Σε ειδικό φορέα η κατασκευή εμπορευματικών κέντρων

Σε ειδικό φορέα η κατασκευή εμπορευματικών κέντρων

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νομοσχέδιο «σκούπα», με έντονο άρωμα εκλογών, που περιλαμβάνει πολλές και άσχετες ρυθμίσεις που αφορούν σε διπλώματα πασχόντων από βαριά βαρηκοΐα μέχρι και την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου, κατέθεσε χθές στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών. Με τον νόμο αυτό ρυθμίζονται όλα τα προβλήματα που αφορούν στην ίδρυση και οργάνωση των έξι εμπορευματικών κέντρων σε όλη την επικράτεια, αξίας 11.740.000 ευρώ έκαστο εξ αυτών. H λειτουργία των κέντρων θα δοθεί σε ειδικό φορέα, ενώ οι δημόσιοι πόροι θα προέλθουν από το Γ΄ ΚΠΣ. Στον φορέα αυτό θα συμμετέχουν ιδιώτες, η Τοπική Αυτοδιοίκηση καθώς και φορείς του Δημοσίου. O φορέας θα πρέπει να διαθέτει μετοχικό κεφάλαιο αντίστοιχο του 10% του επενδυτικού σχεδίου, να έχει εξασφαλίσει τη χρήση της απαιτούμενης έκτασης και να διαθέτει την απαιτούμενη ικανότητα για την κατασκευή του.

Με άλλο άρθρο του νομοσχεδίου ρυθμίζονται τα θέματα κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλλι του Ηρακλείου. Συγκεκριμένα, προβλέπεται κατασκευή αεροδιαδρόμου με σύγχρονες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών. Για τη λειτουργία του θα ιδρυθεί νέο νομικό πρόσωπο με μορφή ανώνυμης εταιρείας, που θα έχει οικονομική και διοικητική αυτονομία. Το ελληνικό Δημόσιο θα συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με ποσοστό 60% ενώ οι επενδυτές -που θα προκύψουν ύστερα από δημόσιο διεθνή διαγωνισμό- θα αποκτήσουν το 40% των μετοχών και θα έχουν τη διοίκηση και τη διαχείριση της εταιρείας για 30 χρόνια.

Με το ίδιο νομοσχέδιο ρυθμίζεται και η δυνατότητα πρόσβασης της ATTIKO METPO ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ A.E. στο τμήμα του προαστιακού σιδηροδρόμου από τη Δ. Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Παράλληλα, με ειδικό άρθρο δίνεται η δυνατότητα σε άτομα βαρήκοα να αποκτούν άδεια οδήγησης εφόσον πληρούν συγκεκριμένες και ειδικές προϋποθέσεις.

Ακόμη με ανάλογη ρύθμιση θα δικαιούνται έκπτωση κατά 40% επί των τιμολογίων πρόσβασης σε ψηφιακή συνδρομητική γραμμή (DSL) τα άτομα με βαριά κινητική αναπηρία ή προβλήματα ακοής. H δαπάνη θα βαρύνει τον εκάστοτε πάροχο της καθολικής υπηρεσίας του τύπου διανομής τους.

Τέλος, με άλλο άρθρο του νομοσχεδίου εκταμιεύεται το ποσό των 88.041.000 ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών για την αντικατάσταση λεωφορείων δημόσιας χρήσης που εξυπηρετούν άγονες γραμμές στα νησιά, εκεί όπου δεν λειτουργεί ΚΤΕΛ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή