Κάθε πέρυσι και καλύτερα στην αγορά

Κάθε πέρυσι και καλύτερα στην αγορά

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απογοητευμένοι είναι οι έμποροι από την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο, αφού τελικώς απεδείχθη κατώτερη των αρχικών προσδοκιών. Ούτε λίγο ούτε πολύ ένας στους δυο εμπόρους δηλώνει ότι οι πωλήσεις του πήγαν χειρότερα από πέρυσι… Οσοι πωλούν ακριβά ή προϊόντα πολυτελείας είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται πολύ περισσότερο πέραν του πληθωρισμού, αφού παραδοσιακά προσελκύουν τις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες, ενώ όσοι διαθέτουν σε γενικές γραμμές φθηνά προϊόντα έχασαν σε πωλήσεις. O λόγος; H οικονομική στενότητα οδήγησε τους καταναλωτές στα «απολύτως απαραίτητα» -κυρίως είδη διατροφής- αλλά και στα προϊοντα της κινεζικής αγοράς…

Η σχετική μελέτη που διενήργησε σε πανελλαδικό επίπεδο η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου είναι αποκαλυπτική. Μόνο το 22,55% των εμπόρων που ρωτήθηκαν δηλώνουν πως τα πήγαν καλύτερα απο πέρυσι, το 28,92% ότι ο τζίρος τους κινείται στα περσινά επίπεδα και το 48,53% ότι πήγαν χειρότερα από πέρυσι. H πλειοψηφία των εμπόρων (67,65%) δήλωσε ότι τη μεγαλύτερη κίνηση είχαν τα καταστήματά τους την περίοδο πριν από τα Χριστούγεννα, το 25,98% την εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ενώ το 6,37% σε καμία περίοδο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί επίσης η αύξηση στη χρήση μετρητών και όχι πιστωτικών καρτών. Μετρητά χρησιμοποίησε το 54,70% των καταναλωτών, πιστωτικές κάρτες το 37,35%, ενώ το 7,95% χρησιμοποίησε και τους δυο τρόπους. Οπως αιτιολογήθηκε από πολλούς υπευθύνους καταστημάτων, η μείωση του ρυθμού της χρήσης πιστωτικών καρτών οφείλεται στην υπερφόρτωσή τους από τους καταναλωτές και στην αλματώδη αύξηση του ρυθμού καταναλωτικών δανείων.

Εντονη είναι σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ η διαφοροποίηση ανάμεσα στα λεγόμενα «ακριβά» και «φθηνά» καταστήματα. Ανεξάρτητα από το μέγεθος του καταστήματος, τα λεγόμενα «φθηνά» είτε κινήθηκαν στα ίδια είτε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Οπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ, οι επιχειρήσεις αυτές που στόχευσαν στα «φθηνά» προϊόντα και στους καταναλωτές χαμηλών εισοδημάτων, απώλεσαν πωλήσεις εξαιτίας της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, του παρεμπορίου, αλλά και της κινεζικής αγοράς. Αξιόλογη αύξηση δεν παρουσίασαν ούτε οι προσλήψεις έκτακτου προσωπικού για την περίοδο των εορτών, καθώς μόνο το 8% των επιχειρήσεων χρησιμοποίησε έκτακτο προσωπικό.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 300 επιχειρήσεων με βάση το πανελλαδικό δείγμα/τροφοδότη της ΕΣΕΕ. Το 42% προέρχεται από την Αττική, το 31,5% από την Κεντρική Μακεδονία, το 10% από την Πελοπόννησο, το 8% από την Κεντρική Ελλάδα, το 5% από την Κρήτη και το 3,5% από τα νησιά του Αιγαίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή