ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευκαιρίες στο εξωτερικό αναζητούν οι ελληνικές εταιρείες επίπλου

Παράλληλα με την οργάνωσή τους στην ελληνική αγορά, οι εταιρείες επίπλου αναζητούν ευκαιρίες και στις χώρες του εξωτερικού, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους κυρίως στις περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας, δεδομένου ότι πρόκειται για αγορές που είναι ακόμη «παρθένες» και λιγότερο οργανωμένες. Επίσης, προσανατολίζονται στην Κύπρο και την Τουρκία, ενώ μικρότερο βάρος δίνουν σε αγορές όπως εκείνες της κεντρικής Ευρώπης ή της Αμερικής, όπου δραστηριοποιούνται μεγάλοι όμιλοι επίπλου, τους οποίους οι ελληνικές δυνάμεις δεν μπορούν ακόμη να ανταγωνισθούν.

Βεβαίως, τη χώρα προορισμό, προσδιορίζει το προϊόν που εμπορεύεται η κάθε εταιρεία. Ετσι, η μεγάλη αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών των αγορών της Κύπρου και της Κωνσταντινούπολης προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών, όπως η Moda Bagno και η Βαράγκης που εμπορεύονται έπιπλα υψηλού κόστους, ενώ φθηνότερα προϊόντα, όπως εκείνα που διακινούν οι εταιρείες Sato και Neoset, μπορούν να απορροφηθούν από αγοραστές χαμηλότερου «βαλαντίου», όπως εκείνοι της Ανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Moda Bagno διείσδυσε στις αγορές της Κωνσταντινούπολης και της Κύπρου, ιδρύοντας θυγατρικές εταιρείες οι οποίες ελέγχουν τις εκθέσεις μέσω των οποίων διατίθεται όλη η γκάμα των ειδών που εισάγει και εμπορεύεται η εταιρεία. Ηδη, το κατάστημα της Κωνσταντινούπολης κινείται σε τροχιά ανόδου και αναμένεται να αποτυπωθεί στον ενοποιημένο ισολογισμό της εταιρείας για την τρέχουσα χρήση.

Παράλληλα, την περασμένη Δευτέρα, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου υποκαταστήματος στην Κύπρο, το οποίο καταλαμβάνει έκταση 1.000 τ.μ. σε τρία επίπεδα και στεγάζεται σε ιδιόκτητο χώρο της Moda Bagno. Στα μελλοντικά σχέδια της επιχείρησης εντάσσεται και η ίδρυση νέου σημείου πώλησης στην αγορά της κεντρικής και Β. Ευρώπης.

Εξάλλου, η Κύπρος αποτελεί και το σημείο εκκίνησης για την επέκταση των δραστηριότητων της Βαράγκης στο εξωτερικό. Ετσι, φέτος η εταιρεία ίδρυσε θυγατρική μονάδα στην Κύπρο, την ΑΒΕΠΕ Cyprus Limited, η οποία ελέγχει το εκθεσιακό κέντρο επαγγελματικού επίπλου και εξοπλισμού της αμερικανικής εταιρείας Steelcase, τα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν πριν από ένα μήνα. Δεν είναι η πρώτη κίνηση της εταιρείας στη Μεγαλόνησο, καθώς από το 1999 διατηρεί στη Λευκωσία υποκατάστημα, στο οποίο εκτίθενται τα έπιπλα της σειράς «Διά Χειρός».

Επιπλέον, η υπό κατασκευήν έκθεση Mega Home της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, εκτός από την κάλυψη των αναγκών της Β. Ελλάδας, θα απευθύνεται και στους καταναλωτές, υψηλής αγοραστικής ικανότητας των γειτονικών αγορών.

Η Sato βρίσκεται στην αγορά της Ρουμανίας, μέσω της θυγατρικής Bo Concept Poland, η οποία διακινεί όλα τα έπιπλα και αξεσουάρ σπιτιού της φίρμας Bo Concept. Εμμεσα όμως έχει εξαγωγική δράση στις μεγάλες της Ευρώπης, καθώς ελέγχει το 35% της δανέζικης εταιρείας Denka. Η συμμετοχή της Sato στη Denka, αποτελεί ουσιαστικά μία διεθνή επένδυση, από την οποία τα έσοδα και τα δικαιώματα μειοψηφίας εμφανίζονται στα αποτελέσματα του ενοποιημένου ισολογισμού της. Εξάλλου, ανάλογη ήταν και η επένδυση στη γερμανική Grammer. Εν τω μεταξύ, στα σχέδια της εταιρείας εντάσσεται και η ανάπτυξη στο εξωτερικό των προϊόντων της σειράς DIVANI & DΙVΑΝΙ.

Δυνατό στίγμα στις ανατολικές κυρίως αγορές, έχει η Neoset, η οποία έχει ιδρύσει θυγατρικές εταιρείες στις χώρες Ρουμανία, Βουλγαρία και Ρωσία, τις οποίες μάλιστα θα ενοποιήσει στον φετινό ισολογισμό. Ωστόσο, έχει παρουσία διεθνώς, μέσω franchising και ήδη βρίσκεται σε αγορές όπως της Αιθιοπίας ή του Καναδά.