ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακή υστέρηση της Ελλάδας στην Υγεία

25s10nosok100-thumb-large--2-thumb-large-thumb-large

Ουραγός στην υιοθέτηση λύσεων ψηφιακής τεχνολογίας στον κλάδο της υγείας είναι η Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΒ σχετικά με τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Υγεία, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στον χώρο της υγείας, καταλαμβάνοντας, μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε., την 23η θέση στην υιοθέτηση λύσεων ψηφιακής υγείας. Παράλληλα, την προτελευταία θέση κατέχει στην τήρηση ηλεκτρονικών φακέλων για τους ασθενείς, ενώ υστερεί σημαντικά και σε επίπεδο ανταλλαγής πληροφοριών υγείας μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών υγείας και των φορέων του Δημοσίου, καταλαμβάνοντας την 25η θέση. Βελτιωμένη, ωστόσο, είναι η εικόνα της όσον αφορά τη διαθεσιμότητα προσωπικού φακέλου υγείας από τους παρόχους υπηρεσιών υγείας (16η θέση). Την ίδια στιγμή, χαμηλή είναι και η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας λόγω και της υποχρηματοδότησης κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ετσι, στην Ελλάδα οι δημόσιες δαπάνες υγείας ανήλθαν στο 7,8% του ΑΕΠ έναντι 8,8% στον ΟΟΣΑ. Παράλληλα, ένα μεγάλο μέρος των δαπανών υγείας το καλύπτουν οι ασθενείς από την τσέπη τους, με το 61% να καλύπτεται από το Δημόσιο έναντι 71% στον ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΒ, οι ψηφιακές τεχνολογίες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης αλλάζουν, μεταξύ άλλων, τον τρόπο περίθαλψης, με έμφαση στην πρόληψη, ενισχύουν την εξωνοσοκομειακή περίθαλψη παρέχοντας απομακρυσμένες υπηρεσίες τηλεϊατρικής, ενώ μπορούν να αποσυμφορήσουν το σύστημα υγείας και να μειώσουν το κόστος. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι τέτοιες ψηφιακές λύσεις βοηθούν στην αντιμετώπιση κρίσεων, κάνοντας αναφορά εμμέσως και στην εξάπλωση της επιδημίας του κορωνοϊού. Ως εκ τούτου, ο ΣΕΒ με την υποστήριξη της Deloitte προτείνει: τη διαλειτουργικότητα στην ανταλλαγή πληροφοριών υγείας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων όλων των φορέων υγείας (δημόσιων και ιδιωτικών), τη δημιουργία προτυποποιημένων ηλεκτρονικών φακέλων ασθενών, την εισαγωγή συστημάτων διαχείρισης ασθενών (CRM) στα δημόσια νοσοκομεία, την παροχή απομακρυσμένων υπηρεσιών διάγνωσης για επείγοντα περιστατικά (τηλεϊατρική), την επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και, τέλος, την ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικών προμηθειών για τα νοσοκομεία.