Μικρή και ανταγωνιστική η ελληνική αγορά

Μικρή και ανταγωνιστική η ελληνική αγορά

3' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εξαγορές ομοειδών επιχειρήσεων η Carrefour-Μαρινόπουλος η οποία επιμένει στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική της με στόχο να αποτελεί τη φθηνότερη αλυσίδα στην ελληνική αγορά. O διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Didier Fleury, αφού ξεκαθαρίζει ότι «η Carrefour Μαρινόπουλος δίνει προτεραιότητα στην οργανική αύξηση», επισημαίνει ότι «ενδιαφέρον για εξαγορά υπάρχει πάντοτε και είμαστε ανοιχτοί σε κάθε συζήτηση». Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Smile Market, κίνηση με την οποία, όπως επισημαίνει, «σηματοδοτείται η ενεργή παρουσία του ομίλου στη Βόρειο Ελλάδα και εδραιώνεται η συνεργασία με δυναμικούς επιχειρηματίες με στόχο να έρθουμε πιο κοντά στις γειτονιές».

Ο κ. Fleury εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία του κλάδου των σούπερ μάρκετ φέτος και πιστεύει ότι σε επιχειρηματικό επίπεδο σήμερα παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες συνεργασίας. «Καταρχήν ο κλάδος του λιανεμπορίου είναι από τους πιο δυναμικούς κλάδους του ελληνικού εμπορίου. Το 2004 θα ακολουθηθεί η ίδια πορεία δυναμικής και λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η ελληνική αγορά είναι μια μικρή και πολύ ανταγωνιστική αγορά. Αρα κάθε είσοδος νέας μονάδας είναι κοστοβόρα και δύσκολη. Ωστόσο η είσοδος νέων παικτών στην Ελλάδα λειτουργεί πάντα σε όφελος του καταναλωτή. Ολες οι αλυσίδες αναπτύσσονται και όλες παρουσιάζουν επιχειρηματική δράση. Οσο γι’ αυτούς που λειτουργούν σαν ανεξάρτητες αλυσίδες, έχουν πολλές ευκαιρίες σήμερα και πολλές δυνατότητες να συνεργαστούν, είτε με ελληνικές είτε με άλλες αλυσίδες, είτε μέσω franchise».

H Carrefour Μαρινόπουλος λειτουργεί έχοντας Hypermarkets «Carrefour», Super markets «ChampioΜαρινόπουλος» και καταστήματα «5΄ Μαρινόπουλος», τα οποία αποφασίστηκε να επεκταθούν μέσω franchise και μέχρι σήμερα υπάρχουν 51 σημεία πώλησης. Το «μενού» των επενδύσεων της Carrefour-Μαρινόπουλος περιλαμβάνει φυσικά και φέτος τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

«Την ερχόμενη Δευτέρα», λέει ο κ. Didier Fleury, «ανοίγει νέο hypermarket Carrefour στο Πασαλιμάνι. Βρίσκεται στην καρδιά του Πειραιά και είναι το φθηνότερο κατάστημα της περιοχής. Βρισκόμαστε σε μια δυναμική ανάπτυξη και το εμπορικό μας πλάνο για το 2004 προβλέπει άνοιγμα νέων καταστημάτων σ’ όλη την Ελλάδα. Προβλέπεται ένα ακόμα hypermarket στη Θεσσαλονίκη. Οσον αφορά τα σούπερ μάρκετ ακολουθούμε τις εξαγγελίες μας που περιλαμβάνουν περίπου 10 καταστήματα το χρόνο.Τα καταστήματα που λειτουργούν με το σύστημα franchise, δημιουργούνται ανάλογα με τη ζήτηση. Οπως αντιλαμβάνεστε όλα αυτά συνεπάγονται δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

Η Carrefour-Μαρινόπουλος επιμένει σταθερά στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική που έχει χαράξει με την είσοδό της στην ελληνική αγορά, φιλοδοξώντας να αποτελεί την πιο φθηνή αλυσίδα. Στο πλαίσιο αυτό οι δράσεις της δε φαίνεται να σταματούν στο «πάγωμα των τιμών». Μια καθαρά «εμπορική» επιλογή η οποία φάνηκε για μια ορισμένη περίοδο να αποτελεί σωσίβιο για την πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης στο θέμα της ακρίβειας.

«Από 15 Ιανουαρίου 2004 η εταιρεία μας για να βοηθήσει τον καταναλωτή διαθέτει τη σειρά «1». Αυτό το νέο προϊόν είναι το φθηνότερο της αγοράς σε κάθε κατηγορία με την εγγύηση Carrefour», αναφέρει ο κ. Didier Fleury, «το σύνολο των προϊόντων θα είναι πάνω από 800 -από τα οποία τα 300 τρόφιμα. Αξίζει να σας αναφέρω ότι η πλειοψηφία των ειδών στις βασικές κατηγορίες παρασκευάζονται από Ελληνες προμηθευτές. Η πολιτική της Carrefour Μαρινόπουλος είναι να είμαστε οι φθηνότεροι στην αγορά. Αυτός είναι ένας συνεχής στόχος και για το 2004 και θα προσπαθήσουμε να έχουμε τιμές στα επίπεδα του πληθωρισμού. Εμείς σε κάθε περίπτωση θα εξασφαλίσουμε τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς». Σε ό,τι αφορά το «πάγωμα των τιμών», η εταιρεία δεν έχει ακόμη στοιχεία για τα αποτελέσματά του. «Είναι λογικό το πάγωμα των τιμών», συνεχίζει ο κ. Fleury, «να βοηθά τις πωλήσεις γιατί είναι ένα είδος επένδυσης. Οπως έχουμε δηλώσει, κόστισε 5-10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά τα οφέλη δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία για μερίδια αγοράς. Οι πελάτες μας βρήκαν ξεκάθαρη την εξαγγελία μας και υποδέχθηκαν με ανακούφιση το πάγωμα των τιμών. Ενιωσαν ασφάλεια για τις αγορές τους τους συγκεκριμένους μήνες και κυρίως σε μια περίοδο όπως τα Χριστούγεννα που παραδοσιακά είναι το διάστημα διακυμάνσεων τιμών».

Ερωτηθείς για τα οικονομικά μεγέθη της Carrefour Μαρινόπουλος για το 2003 ο κ. Fleury δηλώνει ότι «ήταν κερδοφόρα και ακολούθησαν το εμπορικό πλάνο της εταιρείας. Επιτύχαμε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και κερδοφορία. Θα ανακοινωθούν σε λίγο καιρό».

Η Carrefour-Μαρινόπουλος διατηρεί την πρώτη θέση στο οργανωμένο εμπόριο στην Ελλάδα, με πωλήσεις 1,213 δισ. ευρώ, απασχολώντας συνολικά 9.700 εργαζομένους και επενδύσεις για το 2002 της τάξης των 114 εκατ. ευρώ. Είναι μέλος του Carrefour Groupe που είναι ο μεγαλύτερος διανομέας στην Ευρώπη και ο δεύτερος στον κόσμο. Διατηρεί συνολικά 9.994 καταστήματα σε 30 χώρες του κόσμου, εκ των οποίων τα 4.181 είναι hard discount, απασχολώντας 390.000 εργαζομένους. Οι πωλήσεις του ανέρχονται σε 68,7 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 1,389 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή