Διαφοροποιήσεις στην ποιότητα εκπαίδευσης στις χώρες του ΟΟΣΑ

Διαφοροποιήσεις στην ποιότητα εκπαίδευσης στις χώρες του ΟΟΣΑ

1' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικές διαφοροποιήσεις εμφανίζει η ποιότητα της εκπαίδευσης και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται ακόμα και μεταξύ των πλουσίων κρατών που συμμετέχουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Οι διαφορές αυτές επηρεάζουν αισθητά τη σύνθεση του ανθρωπίνου δυναμικού, που πλέον έχει εξελιχθεί σε σημαντικότατο παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία ο αριθμός των ατόμων που έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι σε ηλικία να εργασθούν είναι μεγαλύτερος κατά 20% σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Εξάλλου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απέρριψε φέτος οδηγία που θα διευκόλυνε τις διασυνοριακές εξαγορές. Οι Γερμανοί, για παράδειγμα, ισχυρίζονται ότι το θέμα πρέπει να επανεξετασθεί μόνον όταν θα έχουν διευθετηθεί άλλα ζητήματα επειδή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, σε ορισμένες χώρες όπως στην Ιταλία και την Ισπανία το κράτος διατηρεί μερικές «χρυσές μετοχές» σε ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις οχυρώνοντάς τις, έτσι, από τυχόν εξαγορές. Πράγματι η Ιταλία και η Ισπανία ισχυρίζονται ότι διατηρούν τις χρυσές αυτές μετοχές προκειμένου να προστατεύσουν τις εταιρείες ενέργειας από τα σχέδια εξαγοράς της γαλλικής Electricite de France (EDF). Η επιθετικότητα της EDF έχει ενταθεί επειδή δεν αντιμετωπίζει εγχώριο ανταγωνισμό δεδομένου ότι δεν έχει απελευθερωθεί η γαλλική αγορά ενέργειας. Κι έτσι οι περιορισμοί σε μια αγορά συντηρούν τους περιορισμούς στις άλλες αγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή