«Διαρροές» πετρελαίου από τη θάλασσα… στη στεριά

«Διαρροές» πετρελαίου από τη θάλασσα… στη στεριά

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το λαθρεμπόριο καυσίμων με τα σλέπια είναι πολύμορφο. Το λαθρεμπόριο γίνεται σχεδόν πάντα σε συνεργασία με τον μηχανικό ή τον καπετάνιο του εφοδιαζόμενου πλοίου, την πλοιοκτήτρια ή τη διαχειρίστρια εταιρεία καθώς και την εταιρεία εφοδιασμού που έχει και την κύρια ευθύνη των εφοδιασμών.

Τα ποντοπόρα πλοία έχουν τη δυνατότητα από το νόμο να ζητήσουν απεριόριστη, θεωρητικά, ποσότητα καυσίμων για την κίνησή τους και την εν γένει εσωτερική λειτουργία τους (ηλεκτρογεννήτριες, ψυκτικά κ.λπ.).

Αυτό σημαίνει πως στην περίπτωση που το εφοδιαζόμενο πλοίο έχει ανάγκη να παραλάβει π.χ. 100 M/T Diesel και 200 M/T μαζούτ, η παραγγελία στην εφοδιάστρια εταιρεία είναι διπλάσια ή τριπλάσια.

Ο τρόπος

Το εφοδιαζόμενο πλοίο παραλαμβάνει τις απολύτως αναγκαίες ποσότητες, βεβαιώνει με όλα τα συνοδευτικά έγγραφα του εμπορεύματος ότι παρέλαβε όλη την ποσότητα που αναγράφουν αυτά, τις δε υπόλοιπες ποσότητες που παραμένουν στο σλέπι (αφού διακανονίσουν το κέρδος μεταξύ τους), αναλαμβάνει το ίδιο να διοχετεύσει στην κατανάλωση, προσεγγίζοντας μη ελεγχόμενες περιοχές (συνήθως εκτός λιμένος) και σε συνεννόηση με βυτιοφόρα, μεταφέρεται σε παράνομες αποθήκες ή απ’ ευθείας στα πρατήρια καυσίμων.

Η τύχη της «καβάντζας»

Στην περίπτωση που το σλέπι δεν καταφέρει να διοχετεύσει το καύσιμο μέσω των βυτιοφόρων στην κατανάλωση, έρχεται σε συνεννόηση με την εφοδιάστρια εταιρεία και όταν παραλάβει νέο εφοδιασμό για άλλο πλοίο, παραλαμβάνει μειωμένη ποσότητα, την οποία συμπληρώνει με την υπάρχουσα παρακρατηθείσα στο σλέπι. H διαφορά του καυσίμου που δεν παραδόθηκε από την εφοδιάστρια εταιρεία παραμένει ως κέρδος σε αυτήν που με τη σειρά της το διοχετεύει παράνομα στην κατανάλωση.

Φοροδιαφυγή όμως συντελείται και εντός του λιμένος που υπάρχουν πολλά πλωτά μέσα (ρυμουλκά, καταδυτικά κ.λπ.), τα οποία δεν δικαιούνται να παραλαμβάνουν καύσιμα με ατέλεια. Είναι υποχρεωμένα επομένως να εφοδιάζονται με ελεύθερα καύσιμα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις τα σλέπια που έχουν παρακρατήσει παράνομα πετρέλαιο από τα εφοδιαζόμενα πλοία, πωλούν στα πλωτά μέσα καύσιμο με μειωμένες τιμές.

Παράνομες αποθήκες

Οταν ο εφοδιασμός του πλοίου γίνεται με κατάθεση προσωπικής εγγύησης, όπου το βυτιοφόρο κινείται χωρίς τη συνοδεία τελωνειακού υπαλλήλου από την εφοδιάστρια εταιρεία μέχρι τον τόπο εφοδιασμού του πλοίου, τότε ο οδηγός του βυτιοφόρου έχει τη δυνατότητα χωρίς να παραβιάσει τις τελωνειακές μολυβδοσφραγίδες να αδειάσει ποσότητα καυσίμου σε παράνομη αποθήκη ή πρατήριο καυσίμων.

Εάν ο οδηγός έχει συνεννοηθεί με τον καπετάνιο ή τον μηχανικό του εφοδιαζόμενου πλοίου, είναι δυνατόν να μη παραδώσει καθόλου το καύσιμο στο πλοίο, αλλά να το εκφορτώσει σε παράνομη αποθήκη ή πρατήριο καυσίμων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή