Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη χώρα μας παρουσιάζει έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης η εταιρεία VPRC. Από τα στοιχεία προκύπτει σημαντική πρόοδο στη διάδοση των νέων τεχνολογιών, ωστόσο η χώρα μας βρίσκεται ακόμη σημαντικά πίσω από τους μέσους όρους της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τη χρήση προσωπικού υπολογιστή και Internet. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι:
-Ενας στους δύο Ελληνες κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου, ενώ ένας στους πέντε κάνει χρήση προσωπικού Η/Υ και ένας στους δέκα χρήση Ιnternet.
-Το ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου ξεπέρασε για πρώτη φορά το 10% του πληθυσμού (άνω των 15 ετών) στο πρώτο εξάμηνο του 2001, ενώ αναμένεται να υπερβεί το 12% στο τέλος του έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι έγκυροι διεθνείς εξειδικευμένοι οίκοι προέβλεπαν ότι η Ελλάδα θα φτάσει στο επίπεδο αυτό το 2004.
-Στη διάρκεια ενός εξαμήνου η χώρα μας κέρδισε 3 ποσοστιαίες μονάδες στη χρήση Internet, αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των χρηστών που για το τρέχον έτος αναμένεται να υπερβεί το 60% έναντι 33% κατά το προηγούμενο έτος.
-Η διείσδυση των τεχνολογιών αυτών εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη στις ηλικίες 15-24 ετών (ένας στους δύο νέους χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή και ένας στους τέσσερις χρησιμοποιεί Ιnternet).
-Εάν διατηρηθούν οι ίδιοι ρυθμοί αύξησης, τότε το 2004 αναμένεται ο ρυθμός διείσδυσης του Internet στην Ελλάδα να φτάσει το 50% έναντι του προβλεπόμενου 66% μέσου όρου της Ε.Ε.
-Διαπιστώνονται μεγάλες περιφερειακές διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της χώρας, καθώς και ενδο-περιφερειακές ανισότητες στη χρήση προσωπικού ηλεκτρονικού υπολογιστή και Ιnternet.
-Σε ό,τι αφορά στον βαθμό εκπαίδευσης, ένας στους δύο Ελληνες με ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης χρησιμοποιεί Η/Υ, ενώ η αντίστοιχη αναλογία σε όσους έχουν στοιχειώδη εκπαίδευση είναι ένας στους πενήντα. Το ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό ατόμων με κατώτερη εκπαίδευση (37%), εκ των οποίων το 86% ανήκει στην κατηγορία άνω των 45 ετών, δείχνουν ότι υπάρχει ένας ανασταλτικός δομικός παράγοντας για την ανάπτυξη του Internet στην Ελλάδα.
-Κρίσιμοι χώροι δράσης για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας είναι ο χώρος της εκπαίδευσης και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Για το σύνολο του πληθυσμού άνω των 15 ετών προκύπτει ότι το 20,5% κάνει χρήση Η/Υ, εκ των οποίων το 44% αποκλειστικά στο σπίτι, το 23% αποκλειστικά στον εργασιακό χώρο και το 19% στο σπίτι και στην εργασία. Το 10,1% του πληθυσμού κάνει χρήση Internet, εκ του οποίου το 56% κάνει χρήση αποκλειστικά στο σπίτι, το 31% αποκλειστικά στη δουλειά και το 7% στο σπίτι και στη δουλειά. Το 50% των χρηστών Η/Υ κάνει και χρήση internet, ενώ το 49,8% του πληθυσμού έχει κινητό τηλέφωνο.