ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην υπηρεσία του ταξιδιώτη με σύγχρονες τεχνολογίες

Στροφή προς τις σύγχρονες τεχνολογίες κάνουν οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί σε ολόκληρο τον κόσμο, δεδομένου πως έχουν πλέον αντιληφθεί ότι μόνο με τη χρήση τους θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις ταξιδιωτικές ανάγκες των πελατών τους, εξασφαλίζοντας ταυτοχρόνως υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και χαμηλό κόστος προϊόντων.

Τα δεδομένα στον χώρο του ταξιδιού αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς. Το ταξίδι θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της ζωής ολοένα και μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού. Οι καταναλωτές έχουν αποκτήσει πλέον ταξιδιωτική εμπειρία, είναι εκλεκτικοί στις επιλογές τους, απαιτούν υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και συμφέρουσα σχέση κόστους – ικανοποίησης. Τα τελευταία χρόνια διευρύνεται συνεχώς το ποσοστό των ταξιδιωτών που δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν σε ομαδικά ταξίδια, αλλά επιλέγουν να σχεδιάσουν το δικό τους ταξίδι με βάση τις δικές τους ανάγκες. H πραγματικότητα αυτή αποτελεί και τη μεγάλη πρόκληση για τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς που καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις.

Πληροφόρηση

Η αύξηση του όγκου των διαθεσίμων προς τον πελάτη πληροφοριών, η αύξηση του μέσου χρόνου απασχόλησης των ταξιδιωτικών συμβούλων ανά πελάτη, η παροχή μεγάλου εύρους επιλογών και η χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων υποδοχής και εξυπηρέτησης των αιτημάτων είναι ζητήματα που προκύπτουν από τη νέα τάση και μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η νέα αυτή τάση έχει επικρατήσει πλέον και στη χώρα μας. Το 60% του συνόλου των Ελλήνων ταξιδιωτών διαμορφώνει το ταξίδι του, με τη συνεργασία ταξιδιωτικού γραφείου, αλλά με ελεύθερη επιλογή ημερομηνίας αναχώρησης, προορισμού, ξενοδοχείου, αεροπορικής εταιρείας και συμπληρωματικών υπηρεσιών. Το ζήτημα είναι εάν οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί στη χώρα μας είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα και να αντέξουν τους κραδασμούς που θα προκαλέσουν στην οργάνωσή τους οι νέες απαιτήσεις, διατηρώντας ταυτοχρόνως υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και χαμηλό κόστος λειτουργίας.

Επενδύσεις

Οπως επισημαίνει ο κ. Δ. Αρβανίτης, διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Diners Cosmos Club: «H οργάνωση και η υποδομή του Diners Cosmos Club σχεδιάστηκε εξ αρχής με βάση τα νέα δεδομένα και τις σύγχρονες απαιτήσεις. Καλύπτουμε το σύνολο των ταξιδιωτικών αναγκών, ενώ ταυτοχρόνως έχουμε προχωρήσει έγκαιρα στις απαραίτητες επενδύσεις σε σύγχρονες τεχνολογίες ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις νέες ταξιδιωτικές ανάγκες με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και ανταγωνιστικό κόστος. Στο Diners Cosmos Club λειτουργούμε 40 ώρες την εβδομάδα με 16μελές call center, στελεχωμένο με έμπειρους ταξιδιωτικούς συμβούλους, ενώ παρέχουμε 24ωρη υπηρεσία έκτακτης υποστήριξης σε όλους τους πελάτες μας στη διάρκεια του ταξιδιού τους. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα συστήματα διαχείρισης κλήσεων έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε περισσότερες από 1.000 τηλεφωνικές κλήσεις ημερησίως, ενώ ακολουθούμε αυστηρά πρότυπα ποιότητας με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής κάθε κλήσης».

Με ένα τηλέφωνο

Η παροχή αναλυτικών πληροφοριών σχετικά με τον προορισμό και τα ξενοδοχεία φαίνεται ότι αποτελούν πλέον μία από τις πρώτες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Οπως αναφέρει ο κ. Δ. Αρβανίτης: «Εχουμε εγκαταστήσει ένα πραγματικά πρωτοποριακό για την Ελλάδα μηχανογραφικό σύστημα διαχείρισης των ζητήσεων που μας επιτρέπει να προσφέρουμε άμεσα στον πελάτη μας ταξιδιωτικές λύσεις προσαρμοσμένες στις δικές του ανάγκες. Περισσότερα από 2.000 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και εξωτερικό είναι καταχωρισμένα στο σύστημα με ενημερωμένους τιμοκαταλόγους, φωτογραφικό υλικό και λεπτομερείς πληροφορίες για τις παροχές που διαθέτουν. O ταξιδιωτικός μας σύμβουλος έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στον πελάτη του ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών κατά τη διάρκεια ενός σύντομου τηλεφωνήματος. Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι το μηχανογραφικό σύστημα του Diners Cosmos Club επικοινωνεί αυτόματα με τα ξενοδοχεία και επιβεβαιώνει σε σύντομο χρονικό διάστημα τη διαθεσιμότητα».

Μέσω Διαδικτύου

Πώς αντιμετωπίζουν όμως σήμερα οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί την αυξανόμενη χρήση του Internet και πώς σκέφτονται να την αξιοποιήσουν; Σύμφωνα με τον κ. Δ. Αρβανίτη, τα περισσότερα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν προχωρήσει στη δημιουργία των δικών τους ιστοσελίδων, προκειμένου να παρουσιάζουν τις ταξιωτικές τους προτάσεις. «O καταναλωτής μέσω της δικής μας ιστοσελίδας έχει απευθείας πρόσβαση στα κεντρικά δεδομένα της εταιρείας και μπορεί να διοργανώσει μόνος του το ταξίδι ανάλογα με τις ανάγκες του σε προνομιακές τιμές. Μπορεί να επιλέξει την πτήση που του ταιριάζει, να ενημερωθεί για τη διαθεσιμότητα και το κόστος σε πραγματικό χρόνο, αλλά και να κάνει απευθείας την κράτησή του.

Μπορεί επίσης να επιλέξει ανάμεσα σε 2.000 ξενοδοχεία ανάλογα με τον προορισμό βλέποντας φωτογραφίες των χώρων και των δωματίων, να ενημερωθεί για το κόστος και τη διαθεσιμότητά τους. Το συνολικό ποσό που αντιστοιχεί στο ταξίδι εξοφλείται ηλεκτρονικά με τη χρήση πιστωτικής κάρτας, ενώ ο πελάτης τυπώνει στον δικό του εκτυπωτή τα ταξιδιωτικά έγγραφα, παραλαμβάνει τα εισιτήριά του στο αεροδρόμιο και ταξιδεύει χωρίς καμία άλλη διαδικασία», καταλήγει μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος του Diners Cosmos Club Δ. Αρβανίτης.