Το 36,6% του νότιου τμήματος του Ε65 έχει κατασκευασθεί

Το 36,6% του νότιου τμήματος του Ε65 έχει κατασκευασθεί

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο 36,6% έχει φθάσει η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Μάλιστα, στα πρώτα 19 χιλιόμετρα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και οι εργασίες ασφαλτόστρωσης. Σύμφωνα με την «Κεντρική Οδό», το έργο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2021. Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα ενώσει την εθνική οδό Αθηνών –  Θεσσαλονίκης με εκείνο που ήδη λειτουργεί (από τον Δεκέμβριο του 2017) τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων (μέση ετήσια κυκλοφορία το 2019 3.822 οχήματα). Τα έργα για την κατασκευή ολόκληρου του αυτοκινητόδρομου Λαμίας – Εγνατίας είχαν ξεκινήσει το 2008, αλλά σταμάτησαν το 2010, όταν η πρόοδος του έργου είχε φθάσει περίπου στο 30%. Η απόφαση να κατασκευαστεί μόνο το μεσαίο «τυφλό» τμήμα ελήφθη το 2013, κατά την επανεκκίνηση των έργων παραχώρησης. Τελικώς οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2019 και βρίσκονται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη.

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της «Κεντρικής Οδού», που κατασκευάζει και θα εκμεταλλεύεται το έργο, έχει ήδη φτιαχτεί περισσότερο από το ένα τρίτο των 32,5 χλμ. του οδικού άξονα. Στα πρώτα 19 χλμ. μάλιστα το οδόστρωμα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Το σημαντικότερο τεχνικό έργο του τμήματος είναι η δίδυμη σήραγγα Οθρυος, όπου έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,1 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. μήκους. Οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 53,29%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 24,28% και οι χωματουργικές εργασίες 40,27%.

Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν τη λωρίδα εκτάκτου ανάγκης, με διάζωμα στη μέση (νησίδα με φύτευση στα πρώτα 19 χλμ. και στηθαίο ασφαλείας τύπου jersey στο υπόλοιπο). Θα περιλαμβάνει τέσσερις κόμβους: στην εθνική οδό, στη Λαμία (5,9ο χλμ.) με ημικόμβο στην Ανθήλη, στο ύψος του Καρπενησίου (14,1ο χλμ.) και στην Ξυνιάδα (32ο χλμ.). Επίσης, θα έχει έναν νέο σταθμό διοδίων μετά τον κόμβο Καρπενησίου (17ο χλμ.) και λίγο νωρίτερα (στο 12,4ο χλμ.) έναν αμφίπλευρο σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Από τεχνικής άποψης, το έργο περιλαμβάνει επτά γέφυρες διπλού κλάδου, όλες στα τελευταία 12 χλμ. του έργου όπου το ανάγλυφο είναι ορεινό. Η μεγαλύτερη από τις γέφυρες θα έχει μήκος 310 μέτρα και θα βρίσκεται στο 26ο χλμ. Οσον αφορά το κόστος, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 300 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα παραχωρηθεί στην «Κεντρική Οδό», η οποία θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του με το κόστος να καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων.

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Υποδομών έχει ζητήσει από την Ε.Ε. να χρηματοδοτήσει την κατασκευή και του βόρειου τμήματος του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία, μήκους 70,47 χλμ.). Στο κομμάτι αυτό η κατασκευή σταμάτησε το 2013 στο 7%, με πιο προχωρημένο το τμήμα Τρικάλων – Καλαμπάκας, όπου η πρόοδος έφθανε το 25%. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή