ΣΤΕΠ by ΣΤΕΠ η αναβάθμιση των εφοριών

ΣΤΕΠ by ΣΤΕΠ η αναβάθμιση των εφοριών

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εστω και καθυστερημένα το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει προσπάθειες εξυπηρέτησης των φορολογούμενων στις συναλλαγές τους με τις εφορίες. Κάτι που ποτέ δεν κατάφερε να κάνει με το σύστημα taxis που το Δημόσιο πλήρωσε δισ. δρχ. προκειμένου να εξελιχθούν οι εφορίες μέσω της χρήσης των πληροφορικών συστημάτων. Σημειώνεται ότι και σήμερα αρκετές εφαρμογές του πληροφορικού συστήματος taxis δεν λειτουργούν και σύμφωνα με ανώτατα στελέχη του υπουργείου δεν πρόκειται να τεθούν ποτέ σε λειτουργία.

Πλέον με βάση το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης πολιτών, το πολύ 10 λεπτά θα χρειάζεται ένας φορολογούμενος, προκειμένου να πάρει από τον υπάλληλο της ΔΟΥ οποιαδήποτε βεβαίωση ή αντίγραφο εγγράφου ή πληροφοριακό υλικό, να πληρώσει τους φόρους του κ.λπ.

Σταθμοί Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΣΤΕΠ) ήδη λειτουργούν σε πέντε ΔΟΥ του νομού Αττικής (Καλλιθέα, Ιλιον, Αιγάλεω, Νέα Φιλαδέλφεια και Β΄ ΔΟΥ Περιστερίου), καθώς και σε Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη. Μάλιστα, την περασμένη Παρασκευή ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Φωτιάδης εγκαινίασε τη ΔΟΥ Αλεξανδρούπολης, η οποία στεγάζεται σε οικόπεδο επιφανείας 2.500 τ.μ., ενώ ξεκίνησε το νέο τμήμα εξυπηρέτησης πολιτών. Το εν λόγω σύστημα πρόκειται να επεκταθεί άμεσα και σε άλλες δέκα εφορίες και σταδιακά σε όλες τις μεγάλες μηχανογραφημένες εφορίες.

Σε κάθε ΣΤΕΠ ο φορολογούμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί από έναν μόνο υπάλληλο και για όσες εκ των παρακάτω 21 συναλλαγών επιθυμεί:

1. Παραλαβή αιτήσεων.

2. Παραλαβή υπεύθυνων δηλώσεων.

3. Γνωστοποίηση.

4. Δηλώσεις μητρώου: απόδοσης ΑΦΜ, μεταβολής ατομικών στοιχείων, έναρξης ή μεταβολής εργασιών φυσικού ή μη προσώπου, διακοπής εργασιών, υπό ίδρυση επιχείρηση, δραστηριοτήτων επιχείρησης, σχέσεων φορολογουμένων μελών μη φυσικού προσώπου (ενώσεις ή νομικά), στοιχείων έδρας αλλοδαπής επιχείρησης, εγκατάστασης εσωτερικού ή εξωτερικού, πωλήσεων από απόσταση και απενεργοποίηση ΑΦΜ.

5. Δηλώσεις εισοδήματος: αρχικές και τροποποιητικές φυσικών προσώπων.

6. Δηλώσεις παρακρατούμενων φόρων από: εμπορικές επιχειρήσεις, μισθούς και συντάξεις, ελευθέρια επαγγέλματα, λοιπά εισοδήματα, κινητές αξίες, αρχιτεκτόνων-μηχανικών και τόκους.

7. Δηλώσεις Φόρου Προστιθέμενης Αξίας: περιοδικές, εκκαθαριστικές, έκτακτες περιοδικές, VIES, intrastat και αποθεμάτων μετάταξης.

8. Δηλώσεις Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας: αρχικές και μερικές φυσικών ή νομικών προσώπων.

9. Δηλώσεις λοιπών φόρων: Συγκέντρωσης κεφαλαίου, φόρου κύκλου εργασιών, ειδικού φόρου τραπεζικών εργασιών, τέλος καζίνου, τέλος χαρτοσήμου, εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, εισφορά δακοκτονίας.

10. Δηλώσεις οχημάτων: ακινησίας και διαγραφής.

11. Ισοζύγια πληρωμών.

12. Καταστάσεις αθεώρητων στοιχείων ή λόγω βλάβης και συμπληρωματικές, καθώς και βιβλίο προσωρινής εναπόθεσης αγαθών.

13. Εκδοση και χορήγηση 49 πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

14. Αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας.

15. Διπλότυπα βεβαιωμένων χρεών και οίκοθεν εισπράξεων.

16. Αντίγραφα εκκαθαριστικών σημειωμάτων.

17. Αντίγραφα δηλώσεων φόρου εισοδήματος.

18. Σήματα τελών κυκλοφορίας.

19. Θεώρηση και επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής.

20. Θεώρηση και επικύρωση αντιγράφων.

21. Πληρωμή φόρων και τελών.

Π. Χατζηνικολάου

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή