Νέες αναπτύξεις από τις αλυσίδες λιανικής

Νέες αναπτύξεις από τις αλυσίδες λιανικής

3' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ε ντονη είναι η κινητικότητα που παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα στην αγορά ακινήτων πολλές από τις εταιρείες που διαθέτουν εμπορικά δίκτυα λιανικής πώλησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παραδείγματα της Πλαίσιο Computers και του Ομίλου Φουρλή, που προχώρησαν σε πρωτοποριακές για τα μέχρι σήμερα δεδομένα κινήσεις ενίσχυσης του δικτύου τους. Η Πλαίσιο μέσω της θυγατρικής Πλαίσιο Ακινήτων, δημιούργησε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά) ένα κατάστημα με την επωνυμία Gate Through, επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο διαφοροποιείται έναντι της κρατούσας φιλοσοφίας για την ανάπτυξη λίγων, πλην όμως μεγάλων και κομβικών καταστημάτων. Το εν λόγω κατάστημα εκτός από όλα τα είδη της αλυσίδας φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, κατάστημα των βιβλιοπωλείων Ελευθερουδάκη, διαθέτει χώρο εστίασης και Internet Cafe, όπως επίσης και χώρο τέχνης και προϊόντα οικιακού κινηματογράφου, σε μία προσπάθεια να συνδυάσει και άλλες χρήσεις.

Αντίστοιχα, ο όμιλος Φουρλή, επίσης ορμώμενος από τη Θεσσαλονίκη, εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο Retail Park, στην περιοχή της Πυλαίας, εκεί όπου στεγαζόταν το πρώην Continent. Πρόκειται για έναν χώρο, όπου τοποθετείται για πρώτη φορά η διεθνής αλυσίδα οικιακών ειδών ΙΚΕΑ, την οποία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Φουρλή. Εκτός από το ΙΚΕΑ, που καταλαμβάνει ένα τμήμα της περιοχής, στο Retail Park έχουν τοποθετηθεί και άλλες δύο εταιρείες συμφερόντων Φουρλή, η αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος και τα καταστήματα αθλητικών ειδών Intersport. Στο Retail Park έχει επίσης δημιουργηθεί συγκρότημα 9 πολυκινηματογράφων της Village Roadshow Entertainment, κατασκευάζεται λούνα-παρκ, ενώ υπάρχουν ήδη Goody’s και τα σούπερ-μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.

Τόσο το Πλαίσιο, όσο και ο όμιλος Φουρλή σχεδιάζουν αντίστοιχες κινήσεις και για το λεκανοπέδιο Αττικής, όπου η ανεύρεση των κατάλληλων χώρων παραμένει δύσκολη υπόθεση. Για τα καταστήματα Gate Through υπάρχει πρόγραμμα ανάπτυξης τριών ακόμα, εντός της προσεχούς διετίας, με επιφάνεια της τάξεως των 1.500 τ.μ. έκαστον. Τα Βόρεια Προάστια είναι από τις βασικές επιλογές δημιουργίας ενός από αυτά. Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Πλαίσιο Computers, κ. Γ. Γεράρδο, δεν αποκλείεται να συναφθεί αποκλειστική συνεργασία με τεχνική εταιρεία για την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων. Παράλληλα, βέβαια, συνεχίζεται και η επέκταση του δικτύου των «συμβατικών καταστημάτων» με πρώτη προτεραιότητα τον Πειραιά, όπου αναζητείται ο κατάλληλος χώρος για την ανάπτυξη κομβικού καταστήματος άνω των 500 τ.μ.

Ο όμιλος Φουρλή έχει εκπονήσει ένα ευρύτατο επενδυτικό πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου τόσο των ΙΚΕΑ, όσο και της Intersport με άξονα αναφοράς το 2004. Ειδικότερα, για τα ΙΚΕΑ έχει προβλεφθεί κονδύλι 60-65 δισ. δρχ. για την ανάπτυξη κομβικών καταστημάτων πάνω σε μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η Αττική Οδός, η Εθν. Οδός, αλλά και η νοτιοδυτική Αθήνα, με επίκεντρο την οδ. Πειραιώς, ενώ ενδιαφέρον (για μικρότερου μεγέθους καταστήματα-10.000 τ.μ.) υπάρχει και για την Πάτρα, την Κρήτη και ενδεχομένως τα Βαλκάνια. Κάθε κατάστημα κατά μέσο όρο καλύπτει επιφάνεια 25-26.000 τ.μ., ενώ δεν αναζητούνται έτοιμα ακίνητα. Αντιθέτως, έχει συγκροτηθεί ομάδα ανθρώπων που σε συνεργασία με μεσιτικά γραφεία αναζητούν κενά οικόπεδα, όπου θα μπορέσει να δημιουργηθεί το κατάστημα, σε συνεργασία με κάποια κατασκευαστική εταιρεία. Αντίστοιχα, για την αλυσίδα Intersport προβλέπεται να έχουν δημιουργηθεί 33-34 σημεία έως το 2004 (κόστος επένδυσης 10-12 δισ.), έναντι των σημερινών 13, ενώ έμφαση θα δοθεί στην παρουσία σε όλες τις μεγάλες επαρχιακές πόλεις. Οσον αφορά τα Retail Parks, καταβάλλονται προσπάθειες για τη δημιουργία δύο ακόμα σημείων στην Αθήνα, τα οποία θα περιλαμβάνουν πέραν των ΙΚΕΑ και Intersport, χώρους εστίασης, σούπερ-μάρκετ και άλλα καταστήματα του Ομίλου. Ενα από τα πιθανά σημεία είναι και το ακίνητο της Ράδιο-Αθήναι στην Εθν. Οδό, λίγο πριν από τη συμβολή με την Πέτρου Ράλλη, δίπλα στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Οι προσπάθειες αυτές είναι ενδεικτικές της διαφορετικής προσέγγισης που αποκτούν σταδιακά οι εμπορικές αλυσίδες, αναφορικά με τους τρόπους ανάπτυξης και καλύτερης λειτουργίας του δικτύου τους. Σε πολλές περιπτώσεις, ειδικά όταν πρόκειται για σούπερ-μάρκετ, ή αλυσίδα ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών και λύσεων πληροφορικής, προτιμώνται πλέον τα επίπεδα καταστήματα, καθώς οι ιθύνοντες των εταιρειών, διαπίστωσαν ότι είναι αρκετά δύσκολο να «τραβήξουν» τους πελάτες στους πάνω ορόφους. Οπως ανέφερε στην «K» ο κ. Ανδρέας Κορασίδης, πρόεδρος της αλυσίδας Ράδιο Κορασίδη, Elephant και Σαραφίδης (Β. Ελλάδα) «τα πολυόροφα καταστήματα έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας. Με βάση την τεχνογνωσία που αντλούμε από το εξωτερικό τα επίπεδα καταστήματα είναι περισσότερο λειτουργικά, γιατί η χωροθέτηση των προϊόντων γίνεται βάσει της εποχικότητας».

Μία άλλη τάση είναι να αποφεύγεται -ή τουλάχιστον να μην αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση- η αναζήτηση σημείων πρώτης προβολής, για τα οποία οι τιμές ενοικίασης είναι ακόμα πολύ υψηλές, αν και η τάση είναι πλέον πτωτική. Εχοντας καλύψει χωροταξικά το μεγαλύτερο μέρος του Λεκανοπεδίου, αλλά και αρκετές πόλεις της επαρχίας, αλυσίδες όπως η Ράδιο Κορασίδης, καταρχάς αναζητούν χώρους για μικρά και ευέλικτα καταστήματα. Παράλληλα, καταβάλλονται προσπάθειες για την αποδοτικότερη δυνατή λειτουργία των ήδη εγκατεστημένων καταστημάτων του δικτύου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή