Ασαφής παραμένει η ταυτότητα του «μνηστήρα» της Ολυμπιακής

Ασαφής παραμένει η ταυτότητα του «μνηστήρα» της Ολυμπιακής

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τάσεις χρονικής ολίσθησης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μετάθεσης των κυβερνητικών ανακοινώσεων πέραν της προαναγγελθείσας αυριανής ημερομηνίας διαγράφονται, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα πιθανά σενάρια, ασχέτως αν μεταδίδεται ότι υπάρχει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με την IAS. Από τις περιορισμένης έκτασης λεπτομέρειες που διαρρέουν προκύπτουν τα εξής:

Πρώτον: H κυβέρνηση συνομιλεί και διαπραγματεύεται (μέσω της CSFB) με μια κοινοπραξία που δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει το εταιρικό της! H IAS, στην οποία θεωρητικώς μπαινοβγαίνουν ανώνυμοι και επώνυμοι επιχειρηματίες, ως μόνο σταθερό μέτοχο έχει τον κ. Π. Βαρδινογιάννη και την ΕΧΠΑ, η οποία για την εκταμίευση της συμμετοχής της για το project της O.A. έχει συγκαλέσει γενική συνέλευση των πιλότων. Το γεγονός ότι «μνηστήρας» δεν έχει συγκροτήσει την πολυμετοχική του σύνθεση, αν μη τι άλλο, αποδεικνύει τη δυστοκία ή την ευκολία με την οποία κάποιοι μπαινοβγαίνουν στο σχήμα και όταν έρχεται η ώρα της καταβολής μετρητών… αποσύρονται.

Δεύτερον: Κάποιοι εν δυνάμει μέτοχοι της IAS, όπως ο όμιλος Ολαγιάν ή η Browand Root, φαίνεται ότι στοχεύουν με την εμπλοκή τους στο project της O.A. σε κάποιες επιμέρους δραστηριότητες που επιδιώκουν από τώρα να γίνει σαφές ότι θα αποσχισθούν από την Ολυμπιακή. Πρόκειται για τον τομέα πληροφορικής, την τεχνική βάση κ.ά., ενώ το Δημόσιο από την πλευρά του εμφανίζεται να επιδιώκει την πώληση και της Olympic Catering άμεσα, καθώς αρνείται να παράσχει ολιγόμηνη πίστωση χρόνου στην IAS και optioγια την εταιρεία.

Τρίτον: H ιδιότυπη κρατικώς επιδοτούμενη ιδιωτικοποίηση της O.A. που προωθείται, φαίνεται ότι αποτελεί προτιμητέο μοντέλο και για τη νέα Ολυμπιακή Αεροπορία υπό τον ιδιωτικό έλεγχο. H IAS φέρεται ότι ζητάει από το Δημόσιο τη μίσθωση των τεσσάρων Airbus A340 (θα γίνουν ιδιόκτητα μετά τη λήξη της περιόδου finance lease) για λογαριασμό της νέας O.A. με μηνιαίο ενοίκιο που αντιστοιχεί στο ήμισυ αυτού που σήμερα καταβάλλει η O.A. και θα συνεχίσει επί 9ετία να καταβάλλει το Δημόσιο στην Airbus. Αν πρόκειται περί εμμέσου επιδοτήσεως του ιδιώτη από το Δημόσιο, τότε θα ανακύψει θέμα. Αν ωστόσο η Κοινοπραξία διαπίστωσε ότι κακώς η O.A. πληρώνει διπλάσια για τα Airbus, τότε μάλλον θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες.

Πάντως, ανεξάρτητα από τα προαναφερθέντα φαίνεται ότι τελεσίδικες αποφάσεις και κυρίως ανακοινώσεις για την τύχη του διαγωνισμού θα γίνουν μετά το τέλος αυτής της εβδομάδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT