Το ECOFIN «προσγείωσε» την ανάπτυξη

Το ECOFIN «προσγείωσε» την ανάπτυξη

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Του ανταποκριτή μας στις Βρυξέλλες Κων. Καλλέργη

Σε νέα προς τα κάτω αναθεώρηση του προβλεπόμενου ρυθμού ανάπτυξης της Ζώνης Ευρώ σε μόλις 0,75% για το 2003 προέβησαν οι υπουργοί Οικονομικών της Ενωσης κατά τη συζήτηση που είχαν στο Ευρωγκρούπ και το συμβούλιο ΕCΟFΙπροχθές το βράδυ και χθες, στις Βρυξέλλες.

Ετσι, από την εξωπραγματική, όπως αποδεικνύεται προσδοκία που υπήρχε μέχρι και το περασμένο φθινόπωρο για ρυθμό ανάπτυξης σχεδόν 2% και την περασμένη άνοιξη για 1%, οι υπουργοί συμφώνησαν ότι αυτή δεν θα ξεπεράσει για το σύνολο της Ευρωζώνης το 0,75% το 2003.

Εν τω μεταξύ, συνεχίστηκε και στο χθεσινό και προχθεσινό συμβούλιο ο ανορθόδοξος πόλεμος μεταξύ της Γαλλίας και των υπολοίπων μελών της Ευρωζώνης για το Σύμφωνο Σταθερότητος. O «προβληματισμός» του Γάλλου προέδρου Ζακ Σιράκ για το κατά πόσον θα έπρεπε να υπάρξει μία «προσωρινή χαλάρωση» του Συμφώνου ώστε να διευκολυνθεί η ανάκαμψη, μεταφέρθηκε στο Ευρωγκρούπ από τον υπουργό του των Οικονομικών Φρανσίς Μερ, προκαλώντας τη συνήθη απολύτως αρνητική αντίδραση των υπολοίπων μελών. Οπως το έθεσε ο υπουργός Οικονομικών N. Χριστοδουλάκης, «να σταματήσουμε να δικάζουμε συνεχώς το Σύμφωνο»…

Πέραν αυτού, οι υπουργοί εξέτασαν και τη βασική οικονομική πρωτεραιότητα της ιταλικής προεδρίας της E.E., την επανεκκίνηση της κατασκευής των λεγόμενων «Διευρωπαϊκών Δικτύων» μεταφορών και ενέργειας, με τριπλή συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), τα κράτη-μέλη και τον ιδιωτικό τομέα.

Για μεν το σκέλος της εμπλοκής του ιδιωτικού τομέα ανετέθη στην ΕΤΕΠ να εκπονήσει λεπτομερές σχέδιο, ενώ για εκείνο της δημόσιας συγχρηματοδότησης ανετέθη στη Eurostat να εφεύρει μία μέθοδο με την οποία οι σχετικές δαπάνες δεν θα επιβαρύνουν λογιστικά τα ελλείμματα και το χρέος των κρατών-μελών.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ο κ. Χριστοδουλάκης εξήγησε ότι το ενδιαφέρον της εστιάζεται κυρίως στη διέλευση από το ελληνικό έδαφος αγωγών φυσικού αερίου Ανατολής – Δύσης, τη δημιουργία οδικών αρτηριών Βορρά – Νότου στα Βαλκάνια και την αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή