Η επιθετική πολιτική της Toyota απέδωσε καρπούς

Η επιθετική πολιτική της Toyota απέδωσε καρπούς

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τόκιο. Κέρδη ρεκόρ εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο η Toyota, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, καθώς υποβοηθήθηκε από την εξασθένηση του γιεν και είδε να αποδίδει καρπούς η επιθετική της πολιτική στην περικοπή των δαπανών της. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Toyota, οι πωλήσεις, καθώς και τα λειτουργικά και τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη της ενισχύθηκαν κατά 35% σε 506,58 δισεκατομμύρια γιεν το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε 6,83 τρισεκατομμύρια γιεν. Πάντως, οι αναλυτές δεν κατελήφθησαν εξ απροόπτου, δεδομένου ότι είχαν προβλέψει τέτοιες επιδόσεις. Συγκεκριμένα, ανέμεναν ότι τα κέρδη θα κυμαίνονταν από 420 έως και 560 δισεκατομμύρια γιεν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Τα καθαρά κέρδη διογκώθηκαν κατά 82% στα 291,11 δισεκατομμύρια γιεν, ενώ κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος 2000-2001 η Toyota είχε επωμιστεί εκτεταμένες έκτακτες ζημίες, ώστε να μπορέσει να καλύψει το έλλειμμα, που είχε παρουσιαστεί στο συνταξιοδοτικό ταμείο των εργαζομένων της.

Αντιθέτως με τα όσα ισχύουν για τις περισσότερες ιαπωνικές επιχειρήσεις, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας δεν προέβη σε προβλέψεις. Ωστόσο, υψηλόβαθμα στελέχη της ανέφεραν ότι για το σύνολο του έτους οι πωλήσεις οχημάτων στην εγχώρια αγορά θα διατηρηθούν σε αναλόγως υψηλά επίπεδα με εκείνες του παρελθόντος έτους. Κατά τα φαινόμενα, οι πωλήσεις της Toyota δεν επηρεάστηκαν από τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, εξαιτίας του ότι η εταιρεία προσέφερε πολλά κίνητρα στους καταναλωτές. Πάντως, το πρόγραμμα της χρηματοδότησης με μηδενικό επιτόκιο, το οποίο ισχύει για τρία μοντέλα της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες, θα ισχύει μέχρι τέλος Νοεμβρίου.

Προβλήματα στη Ευρώπη

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι για την ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, όπως και για τις υπόλοιπες, ο πιο αδύναμος κρίκος στην παραγωγή της παραμένει η Ευρώπη. Ειδικότερα, η Toyota είχε σχετικά υψηλότερες ζημίες εκεί το πρώτο εξάμηνο λόγω του αρχικού κόστους λειτουργίας του εργοστασίου της στη Γαλλία. Εντούτοις, τα έσοδα θα βελτιωθούν, όταν η μονάδα θα λειτουργεί πλήρως συνολικά η Toyota αναμένει να κερδοφορήσουν οι δραστηριότητές της στην Ευρώπη εντός διετίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή