ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δάνεια 57 δισ. από ΕΤΕπ για τραμ και ΠΑΘΕ

Δύο δανειακές συμβάσεις συνολικού ύψος 57 δισ. δρχ. υπέγραψε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Χρήστος Πάχτας, για τη χρηματοδότηση του (συγχρηματοδοτούμενου από το Γ΄ ΚΠΣ) έργου παράκαμψης Πάτρας (του οδικού άξονα ΠΑΘΕ) και την εκτέλεση έργων του τραμ της Αθήνας.

Η πρώτη σύμβαση αφορά δάνειο της ΕΤΕπ ύψους 10 δισ. που θα διατεθεί για τη χρηματοδότηση του έργου παράκαμψης της Πάτρας. Το έργο το συνολικό κόστος του οποίου εκτιμάται απότην ΕΤΕπ σε 83,7 δισ. αποτελεί συγχρηματοδοτούμενο έργο από τα ευρωπαϊκά ταμεία και αφορά την κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 18 χλμ. H κατασκευή του αναμένεται να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της Πάτρας και εντάσσεται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Η δεύτερη σύμβαση ύψους 47,7 δισ. δρχ. περίπου (140 εκατ. ευρώ) αφορά στη χρηματοδότηση της κατασκευής δύο γραμμών του Τραμ της Αθήνας, και περιλαμβάνει την κατασκευή της βασικής υποδομής (δύο γραμμών μήκους 23 χλμ.), την προμήθεια του τροχαίου υλικού καθώς και την κατασκευή δύο αμαξοστασίων. Το Τραμ της Αθήνας έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2001 με προϋπολογισμό 115,5 δισ. δρχ. και πιστώσεις για το τρέχον έτος ύψους 10 δισ. δρχ.

Παράλληλα, με απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομίας κ. Χρήστου Πάχτα εγκρίθηκε συμπληρωματική χρηματοδότηση ύψους 80 δισ. δρχ. από το ΠΔΕ 2001, της εταιρείας «Αττικό Μετρό» γεγονός που αυξάνει τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό σε περίπου 108,6 δισ.

Το ποσό των 80 δισ. θα λάβει η εταιρεία για την κάλυψη των υποχρεώσεών της στις εν εξελίξει εργολαβίες που αφορούν μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση βασικού έργου (Σύνταγμα – Μοναστηράκι – Σεπόλια – Αγ. Αντώνιος), επεκτάσεις του μετρό (Εθνική Αμυνα – Σταυρός, Αγ. Αντώνιος – Περιστέρι, Δάφνη – Ηλιούπολη, Μοναστηράκι – Αιγάλεω), αρχιτεκτονικές και περιβαλλοντικές αναπλάσεις, κατασκευή σταθμών μετεπιβίβασης (Φιξ, Κατεχάκη) και τέλος απαλλοτριώσεις για τη κατασκευή σταθμών μεταβίβασης.

Οι μετοχές υψηλής κεφαλαιοποίησης δείχνουν σαφέστατα σημάδια κόπωσης, ενώ είναι γεγονός ότι δεν μπορεί να υπάρξει και άνοδος προς τις 3.000 μονάδες εάν δεν τρέξει η συγκεκριμένη κατηγορία μετοχών.