ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κεφαλογιάννης: αμείλικτοι με όσους εκθέτουν την ακτοπλοΐα και τους επιβάτες

Το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί ανέλαβε χθες ο Μανώλης Κεφαλογιάννης από την αίθουσα του Κοινοβουλίου για τις πολύωρες καθυστερήσεις που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού χιλιάδες επιβάτες προς τα νησιά. Ενημερώνοντας χθες την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επανέλαβε ότι «στις λίγες εταιρείες που εξέθεσαν την ακτοπλοΐα και ταλαιπώρησαν χιλιάδες επιβάτες, το υπουργείο θα είναι όχι μόνον αυστηρό αλλά αμείλικτο», σημειώνοντας ότι «είναι δική τους ευθύνη να αποδείξουν με συγκεκριμένα μέτρα που θα λάβουν στο επιβατικό κοινό ότι αξίζουν την εμπιστοσύνη του».

Για το μείζον ζήτημα των επαναλαμβανόμενων βλαβών, ο κ. Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι έχει δοθεί εντολή για ελέγχους τόσο στις μηχανές των πλοίων όσο και στην ποιότητα του ξενοδοχειακού τους εξοπλισμού, ενώ αναγνώρισε ότι, μπροστά στον κίνδυνο ατυχήματος, το ίδιο το υπουργείο απαγόρευσε απόπλους πλοίων παρά τις αντίθετες εισηγήσεις του νηογνώμονα. Σύμφωνα, πάντως, με τα στατιστικά που δημοσιοποιήθηκαν μέχρι τις 30 Αυγούστου ο αριθμός των βλαβών στα δρομολογημένα πλοία ήταν 22 έναντι 46 βλαβών το 2000 και 35 βλαβών κατά τη διάρκεια του 2004. O κ. Κεφαλογιάννης επεχείρησε να απαντήσει και στην κριτική της αντιπολίτευσης για ακρίβεια στους ναύλους, σημειώνοντας ότι το κόστος των εισιτηρίων αυξήθηκε το 2005 κατά 6,8% αποδίδοντας τις αυξήσεις αυτές στην ανοδική πορεία της τιμής του πετρελαίου.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των βουλευτών, ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσω 3 σχεδίων νόμου που αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή, μέσα στα οποία θα περιλαμβάνεται και ρύθμιση για την ασφάλιση στο NAT των ανέργων ναυτικών, μέσα και από την ενίσχυση των εισφορών προς το Ταμείο. Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε, για άλλη μία φορά, στο δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ που συμφωνήθηκε να λάβει η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των λιμένων. O κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για έργα συνολικού προϋπολογισμού 6 δισεκατομμυρίων μέσα και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων αλλά και συμπράξεις με ιδιώτες. Μάλιστα, εμφανίσθηκε θετικός «χωρίς συμπλέγματα και ιδεολογικές αγκυλώσεις» στο ενδεχόμενο εμπλοκής ιδιωτών στην κατασκευή του 1ου προβλήτα Πειραιά. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το Θριάσιο Πεδίο ώστε, όπως ανέφερε, να αυξηθεί η ενδοχώρα και η δυνατότητα διακίνησης και αποθήκευσης container, ενώ αμιγώς εμπορικό χαρακτήρα θα έχει και το σχεδιαζόμενο λιμάνι στα νότια της Κρήτης.

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η κριτική υπήρξε μάλλον υποτονική με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Διαμαντίδη και Αννα Διαμαντοπούλου να επισημαίνουν έλλειψη πολιτικού σχεδιασμού και διοικητική ανεπάρκεια, ενώ κάλεσαν τον υπουργό να απαντήσει σαφώς εάν προτίθεται να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση των λιμένων.