«Υφαλοι» στο προσχέδιο Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

«Υφαλοι» στο προσχέδιο Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περαιτέρω διευκρινίσεων χρήζουν αρκετά σημεία του προσχεδίου για το Δίκτυο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που προσφάτως παρουσίασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ανωμερίτης και εκλήθησαν οι ενδιαφερόμενοι Φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους προκειμένου στις 26 του μήνα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) να καταλήξει στο τελικό κείμενο.

Ενα σημαντικό σημείο, κατ’ εκτίμηση κύκλων της Ακτής Μιαούλη, είναι ότι σε δρομολόγια κύριων γραμμών έχουν συμπεριληφθεί προσεγγίσεις σε νησιά που παρουσιάζουν μικρό ή ακόμη και ελάχιστο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Το γεγονός αυτό από μόνο του έρχεται σε αντίθεση με την έννοια του ελεύθερου και υγειούς ανταγωνισμού που προβλέπεται από τον κανονισμό 3577/92 του Συμβουλίου και παραπέμπει στις γνωστές «άδειες σκοπιμότητας», που ισχύουν μέχρι σήμερα και εξυπηρετούν μόνο τη δυνατότητα να παρεμβαίνει το κράτος στην ακτοπλοΐα.

Επίσης, εκτιμάται ότι το στοιχείο της ελάχιστης συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων ανά εβδομάδα που προβλέπεται από το Δίκτυο, μπορεί να προκαλέσει τεράστια οικονομικά προβλήματα σε περίπτωση που για πολλές γραμμές δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης.

Πάντως, κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι, θέλοντας να συμβάλουν στην προσπάθεια εξεύρεσης της καλύτερης δυνατής λύσης θεωρούν ότι κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα ήταν πιο σωστό εάν «στο Δίκτυο δεν περιλαμβανόταν το στοιχείο της συχνότητας».

Υπόμνημα ακτοπλόων προς ΥΕΝ

Τη διατήρηση του θερινού ναυλολογίου και κατά την χειμερινή περίοδο ώστε να αντιμετωπισθεί μέρος των ζημιών που θα προέλθουν από τη μείωση του μεταφορικού έργου το χειμώνα ζητούν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές με υπόμνημά τους που κατέθεσαν, πριν από λίγες ημέρες, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργο Ανωμερίτη.

Η μείωση του ναυλολογίου κατά 10% από την 1η Οκτωβρίου, με δεδομένη την αρνητική οικονομική εικόνα που παρουσιάζουν όλες οι εταιρείες το χειμώνα, εκτιμάται ότι θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, που έχουν περιέλθει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τους τελευταίους είκοσι μήνες λόγω της κακής πορείας του Χρηματιστηρίου και των μεγάλων αυξήσεων που σημειώθηκαν στις τιμές των καυσίμων, των ανταλλακτικών και κατ’ επέκταση των υποχρεώσεων προς τις τράπεζες.

Στο ίδιο υπόμνημά τους οι ακτοπλόοι ζητούν να αυξηθεί ο ναύλος της οικονομικής θέσης στα νεότευκτα ταχύπλοα συμβατικά σκάφη κατά 50%. Το μέτρο αυτό, κατά την άποψη των ακτοπλόων θα βοηθήσει τις εταιρείες να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις προς τις τράπεζες για την απόκτηση των νέων αυτών σκαφών. Να σημειωθεί ότι τα νεότευκτα υπερπολυτελή και ταχύπλοα συμβατικά σκάφη, παρά το γεγονός ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του θέρους εκτελούσαν δρομολόγια με μεγάλη πληρότητα, δεν κατάφεραν να φέρουν ικανοποιητικά έσοδα προκειμένου να καλύψουν οι εταιρείες τις τοκοχρεολυτικές τους δόσεις προς τις τράπεζες.

Επίσης οι ακτοπλόοι ζητούν: να αναθεωρηθεί ο πίνακας των υποχρεωτικών εκπτώσεων που μειώνουν δραματικά τον ισχνό ναύλο που ισχύει σήμερα όπως επίσης και να καταργηθούν οι μη ανταποδοτικές υπέρ τρίτων κρατήσεις επί των εισητηρίων που φθάνουν μέχρι και το… 32% της τιμής του εισιτηρίου! Εκτιμάται ότι με την κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο καθώς θα μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ζητούν ακόμη να μπορούν να «δένουν» τα σκάφη τους τέσσερις μήνες το έτος κάτι που μπορεί να γίνει καθώς η ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 173 παρ 3 ΚΔΝΔ) παρέχει στον υπουργό τη δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να εγκρίνει παρόμοια ενέργεια.

Τέλος οι ακτοπλόοι ζητούν την επέκταση των επιδοτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, λόγω της κρίσης από το τρομοκρατικό χτύπημα στις ΗΠΑ, στην ακτοπλοΐα αλλά και στις γραμμές της Ιταλίας, όπως και να εξετάσει η Πολιτεία τη δυνατότητα επιδότησης του αυξημένου ασφάλιστρου που καλούνται να καταβάλουν οι εταιρείες έναντι κινδύνων πολέμου.

Ελλάδα – Τουρκία

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή