Αλμα των e-πωλήσεων στα αγροτικά προϊόντα: Τι προτιμούν οι Ελληνες

Αλμα των e-πωλήσεων στα αγροτικά προϊόντα: Τι προτιμούν οι Ελληνες

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Iδιαίτερα υψηλή αύξηση παραγγελιών μέσω διαδικτύου σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Μαρτίου και του Απριλίου σε φρούτα, λαχανικά και μέλι, σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Wikifarmer, που συνδέει παραγωγούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό με αγοραστές λιανικής ή χονδρικής. Οι καταναλωτές αναζήτησαν εναλλακτικές λύσεις αγορών, με δεδομένο τον υποχρεωτικό κατ᾽οίκον περιορισμό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση τον Μάρτιο, αλλά και εξαιτίας της διστακτικότητας της πλειονότητας των Ελλήνων να επισκεφτεί τα σούπερ μάρκετ, όπως και τα υπόλοιπα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων.

Πιο συγκεκριμένα, οι προβλέψεις της Wikifarmer μιλούν για αύξηση των online πωλήσεων μεγαλύτερη του 350% στον κλάδο των φρούτων και λαχανικών σε σχέση με τον Φεβρουάριο και πάνω από 500% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Εκτός αυτού, παρατηρήθηκε και μεγάλη αύξηση της διείσδυσης του διαδικτύου στον αγροτικό τομέα, με μεγάλη κινητικότητα στη δημιουργία πολλών νέων e-shops πώλησης φρούτων και λαχανικών.

Τα δημοφιλέστερα προϊόντα σε επίπεδο αναζητήσεων ήταν φρούτα και λαχανικά όπως οι πατάτες, τα πορτοκάλια, οι ντομάτες και τα μήλα, ενώ αρκετά ψηλά ήταν το μέλι, καθώς ο κόσμος αναζητούσε αρκετά προϊόντα που θωρακίζουν τον οργανισμό από ιώσεις και ασθένειες. Επιπροσθέτως, προκαλεί εντύπωση η παρουσία των ψαριών στην πρώτη δεκάδα, ωστόσο αυτό δικαιολογείται τόσο από τη νηστίσιμη περίοδο όσο και από την αυξητική τάση του μαγειρέματος στο σπίτι. Τέλος στην πρώτη δεκάδα των αναζητήσεων βρίσκονται και τα βιολογικά προϊόντα αφού η δημοφιλία τους έχει ανέβει αρκετά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο βρέθηκαν σε έλλειψη το τελευταίο διάστημα.

Στο κομμάτι των πωλήσεων σε ποσότητες την πρώτη θέση κατέχουν τα αυγά και την πεντάδα συμπληρώνουν οι πατάτες, τα πορτοκάλια, οι μπανάνες και οι ντομάτες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιδιαίτερα υψηλή θέση της μπανάνας που, ενώ δεν ήταν στο top 10 των αναζητήσεων, βρέθηκε στην τρίτη θέση των πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται και στο γεγονός ότι οι αγοραστές το θεώρησαν ως ένα αρκετά ασφαλές προϊόν σε σχέση με τον ιό, αφού το βρώσιμο κομμάτι της είναι καλυμμένο από την μπανανόφλουδα.

Αλμα των e-πωλήσεων στα αγροτικά προϊόντα: Τι προτιμούν οι Ελληνες-1

Βεβαίως, κοιτάζοντας κανείς τα στοιχεία αναζητήσεων και πωλήσεων σε μεγαλύτερο βάθος θα δει πολύ δυναμική παρουσία και του ελαιόλαδου αλλά και εξειδικευμένων φρούτων και λαχανικών, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει πως αρκετός κόσμος βρήκε διέξοδο στη μαγειρική μένοντας σπίτι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. «Κατά την κορύφωση των ανακοινώσεων και περιορισμών για τον κορωνοϊό, παρατηρήσαμε πολλαπλές παραγγελίες μαγειρικών υλικών από τους ίδιους ανθρώπους ακόμη και μέσα στην ίδια εβδομάδα. Είναι χαρακτηριστικό πως αρκετοί επηρεάστηκαν από τα δημοφιλή μαγειρικά σόου που αναπαράγονταν την ίδια εποχή κι έτσι είδαμε αύξηση παραγγελιών ακόμη και σε ιδιαίτερα υλικά όπως το παστρινάκι, τη μωβ πατάτα Περού και διάφορα βρώσιμα λουλούδια»,  αναφέρουν στελέχη της Wikifarmer.

Επιπλέον, καταγράφηκε εκθετική αύξηση του αριθμού παραγωγών που έκαναν εγγραφή στην πλατφόρμα, αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως μια οικονομική διέξοδο σε μία περίοδο κατά την οποία οι απευθείας πωλήσεις σε καταστήματα και εστιατόρια έχουν μειωθεί δραματικά. Πιο συγκεκριμένα οι εγγραφές παραγωγών στην πλατφόρμα αυξήθηκαν κατά 220%, ενώ καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον των Ελλήνων παραγωγών να συμμετέχουν και στο Global Marketplace της Wikifarmer, γεγονός που καταδεικνύει από την πλευρά τους μια ισχυρή τάση εξωστρέφειας.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή