκαφών που θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας. Προσαρμογή σε ζητήματα φορολογίας, λογιστικών υποχρεώσεων και μείωση της γραφειοκρατίας.

– Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις απαιτήσεις των περισσοτέρων κρατών-μελών της Ε.Ε. που απαιτούν οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων.

– ΝΑΤ, άμεση επίλυση με συνδρομή του ΥΕΝ των παλαιών εκκρεμοτήτων και δικαστικών υποθέσεων και νέο πλαίσιο για το μέλλον.

Εξάλλου, την Παρασκευή αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων στον τουρισμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή