Ηλεκτρονική επίθεση κατά της γραφειοκρατίας

Ηλεκτρονική επίθεση κατά της γραφειοκρατίας

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσω 113 έργων πληροφορικής, η κυβέρνηση προωθεί την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αποσκοπούν στη βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών που συναλλάσσονται με τις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς. H έκδοση αρκετών πιστοποιητικών, η κατάθεση αιτήσεων από τους πολίτες, αλλά και η παροχή πληροφόρησης από το Δημόσιο θα μπορεί να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω του Διαδικτύου, ώστε να αποφεύγονται οι ουρές στα γραφεία υπουργείων, νομαρχιών, δήμων ή άλλων οργανισμών όπως τα ασφαλιστικά ταμεία.

Χθες, ο ειδικός γραμματέας για την Κοινωνία της Πληροφορίας Βασ. Ασημακόπουλος, σε συνέχεια σχετικής πρωτοβουλίας που ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2005, υπέγραψε τη χρηματοδότηση των 113 νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 97 εκατομμυρίων ευρώ. Τα έργα εντάσσονται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και θα προσφέρουν περισσότερες από 40 χρήσιμες υπηρεσίες για τους πολίτες.

Στόχος της κυβέρνησης είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας εξαιτίας της οποίας ταλαιπωρούνται καθημερινά οι πολίτες. Εκτιμάται ότι μέσω των συγκεκριμένων υπηρεσιών θα γίνουν αντιληπτά τα οφέλη της τεχνολογίας και ειδικότερα του Διαδικτύου, η διείσδυση του οποίου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα στη χώρα μας. Επιπλέον, τα έργα αποτελούν και μοχλό πίεσης προς ορισμένους φορείς του Δημοσίου οι οποίοι δεν προωθούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μεγάλη υστέρηση στους ρυθμούς απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας».

Υπηρεσίες

Μεταξύ των υπηρεσιών που θα παρέχονται μέσω του Διαδικτύου περιλαμβάνονται:

– Ηλεκτρονικές υπηρεσίες συναλλαγών και ενημέρωσης των συνταξιούχων από Συνταξιοδοτικά Ταμεία, με δυνατότητες χορήγησης πιστοποιητικών συντάξεων με ηλεκτρονικά μέσα χωρίς την απαίτηση φυσικής παρουσίας.

– Ηλεκτρονική ενημέρωση του κοινού και διαχείριση εγγυήσεων, πληρωμών κλπ. σε ό,τι αφορά τελωνειακές υπηρεσίες.

– Εκδοση πιστοποιητικών δηλωθείσας περιουσιακής κατάστασης μέσω Internet, ΔΟΥ, ΚΕΠ κλπ. και ηλεκτρονική καταχώρηση και επικαιροποίηση των δεδομένων περιουσιακών δικαιωμάτων στην ελληνική επικράτεια, αποφεύγοντας γραφειοκρατικές διαδικασίες.

– Υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών σε επίπεδο δήμων και νομαρχιών με ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών (δημοτολόγιο, ληξιαρχείο, εκλογική κατάσταση), πληρωμή δημοτικών φόρων, ηλεκτρονική έκδοση ή ανανέωση βιομηχανικών αδειών, αδειών ασκήσεως επαγγελμάτων, ηλεκτρονική κατάθεση καταγγελιών και αναφορών προβλημάτων σχετικά με δημοτικές υπηρεσίες, δυνατότητες ηλεκτρονικών ψηφοφοριών (e-voting) για τη μαζικότερη συμμετοχή των πολιτών στα τοπικά δρώμενα.

– Ανάπτυξη κεντρικής κυβερνητικής διαδικτυακής πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (Government Portal) για την άμεση ηλεκτρονική πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με θέματα που αφορούν τις συναλλαγές τους με το δημόσιο τομέα και την ασφαλή διεκπεραίωση ηλεκτρονικών συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων.

– Ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληροφόρησης που απευθύνονται ειδικά σε νέους, για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση, τη θητεία, την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, τις σύγχρονες τουριστικές δραστηριότητες, δημιουργία υπηρεσίας «κάρτας νέων» κλπ.

– Υπηρεσίες σχετικά με την αναζήτηση εργασίας και την ηλεκτρονική κατάθεση αιτημάτων για τη χορήγηση επιδομάτων σχετικών με την απασχόληση, μέσω του ΟΑΕΔ. Προβλέπεται εξατομικευμένη προσέγγιση του κάθε πολίτη, η σύζευξη προσφοράς-ζήτησης εργασίας, ηλεκτρονικές υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού για την πληροφόρηση των πολιτών, ενημέρωση για ευκαιρίες και δυνατότητες στην Ευρωπαϊκή Ενωση, και τον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής, και ενημέρωση για τις δυνατότητες ασφάλισης κατά του κινδύνου της ανεργίας.

– Ενίσχυση των δυνατοτήτων και της αποτελεσματικότητας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, για την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για κάθε φυσική ή ανθρωπογενή καταστροφή που συμβαίνει στην επικράτεια.

– Δημιουργία σημείων μιας-στάσης για την εξυπηρέτηση των επενδυτών, αλλά και δημιουργία σημείων εξυπηρέτησης μιας-στάσης (one-stop-shop) για την εξυπηρέτηση ομογενών και αλλοδαπών στις Περιφέρειες.

– Ενίσχυση των ηλεκτρονικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των μελών του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και των Λογιστών-Φοροτεχνικών, με ηλεκτρονική χορήγηση άδειας λογιστή – φοροτέχνη, ηλεκτρονική χορήγηση άδειας οικονομολογικού επαγγέλματος, κλπ.

– Ανάπτυξη ηλεκτρονικής υποδομής και ψηφιακού περιεχομένου του Οργανισμού Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων με δυνατότητα των πολιτών να έχουν πρόσβαση από τον προσωπικό τους υπολογιστή σε βιβλιοθήκες εκπαιδευτικού υλικού, ψηφιακές βιβλιοθήκες video, κλπ.

Αναφερόμενος στα νέα έργα, ο ειδικός γραμματέας για την Κοινωνία της Πληροφορίας τόνισε ότι «έχει πολύ μεγάλη σημασία η αλλαγή στόχευσης που συντελείται εδώ και 18 μήνες στο επιχειρησιακό πρόγραμμα. Εστιάζουμε πλέον σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που βρίσκονται πιο κοντά στις καθημερινές ανάγκες του πολίτη. H Κοινωνία της Πληροφορίας γίνεται μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότερο, σύμμαχος του κάθε πολίτη, δίνοντας πρακτικές λύσεις στα καθημερινά του προβλήματα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή