Μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών πλήττουν τώρα και την Airbus

Μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών πλήττουν τώρα και την Airbus

1' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατά 30% έπεσαν οι παραγγελίες για επιβατικά αεροπλάνα στην Airbus κατά το 2001 καθώς ο κλάδος οδηγείται σε μια από τις χειρότερες υφέσεις της ιστορίας του. H ευρωπαϊκή βιομηχανία αεροσκαφών, που έχει πλέον μοναδικό ανταγωνιστή στα μεγάλα πολιτικά αεροσκάφη την αμερικανική Boeing, ανακοίνωσε χθες ότι οι μεικτές παραγγελίες έπεσαν στα 375 αεροσκάφη πέρσι από 520 το 2000.

Αλλά το νούμερο αυτό μειώνεται σημαντικά μετά τις ακυρώσεις 101 παραγγελιών, οπότε οι καθαρές παραγγελίες περιορίζονται στα 274 αεροσκάφη. Το 90% των ακυρώσεων σχετίζεται με «επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν πτώχευση», ανέφερε η Airbus. Παρά τη μείωση του αριθμού των παραγγελιών η αξία αυξήθηκε χάρη στη ζήτηση για 85 πανάκριβα Airbus Α380.

Καθώς οι ζημιές ξεπέρασαν τα 10 δισ. δολάρια το 2001 και έχουν τεθεί σε αδράνεια εκατοντάδες αεροσκάφη, οι αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα διστακτικές στην επέκταση των στόλων τους και περιμένουν να δουν σίγουρες ενδείξεις ανάκαμψης της ζήτησης.

Πάντως η Airbus κατάφερε πέρσι να ξεπεράσει για δεύτερη χρονιά σε τρία χρόνια την Boeing σε πωλήσεις. Οι παραγγελίες της Boeing ήταν για 335 αεροσκάφη, που περιορίζονται σε 272 μετά τις ακυρώσεις. H περσινή παραγωγή της Airbus έφτασε το ρεκόρ των 325 αεροσκαφών έναντι 311 το 2000 ανεβάζοντας τον κύκλο εργασιών στα 20,5 δισ. δολάρια.

Αν και η Boeing σχεδιάζει την κατάργηση έως 30.000 θέσεων εργασίας, η Airbus δηλώνει ότι θα αποφύγει τις άμεσες απολύσεις περιορίζοντας τις ώρες εργασίας και τις αμοιβές που θα μειώσουν το κόστος κατά 600 εκατ. ευρώ φέτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT