ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιτάχυνση αποκρατικοποιήσεων

Την απογοήτευση που προκάλεσε ο χλιαρός ανασχηματισμός στην αγορά, η οποία είχε επενδύσει τις προσδοκίες της σε ουσιαστικότερες αλλαγές, έρχεται να αποκαταστήσει η επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων, η πλήρης αρμοδιότητα των οποίων περνάει στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκο Χριστοδουλάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών χρίζεται «άρχων των ιδιωτικοποιήσεων» και θα έχει την πλήρη ευθύνη και αρμοδιότητα του μετόχου (υπουργείο Οικονομικών) χωρίς εμπλοκή συναρμόδιων υπουργείων, η συναίνεση των οποίων μέχρι σήμερα ήταν απαραίτητη.

Η πρώτη σαφής ένδειξη της αλλαγής αυτής ήταν η προχθεσινή ανακοίνωση του υπουργού Μεταφορών κ. Χρίστου Βερελή, ο οποίος δήλωσε ότι μεταβιβάζεται στο υπουργείο Οικονομίας η αρμοδιότητα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου μετά τη μετατροπή του σε Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρεία. Σημειώνεται ότι αύριο συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της Τράπεζας Αττικής, προκειμένου να εγκρίνει τη συγχώνευση με το T.T. και να προχωρήσουν στην πρόσληψη αποτιμητών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ίδιο πλαίσιο αναμένεται να μεταβιβασθεί η ευθύνη και η αρμοδιότητα όλων των εποπτευόμενων από άλλα υπουργεία, οργανισμών ή εταιρειών του χρηματο-οικονομικού τομέα, όπως για παράδειγμα η Γενική Τράπεζα, η οποία εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και έχει ήδη ενεργοποιήσει τη διαδικασία του (δεύτερου κατά σειράν) διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της. Ωστόσο, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο οι αρμοδιότητες του κ. Χριστοδουλάκη να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο με τη μεταβίβαση ουσιαστικά της «συλλογικής» ευθύνης που μέχρι σήμερα ανήκε στην Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, στην οποία συμμετείχαν ανάλογα με το αντικείμενο οι συναρμόδιοι υπουργοί.

Πιθανότατα οι αποφάσεις αυτές να οριστικοποιηθούν αύριο Πέμπτη με τον πρωθυπουργό, ο οποίος θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με τον κ. Χριστοδουλάκη και με τους υπουργούς Ανάπτυξης κ. Ακη Τσοχατζόπουλο και Μεταφορών κ. Χρίστο Βερελή, τους δύο δηλαδή υπουργούς που χειρίζονται μεγάλα εν εξελίξει θέματα ιδιωτικοποιήσεων και απελευθέρωσης αγορών.

Το σχέδιο αυτό έρχεται σε πλήρη αντιστοίχηση με όσα είχαν διαρρεύσει λίγο πριν από τον ανασχηματισμό περί «ομογενοποίησης των τριών υπουργείων Οικονομίας – Ανάπτυξης – Μεταφορών» σχέδιο που, όπως φαίνεται, μεταλλάσσεται για να καταλήξει σε «ενός ανδρός αρχή».