Νομική εξασφάλιση έναντι ξένων πελατών αν νοσήσουν από τον ιό

Νομική εξασφάλιση έναντι ξένων πελατών αν νοσήσουν από τον ιό

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια νέα σύσκεψη που έγινε το Σάββατο, οι τουριστικοί παράγοντες της Κρήτης ζήτησαν από τον υπουργό Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα να νομοθετήσει την προστασία τους από την υποβολή αστικών αξιώσεων πελατών τους που μπορεί να προσβληθούν από κορωνοϊό στη διάρκεια της σεζόν. Οπως και το υπουργείο Τουρισμού, ο κ. Τσιάρας κατέστησε σαφές ότι μια τέτοια ρύθμιση είναι άχρηστη καθώς το δίκαιο που διέπει τις συμβάσεις των tour operators με τους πελάτες τους είναι συνήθως το δίκαιο της χώρας όπου υπογράφεται η σύμβαση.

Οι ξενοδόχοι πιέζονται και από το γεγονός ότι για φέτος πολλές από τις εταιρείες που πρακτορεύουν ταξίδια δεν είναι σε θέση –εξαιτίας της αδυναμίας των ασφαλιστικών εταιρειών– να καλύψουν τον κίνδυνο της πανδημίας. «Η μόνη υποχρέωση που έχουν οι ξενοδόχοι, σε περίπτωση που κληθούν να διαχειρισθούν ένα κρούσμα, είναι να μπορούν να αποδείξουν ότι εφάρμοσαν το πρωτόκολλο», είπε στην «Κ» διευθυντής μεγάλου ξενοδοχείου του Ηρακλείου, που ετοιμάζεται να υποδεχθεί πελάτες της πολυεθνικής TUI. Σε περιπτώσεις προστασίας καταναλωτή, το βάρος της αποδείξεως αντιστρέφεται και δεν βαραίνει τον προσφεύγοντα αλλά την επιχείρηση.

Πρότυπο του διαβήματος των Κρητικών ξενοδόχων είναι έγγραφο που υπογράφουν οι ταξιδιώτες σε χώρες της Ασίας, με το οποίο απαλλάσσεται από την αστική ευθύνη ο ξενοδόχος σε περίπτωση που υπάρξει πελάτης που προσβλήθηκε από τον ιό.

Στις συσκέψεις που γίνονται στην Κρήτη, ο πρόεδρος των πρακτόρων Μανώλης Βλατάκης ενθαρρύνει συχνά τους συνομιλητές του «να πάρουν ρίσκα», θέση που φαίνεται να συμμερίζονται οι περισσότεροι. Αυτό δεν απαντάει βεβαίως στο πόσο και τι ρίσκο θέλουν να πάρουν οι ίδιοι οι ταξιδιώτες. Οι Γερμανοί π.χ., με τη λεγόμενη Vollcaskomentalität (νοοτροπία της μεικτής ασφάλισης), δεν ταξιδεύουν αν δεν είναι ασφαλισμένοι. Παρ’ όλα αυτά, η TUI και στις κρατήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και σε εκείνες της Γερμανίας καταγράφει μικρότερο μέσον όρο ηλικίας πελατών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια καθώς οι μεγαλύτεροι αποφεύγουν το αεροπορικό ταξίδι. Από αυτή την άποψη οι νεότεροι δείχνουν να θέλουν να ταξιδέψουν και να πάρουν ρίσκα.

Ηδη την προπερασμένη εβδομάδα ο γερμανικός ταξιδιωτικός οργανισμός DER Touristik απέστειλε στα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται ένα πλαίσιο κανόνων και συστάσεων στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σύσταση για αντικατάσταση του μπουφέ με άλλες μορφές εξυπηρέτησης στα γεύματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η TUI θα κάνει το ίδιο σήμερα Τρίτη. Οι ξενοδόχοι της Κρήτης, που βρίσκονται «πιο μπροστά» από τους επαγγελματίες άλλων περιοχών της χώρας καθώς μέχρι τις 23 Μαρτίου είχαν πελάτες, συμφωνούν να τηρηθεί ένα γενικό πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) στη σύνταξη των πρωτοκόλλων, αλλά δεν θέλουν αυτό να εξειδικευθεί τόσο πολύ ώστε να επιβαρύνει υπέρμετρα τις μεσαίες επιχειρήσεις σε μια χρονιά που είναι πιθανό οι πληρότητες να είναι κάπου μεταξύ 60% και 70%.

«Δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο τα ξενοδοχεία που συνεργάζονται μαζί μας να μη σερβίρουν φαγητό, αν δεν συμφωνήσουμε τους όρους», είπε στην «Κ» πηγή μεγάλου γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού που δεν είχε εξουσιοδοτηθεί να τοποθετηθεί δημόσια. Οι ιδιοκτήτες και τα στελέχη πολλών ξενοδοχείων εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τμήματά τους για να περιορίσουν τα έξοδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή