H ενημέρωση προϋπόθεση για μια σωστή ασφάλιση υγείας

H ενημέρωση προϋπόθεση για μια σωστή ασφάλιση υγείας

3' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τάση έχει καταγραφεί από καιρό: όλο και περισσότερες ομάδες κοινού προσφεύγουν στην ιδιωτική ασφάλιση για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε νοσοκομειακή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ακόμα και ασφαλισμένοι που καλύπτονται από τα καλούμενα «ευγενή» ταμεία απευθύνονται σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για συμπληρωματικές καλύψεις υγείας, που συνήθως είναι συνδεδεμένες με ασφαλιστήριο Ζωής, ώστε να έχουν τη βεβαιότητα μιας καλύτερης και κυρίως πιο άμεσης ιατρικής και νοσοκομειακής φροντίδας.

Οι δαπάνες για τις καλύψεις υγείας έχουν εμπεδώσει τη θέση τους μέσα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς καθώς αυξάνεται η τάση των γονέων να καλύπτουν τα παιδιά τους, από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, για την υγεία τους.

Για να μπορέσει όμως ο εν δυνάμει πελάτης να «εισπράξει» τις υπηρεσίες νοσοκομειακής και ιατρικής περίθαλψης, που ταιριάζουν στις ανάγκες του πρέπει ο ίδιος πρώτα να απαντήσει σε ορισμένα ερωτήματα. Δηλαδή να έχει σαφή γνώση τι θα ζητήσει από την ασφαλιστική εταιρεία που απευθύνεται ώστε η ασφάλισή του να περιλαμβάνει τις παροχές που επιθυμεί αλλά και συγχρόνως να αντέξει η τσέπη του στη σχετική δαπάνη (που δεν είναι αμελητέα), ώστε να μην ακυρωθεί το συμβόλαιό του από αδυναμία του και πάνε χαμένα τα χρήματα που για κάποιο διάστημα έχει καταβάλει.

Και πρωτίστως πρέπει να επιλέξει τη θέση του νοσοκομείου. Οι οικονομικές διαφορές είναι σημαντικές μεταξύ της Γ΄ και της Α΄ θέσεως, ενώ μπορεί η ποιότητα της περίθαλψης να είναι η ίδια. Ενα ακόμα θέμα που πρέπει να εξεταστεί είναι εάν η ασφάλιση προβλέπει νοσηλεία όχι μόνον στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό (και σε ποιες χώρες) και ποιο είναι το ανώτατο όριο των εξόδων που καλύπτονται από την ασφάλεια.

Και ασφαλώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν παρέχεται στον ασφαλισμένο η ευχέρεια επιλογής του νοσοκομείου που επιθυμεί να νοσηλευθεί.

Δεν είναι σπάνιες οι φορές που από κακή συνεννόηση μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου αποκαλύπτεται ότι στο συμβόλαιο δεν προβλέπεται η κάλυψη δαπανών για τσεκάπ ή άλλες προ-νοσοκομειακές εξετάσεις και έτσι ουσιαστικά δεν παρέχεται προληπτική ιατρική.

Και ασφαλώς πρέπει ο ασφαλιζόμενος να γνωρίζει το εύρος της κάλυψής του για αγορά φαρμάκων αλλά και για άλλες ανάγκες του εκτός νοσοκομείου όπως για επισκέψεις σε γιατρούς ή υποστήριξη του από νοσηλευτές μετά την έξοδό του από το νοσοκομείο.

Ακόμη σε ασφαλιστήρια υπάρχουν εξαιρέσεις για την κάλυψη ορισμένων ασθενειών που πρέπει ο ασφαλιζόμενος να γνωρίζει. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που δεν καλύπτονται τα έξοδα τοκετού. Μέσα σε αυτά που θα πρέπει να διερευνήσει ο ασφαλισμένος είναι εάν οι δαπάνες για την περίθαλψή του θα καταβληθούν απευθείας από την εταιρεία στο νοσοκομείο ή θα επιβαρύνουν τον ασφαλιζόμενο και θα τις ζητήσει απολογιστικά εκ των υστέρων από την ασφαλιστική εταιρεία.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν διάφορα προγράμματα υγείας, διαφορετικού εύρους και διαφορικού κόστους. Ο ασφαλιζόμενος θα πρέπει να τα διερευνήσει, να τα συζητήσει λεπτομερώς με τον ασφαλιστή, χωρίς βιασύνη και προχειρότητα ώστε το κόστος που θα επιβαρυνθεί (και είναι σημαντικό αν καλύπτει όλη την οικογένεια) να έχει σε βάθος χρόνου το αντίκρισμα που προσδοκά. Και όταν πρόκειται να καλύψει όλη την οικογένειά του να ζητάει τις εκπτώσεις που παρέχονται.

Συμπέρασμα: Για να είναι καλό ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας απαιτείται μια σωστή αμφίπλευρη ενημέρωση:οι ασφαλιστές να εξηγούν με σαφήνεια στους πελάτες τους τις παρεχόμενες υπηρεσίες και οι ασφαλιζόμενοι να γνωρίζουν τις ανάγκες τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες. Τον πρώτο λόγο έχουν όμως οι ασφαλιστικές εταιρείες που πρέπει να διαθέτουν ένα δυναμικό πωλήσεων άριστα εκπαιδευμένο, ώστε να βοηθούν το κοινό στις σωστές επιλογές του.

7. Σε πρόσφατο τηλεοπτικό ρεπορτάζ άκουσα κάτι που μου άρεσε πολύ και σας το μεταφέρω. Ιδιοκτήτης καταστήματος «φτιάξτο μόνος σου», παρότρυνε τους τηλεθεατές να ανακαλύψουν και πάλι τα χέρια τους. Εξαιρετική ιδέα τόσο για τους κυρίους όσο και για τις κυρίες, ακόμη δε περισσότερο για τα παιδιά. Ας ανακαλύψουμε λοιπόν και πάλι τα χέρια μας, στρεφόμενοι σε κάθε είδους κατασκευές, εργόχειρα και χόμπι. Καιρός να αγοράσετε ίσως ένα περιοδικό με οδηγίες και ιδέες και να αρχίσετε να… πλέκετε εκείνην την κουβέρτα ή το ζακετάκι του μωρού και το πουλόβερ του αγαπημένου σας! Φτιάξτε επιτέλους εκείνα τα ράφια για την αποθήκη! Εντοπίστε τα βότσαλα που κάπου κρύψατε από το καλοκαίρι και ζωγραφίστε τα – όπως είχατε πάντα σκοπό να κάνετε! Ακόμη και αν ζείτε σε διαμέρισμα, αρχίστε να ασχολείσθε με την -μπορεί να είναι και- φθηνή τέχνη της ανθοκομικής και της κηπουρικής!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT