Το τιμολογιακό… αυγό του Κολόμβου στις υπηρεσίες ADSL

Το τιμολογιακό… αυγό του Κολόμβου στις υπηρεσίες ADSL

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις τελευταίες ημέρες είχαν πυκνώσει οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο OTE θα προχωρήσει σύντομα σε μικρή μείωση των παγίων στις ευρυζωνικές συνδέσεις (ADSL), μετά την κατακραυγή για το υψηλό τους κόστος, που είναι πολλαπλάσιο αντίστοιχων υπηρεσιών ακόμα και σε χώρες της Αφρικής. H μείωση, που πράγματι ανακοινώθηκε την Πέμπτη, αποδίδεται και στο γεγονός ότι ο οργανισμός θα διαθέτει μεγάλο αριθμό από «πόρτες» – παροχές συνδέσεων ADSL μέχρι τα τέλη του έτους τις οποίες πρέπει να διαθέσει στην αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του OTE, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα υπάρχουν πάνω από 570 κόμβοι παρουσίας και περίπου 280.000 εγκατεστημένες και προς διάθεση «πόρτες»-παροχές, ενώ ήδη σχεδιάζονται για το τέλος του 2005 επιπλέον 200.000 παροχές νέας τεχνολογίας που θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν και υπηρεσίες υψηλών απαιτήσεων όπως Video On Demand (επιτρέπει την παρακολούθηση ταινιών κατά παραγγελία μέσω Internet), Live Video Streaming (για τηλεοπτική μετάδοση μέσω Διαδικτύου).

Στον OTE δεν έχουν ανακοινώσει, πάντως, από πότε θα αρχίσει η παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών (Video On Demand, μετάδοση τηλεοπτικού σήματος, κ.λπ.), αλλά ήδη ένας ανταγωνιστής του ετοιμάζεται να λανσάρει σχετικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (π.χ. Γαλλία), οι συνδρομητές ADSL απολαμβάνουν ήδη υπηρεσίες όπως οι τηλεοπτικές μεταδόσεις μέσω του Διαδικτύου.

Η επιστολή που έστειλε η διοίκηση του οργανισμού στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ως απάντηση σε καταγγελία ομάδα περίπου 2.000 πολιτών για τις υψηλές τιμές του ADSL, είναι, πάντως, χαρακτηριστική των απόψεων που επικρατούν μεταξύ ανθρώπων που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του τεχνολογικού μέλλοντος της χώρας. H επιστολή, που υπογράφεται από τον κ. K. Σταμέλο, προϊστάμενο της διεύθυνσης Προϊόντων και Εφαρμογών του OTE, έγινε αντικείμενο περιπαικτικών σχολίων στα διαδικτυακά φόρουμ, όπως το aDSLgr (www.adslgr.com). Πρόκειται για επανάληψη όσων αναφέρονταν σε εσωτερικό σημείωμα του OTE και σε ανεπίσημο δελτίο που είχαν λάβει οι δημοσιογράφοι ως απάντηση στις επιθέσεις που δέχεται ο οργανισμός για την τιμολόγηση των ευρυζωνικών συνδέσεων.

Στην ουσία, η διοίκηση του οργανισμού «φορτώνει» όλα τα προβλήματα στην τεχνοφοβία των Ελλήνων, στο ακριβό κόστος του εξοπλισμού που απαιτείται για σύνδεση στο Διαδίκτυο (δηλαδή τον προσωπικό υπολογιστή, το μόντεμ, κ.λπ.). Επαναλαμβάνει, μάλιστα, το γνωστό επιχείρημα, σύμφωνα με το οποίο «το κόστος παροχής της υπηρεσίας και κατ’ ακολουθίαν η τιμή στον χρήστη είναι συνάρτηση του αριθμού χρηστών. Οσο αυτοί αυξάνονται, η τιμή χαμηλώνει».

Οι αναλυτές της αγοράς τηλεπικοινωνιών θεωρούν, πάντως, ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: Επειδή οι ευρυζωνικές συνδέσεις είναι τόσο ακριβές στην Ελλάδα, δεν αναπτύσσεται η συγκεκριμένη αγορά και συνεπώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον από όσους θέλουν να επενδύσουν. Οπως έγραψε και ένα μέλος στο φόρουμ του aDSLgr «είναι σα να λες ότι «δεν υπάρχει αγορά για πώληση παγωτών στη τάδε παραλία» όταν δεν υπάρχει δρόμος, ηλεκτρικό και νερό σε εκείνη τη παραλία, οπότε δε πάει κανείς. Οταν το κράτος φτιάχνει τις κατάλληλες υποδομές, τότε δημιουργεί και αγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή