Καταγγέλλονται τριτοκοσμικές συνθήκες στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά

Καταγγέλλονται τριτοκοσμικές συνθήκες στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προβλήματα και καθυστερήσεις στο container terminal στον Πειραιά καταγγέλλει η Διεθνής Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ), σημειώνοντας ότι παρά τις υποσχέσεις για λήψη μέτρων που θα ενίσχυαν το δυναμικό του εμπορικού λιμανιού, στην πράξη δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα.

Σε επιστολή τους προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΠ A.E. κ. Σωτήρη Θεοφάνη, τα μέλη της ΔΝΕ καταγγέλλουν ότι υπάρχει ανίση μεταχείριση ανάμεσα στις διάφορες εταιρείες, καθώς δεν εφαρμόζεται το σύστημα first come – first served, όπως προβλέπει ο κανονισμός του ΟΛΠ, και στην πράξη έχει αποδειχθεί σαν το πιο αποτελεσματικό μέτρο για την εύρυθμη λειτουργία του container terminal. Μάλιστα, προειδοποιούν πως σε περίπτωση που δεν αντιμετωπισθεί το πρόβλημα, βάσει των προτάσεων που έχουν υποβληθεί, θα προσφύγουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ή σε άλλα εθνικά και κοινοτικά όργανα, απαιτώντας την εφαρμογή κανόνων ορθής μεταχείρισης για όλους τους χρήστες.

Τα μέλη της ΔΝΕ αναφέρουν, ακόμη, ότι τα πλοία όταν καταφέρουν να πλευρίσουν, ύστερα από αρκετή αναμονή, αντιμετωπίζουν «μια κατάσταση η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα σύγχρονο και οργανωμένο λιμάνι container terminal, καθ’ όσον σε κάθε πλοίο διατίθεται ένας ελάχιστος αριθμός μηχανημάτων που καλείται να φέρει εις πέρας ένα έργο σε έναν υπερπλήρη χώρο απόθεσης».

Η ΔΝΕ προτείνει:

– Αμεση εφαρμογή χωρίς καμία παρέκκλιση του συστήματος εξυπηρέτησης των πλοίων σε βάση first come – first served.

– Αμεση προώθηση των διαδικασιών για την ενίσχυση του terminal με προσωπικό σε βαθμό που θα επιτρέπει την πλήρη επάνδρωση όλων των γερανογεφυρών, ανεξάρτητα των περιόδων διακοπών, αδειών κ.ά.

– Επισκευή και συντήρηση όλων των μηχανημάτων τα οποία σήμερα, για άγνωστους λόγους, παραμένουν σε ακινησία.

– Μέριμνα για την ταχεία απόκτηση νταλικών, έστω και με ενοικίαση από τον ΟΛΠ. Μέχρι τότε, θέσπιση από πλευράς ΟΛΠ A.E. συγκριμένης αμοιβής ανά ιδιωτική νταλίκα.

– Εξέταση της περίπτωσης να χρησιμοποιηθούν ως χώροι απόθεσης, χώροι που σήμερα διατίθενται για άλλες χρήσεις και ανάγκες, οι οποίες δεν είναι τόσο επιτακτικές.

– Αμεση προώθηση διαδικασιών για την ανανέωση των μηχανημάτων και του υλικού γενικά που χρησιμοποιείται στο container terminal.

H ΔΝΕ σημειώνει ότι δεν είναι αντίθετη στην αναπτυξιακή πολιτική της ΟΛΠ A.E. να συνάψει συμφωνίες που προσελκύουν ελαστικό φορτίο (itransit), όμως πρέπει να λαμβάνεται πρωτίστως και σοβαρά υπ’ όψιν η εξυπηρέτηση του εγχώριου εμπορίου και η σωστή και αντικειμενική εξυπηρέτηση όλων ανεξαιρέτως των χρηστών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή