Μακέτα έμεινε η υπερ-γέφυρα στη «Νερατζιώτισσα»

Μακέτα έμεινε η υπερ-γέφυρα στη «Νερατζιώτισσα»

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το γιγαντιαίο έργο της υπερ-γέφυρας στους σταθμούς μετεπιβίβασης των ΗΣΑΠ και του Προαστιακού στη «Νερατζιώτισσα», εμπνεύσεως Καλατράβα, ξεχάστε το. Αιτία, αφενός η αδυναμία εκτέλεσης του έργου μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το υψηλό κόστος κατασκευής αφετέρου. Εντός των ημερών, σύμφωνα με πληροφορίες, «λύεται» και η σύμβαση με την κατασκευάστρια κοινοπραξία (που είχε υπογραφεί τον Ιούνιο του 2003) με την καταβολή μηδαμινών αποζημιώσεων, μιας και το έργο δεν είχε προχωρήσει καθόλου. Παράλληλα, εντός των ημερών θα αποσυρθεί και η έγκριση της ΕΡΓΟΣΕ (αρμόδιου φορέα για την υλοποίηση του έργου) προς τον Ισπανό αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα. Εγκριση που είχε παραχωρηθεί, όταν κατατέθηκαν οι αρχικές μελέτες του έργου και κατεβλήθη το ποσό των 300 εκατ. δρχ. H ΕΡΓΟΣΕ όμως δεν είχε υπογράψει σύμβαση με τον Καλατράβα, καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η θεώρηση των μελετών.

Στη θέση της μεγαλεπήβολης γέφυρας με τον φουτουριστικό και αεροδυναμικό σχεδιασμό, που θα κόστιζε περίπου 43 εκατομμύρια ευρώ, θα κατασκευαστούν δυο απλοί και λειτουργικοί σταθμοί μετεπιβίβασης (ένας για κάθε μέσο) συνολικής δαπάνης 4 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι λόγοι για τους οποίους το έργο ματαιώθηκε είναι οι εξής: 1ον) O σχεδιασμός «Καλατράβα» δεν ανταποκρινόταν στους φόρτους αιχμής. Συγκεκριμένα, οι ανάγκες εξυπηρέτησης Προαστιακού και ΗΣΑΠ θα φτάνουν τους 7.000 επιβάτες και οι αντοχές της γέφυρας εξυπηρετούσαν μόλις 3.500 επιβάτες. 2ον) Το έργο δεν επρόκειτο να παραδοθεί ολοκληρωμένο τον Αύγουστο του 2004. Οριακά και με την… ψυχή στο στόμα, θα κατασκευάζονταν τα λειτουργικά μέρη των σταθμών, ενώ η γέφυρα θα προσετίθετο μετά τους Αγώνες.

3ον) Για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού Καλατράβα θα έπρεπε να κλείσει για αρκετούς μήνες η Αττική Οδός. Παράλληλα, θα έπρεπε να σταματήσουν οι εργασίες του προαστιακού σιδηροδρόμου τουλάχιστον για τρεις μήνες.

4ον) Το οικονομικό κόστος της κατασκευής είχε υπερβεί κατά πολύ τις πρώτες προβλέψεις. Συγκεκριμένα, από τα 21,5 εκατ. ευρώ που υπολογιζόταν αρχικώς η κατασκευή, με τις αναθεωρημένες μελέτες έφτανε να κοστίζει τα 42 εκατ. ευρώ. Σε αυτά βεβαίως θα έπρεπε να προστεθεί και το ένα εκατ. ευρώ που θα ελάμβανε ο Ισπανός αρχιτέκτονας για την επίβλεψη του έργου (εκτός βέβαια από τα 300 εκατ. δρχ. που ήδη έχει λάβει για την αρχική μελέτη του έργου).

Το κενό θα καλυφθεί από έναν σταθμό που θα έχει τη δυνατότητα να καλύπτει τις ανάγκες για μετακίνηση 7.000 επιβατών τις ώρες αιχμής και θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία J&B και τη γαλλική Αlstoκαι θα παραδοθεί εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή