Οι μνηστήρες διεκδικούν την Ο.Α. παρά την καταδίκη

Οι μνηστήρες διεκδικούν την Ο.Α. παρά την καταδίκη

4' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ίδια στιγμή που η βαριά καταδίκη των Βρυξελλών για την Ολυμπιακή Αεροπορία και το σενάριο της πιθανής εκκαθάρισής της κάνει τον γύρο του κόσμου, ένα αξιοπερίεργο γεγονός εγείρει πλείστα ερωτήματα.

Και οι δύο φιναλίστ -επενδυτικά funds- του διαγωνισμού του ελληνικού Δημοσίου για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και δραστηριοτήτων της O.A. δηλώνουν ότι παραμένουν στη διαδικασία και εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την εξαγορά βάσει των προσφορών τους!

Η μεν προτιμητέα κοινοπραξία Olympic Investors – York Capital που στις 2 Αυγούστου υπέγραψε Μνημόνιο Συμφωνίας για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών δεν έχει αποσύρει την προσφορά της, παρά τη δεδομένη καταδικαστική απόφαση.

Η δε δεύτερη στην κατάταξη Klesch & Company μια μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ με επιστολή του προέδρου της Gary Klesch επαναβεβαιώνει και υπό τις παρούσες συνθήκες το ενδιαφέρον της για την απόκτηση των O.A. και δραστηριοτήτων τεχνικής υποστήριξης και ground handling!

O κ. Gary Klesch με επιστολή που απέστειλε στις 12/9/2005 προς τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, Μεταφορών – Επικοινωνιών M. Λιάπη και προς την Lazard (τον κ. R. Stables) αναφέρει:

«Αγαπητοί Κύριοι,

Στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των δύσκολων αποφάσεων που αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση, θα θέλαμε να επαναλάβουμε το ενδιαφέρον μας για την απόκτηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών («της εταιρείας»), και ενδεχομένως των δραστηριοτήτων συντήρησης και υπηρεσιών εδάφους.

Ελπίζουμε ότι θα βοηθήσουμε σημαντικά την κυβέρνηση να βρει μια λύση για την εταιρεία αυτές τις δύσκολες στιγμές, είτε μέσω της συνέχισης της ιδιωτικοποίησης ή με την αγορά περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας μέσω ελληνικής ή ευρωπαϊκής διαδικασίας εκκαθάρισης.

Το ενδιαφέρον μας παραμένει για τις υπάρχουσες ευκαιρίες που θα μετατρέψουν την Ολυμπιακή σε μια επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα και είμαστε προετοιμασμένοι να αφιερώσουμε όλες μας τις προσπάθειες σε αυτό τον σκοπό μέσω ενός εξαιρετικού επιχειρηματικού πλάνου και επενδυτικού προγράμματος. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε την Ολυμπιακή μια δυνατή και επιτυχημένη εταιρεία, περιορίζοντας κάθε διακοπή στην υπηρεσία μεταφορών και προστατεύοντας το προσωπικό. Τελικά, πρόκειται για μια κίνηση η οποία μόνο θετικά μπορεί να αποφέρει στην ελληνική κυβέρνηση.

Εάν σας ενδιαφέρει να ξανασκεφθείτε την υποψηφιότητά μας για την αγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών, είμαστε διαθέσιμοι να συναντηθούμε μαζί σας όποτε θεωρείτε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή».

Επειτα από αυτά, τα ερωτήματα πληθαίνουν. Γιατί είτε η E.E. εξάντλησε όλη την αυστηρότητά της σε σχέση με την O.A., είτε η ελληνική πλευρά δεν διαχειρίσθηκε με τον επιβεβλημένο τρόπο το επενδυτικό ενδιαφέρον που εξακολουθεί να υπάρχει ούτε φυσικά προέβαλε ως «ανάχωμα» τη συμφωνία που έχει εξασφαλιστεί με την Olympic Investors – York Capital.

H «K» επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Klesch υποβάλλοντάς του δύο ερωτήματα, στα οποία ο κ. G. Klesch απάντησε βεβαιώνοντας για το ισχυρό ενδιαφέρον της επενδυτικής εταιρείας, αλλά και για την πίστη του στο brand της Ο.Α.

Ρωτήσαμε τον κ. G. Klesch:

1) H διαφαινόμενη αρνητική απόφαση της E.E. δεν επηρεάζει το ενδιαφέρον σας και παραμένετε στη διαγωνιστική διαδικασία ιδιωτικοποίησης;

G. Klesch: «Από τότε που ξεκίνησε η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, βλέπαμε πάντα με ενθουσιασμό τη δυνατότητα της Ολυμπιακής να γίνει μια επιτυχημένη αεροπορική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες των υψηλότερων προδιαγραφών του κλάδου. Ναι, θα ήμασταν διατεθειμένοι να συνεχίσουμε τη συμμετοχή μας στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Εχουμε ισχυρή πίστη στο brand της Ολυμπιακής, η πελατειακή του βάση είναι πολύ ισχυρή, η γεωγραφική τοποθεσία είναι ιδανική, καθώς επιθυμούμε, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, να αναπτύξουμε τον τουρισμό. Το σχέδιό μας περιλαμβάνει τη συνολική ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών και για τον λόγο αυτό έχουμε ήδη κάνει εκτεταμένες συζητήσεις με τις Airbus, ATR and Bombardler, με στόχο να ανακοινώσουμε την εντολή παραγγελίας, εφόσον θα είχαμε ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις και αποκτήσει την Ολυμπιακή».

2) Εάν έπειτα από την απόφαση της E.E. η ελληνική κυβέρνηση θέσει τον Ομιλο της O.A. σε καθεστώς εκκαθάρισης σε λειτουργία, θα επιθυμούσατε να διεκδικήσετε τμήματα ή δραστηριότητές του και ποιες;

G. Klesch: «Ναι, θα ενδιαφερόμασταν να αποκτήσουμε την εταιρεία σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία. Παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί θα προσπαθήσουμε να περισώσουμε όσες περισσότερες θέσεις εργασίας γίνεται και να κινητοποιήσουμε τους εργαζομένους να υποστηρίξουν την προσπάθειά μας να επαναφέρουμε την εταιρεία σε πορεία επιτυχίας, διότι χωρίς την υποστήριξή τους οι δικές μας προσπάθειες θα ήταν μάταιες. Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τις απαραίτητες επενδύσεις σε συστήματα και κυρίως στην επανεκπαίδευση του προσωπικού για να πετύχουμε το σχέδιό μας. Θα μας ενδιέφερε να αποκτήσουμε το κομμάτι των αερομεταφορών, καθώς και το τμήμα συντήρησης και υπηρεσιών εδάφους».

Στο 1 δισ. ευρώ το ποσό του προστίμου

Σημαντικές διαβουλεύσεις εξελίσσοντο στις Βρυξέλλες, μέχρι χθες αργά το βράδυ, προκειμένου οι κρίσιμες διατυπώσεις της απόφασης που εκδίδεται για την Ολυμπιακή Αεροπορία σήμερα να μην ενταφιάζουν και την ύστατη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και να καθιστούν μονόδρομο την εκκαθάριση. Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι μάλλον επετεύχθη μια σημαντική διαφοροποίηση μιας μόνο λέξης στο κείμενο της απόφασης, βάσει της οποίας οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις θα πρέπει να επιστραφούν από τους αποδέκτες (beneficiaries) και όχι από κάθε διάδοχο ή ανάδοχο. Παρά ταύτα, η απόφαση της E.E. είναι καταδικαστική για την Ελλάδα και το ποσόν που περιγράφεται ως ασυμβίβαστες ενισχύσεις με το κοινοτικό δίκαιο προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ από το 1994 μέχρι σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή