Στο ναδίρ η εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών

Στο ναδίρ η εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ισχυρότερη αύξηση του δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, τη μεγαλύτερη καθίζηση του δείκτη εμπιστοσύνης των καταναλωτών εμφανίζει η Ελλάδα τον Ιούνιο του 2003, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες, η στατιστική υπηρεσία της E.E., Εurostat.

Στην Ευρωπαϊκή Ενωση, γενικότερα, ο δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης σημείωσε τον Ιούνιο ελαφρά αύξηση 0,2 μονάδων, ενώ 0,1 μονάδα ήταν η αύξηση στη Ζώνη του Ευρώ, με τη σημαντικότερη βελτίωση να καταγράφεται στη Γερμανία (0,4 μονάδες) και τη Βρετανία (0,3). Αντιθέτως, η μεγαλύτερη πτώση κατεγράφη στη Σουηδία (-0,8), τη Φινλανδία (-0,5) και την Ολλανδία (-0,4).

Στην Ελλάδα ο δείκτης παρέμεινε αμετάβλητος, όμως αυτό προήλθε από δύο ολοσχερώς αντίρροπες τάσεις. Συγκεκριμένα, ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη, «κερδίζοντας» τρεις μονάδες, ενώ τον ίδιο μήνα ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών σημείωσε τη μεγαλύτερη… πτώση στην Ευρώπη, χάνοντας πέντε μονάδες.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους συνιστώσες του δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, η αύξησή του στην Ελλάδα προέρχεται πρωτίστως από τη σημαντική βελτίωση των παραγγελιών, με τον συγκεκριμένο δείκτη να καταγράφει αύξηση έξι μονάδων που ήταν και η μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Θετική υπήρξε και η εξέλιξη του δείκτη προσδοκώμενων παραγγελιών (1 μονάδα), ο οποίος άλλωστε σημείωσε αύξηση και σε αρκετές άλλες χώρες με επικεφαλής την Ιρλανδία (7) και τη Γαλλία (5).

H μεγαλύτερη πτώση προσδοκώμενων παραγγελιών σημειώθηκε στη Φινλανδία (-19) και στη Σουηδία (-13). Αυτό εν μέρει εξηγείται από την τρίτη συνιστώσα, τα αποθέματα μεταποιημένων προϊόντων που αυξήθηκαν κατακορύφως στις δύο αυτές χώρες.

Από την πλευρά των καταναλωτών, η μεγαλύτερη πτώση καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατεγράφη, όπως αναφέραμε, στην Ελλάδα (-5 μονάδες), ενώ τη μεγαλύτερη βελτίωση εμφανίζουν η Γερμανία, η Ισπανία και η Πορτογαλία (3). Πάντως, σε απαισιοδοξία καταναλωτών, η φτωχώτερη χώρα της Ευρώπης, η Ελλάδα, συναγωνίζεται την… πλουσιότερη που είναι, φυσικά, το Λουξεμβούργο.

Σε αμφότερες τις χώρες αυτό οφείλεται σε πρόβλεψη (των καταναλωτών) για επιδείνωση της καταστάσεως της οικονομίας γενικότερα, που συμπληρώνεται από ελαφρά αύξηση του δείκτη προβλεπόμενης ανεργίας. Αντίστοιχη, σε ό,τι αφορά την ανεργία, είναι θα πρέπει να σημειωθεί και η προσδοκία από την πλευρά των επιχειρηματιών, ενώ για αμφότερες τις πλευρές καταγράφεται μείωση του δείκτη προβλεπόμενου πληθωρισμού.

Σημαντική πτώση κατέγραψε, τέλος, στην Ελλάδα ο δείκτης εμπιστοσύνης στον κατασκευαστικό τομέα, ενώ αντιθέτως σημαντική ήταν η βελτίωση της εμπιστοσύνης στον τομέα του λιανεμπορίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή