H διδασκαλία ξένης γλώσσας στα IEK

H διδασκαλία ξένης γλώσσας στα IEK

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αίσθηση προκάλεσε το δημοσίευμα της προηγούμενης Κυριακής σχετικά με την κατάργησης της ξένης γλώσσας στα ΙΕΚ, στη στήλη «Αθέατη Οψη» από τον Σ. Κωνσταντινίδη. Αμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) καθηγητή Χαράλαμπου Μπότσαρη, ο οποίος έστειλε την ακόλουθη επιστολή:

«Οταν η σημερινή διοίκηση του ΟΕΕΚ ανέλαβε τα καθήκοντά της, διαπίστωσε ότι η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας είχε καταργηθεί, ακόμα και σε επίπεδο τεχνικής ορολογίας. Η νέα διοίκηση, έπειτα από εισήγηση του προέδρου του Οργανισμού, επανέφερε αρχικώς τη διδασκαλία της αγγλικής τεχνικής ορολογίας από εκπαιδευτές που κατείχαν αντίστοιχο πτυχίο ή επάρκεια. Στις 13/9/2005 το Δ.Σ. του ΟΕΕΚ ύστερα και πάλι από εισήγηση του προέδρου του, επανέφερε πλήρως τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας, από το πρώτο εξάμηνο κατάρτισης. Παράλληλα διατηρήθηκε η διδασκαλία της τεχνικής ορολογίας στην ξένη γλώσσα που προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα σε κάθε ειδικότητα. Επισημαίνεται ότι υπάρχουν ειδικότητες όπου διδάσκονται πλήρως δύο ξένες γλώσσες.

Θα ήθελα επίσης να σας πληροφορήσω ότι η σχετική ημερησία διάταξη για τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΕΕΚ στις 13/9/2005 κοινοποιήθηκε στα μέλη του Δ.Σ. στις 9/9/2005, δηλαδή πριν από το δημοσίευμά σας στις 11/9/2005. Σε κάθε περίπτωση σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας για τον ΟΕΕΚ και για τα καλόπιστα σχόλιά σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με το έργο που πραγματοποιεί η νέα διοίκηση του Οργανισμού, έργο το οποίο έχει ως κεντρικό στόχο την παροχή της πληρέστερης και πλέον σύγχρονης κατάρτισης στα δημόσια ΙΕΚ.»

Στο δημοσίευμα αντέδρασε επίσης, φυσικά διαφωνόντας ο κ. Γιάννης Τουτζιαράκης, πρώην πρόεδρος του ΟΕΕΚ. Σε μακροσκελή επιστολή του, υπερασπίζεται τις αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, με το επιχείρημα: «Αν οι απόφοιτοι των λυκείων που εισάγονταν στα ΙΕΚ δεν είχαν μάθει αγγλικά έπειτα από έξι χρόνια διδασκαλίας στο γυμνάσιο και λύκειο και ήταν αρχάριοι, τότε το σύστημα διδασκαλίας στο γυμνάσιο και το λύκειο δεν ήταν αποδοτικό. Για ποιο λόγο θα έπρεπε να αναπαράγεται μια εικονική από άποψη αποτελέσματος διαδικασία, ξανά στο επίπεδο των ΙΕΚ; Το πρόβλημα της εκμάθησης ξένης γλώσσας πρέπει να αντιμετωπιστεί στον χώρο της μέσης εκπαίδευσης, όπου ανήκει ως μια γενική δεξιότητα που πρέπει να κατέχουν όλοι οι απόφοιτοι μέσης εκπαίδευσης.»

Είναι ευτυχής σύμπτωση ότι το Δ.Σ. του ΟΕΕΚ όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Οργανισμού είχε δρομολογήσει την επίλυση του θέματος, πριν από το σχετικό δημοσίευμά μας. Το σημαντικό είναι να παρέχεται η δυνατότητα και στους αποφοίτους των ΙΕΚ να χειρίζονται με επάρκεια μια ξένη γλώσσα. Ακόμα και αν οι νέοι αυτοί, δεν έμαθαν ξένη γλώσσα στο γυμνάσιο και λύκειο, πρέπει να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία. Και προφανώς να ασκείται ο ανάλογος έλεγχος, ώστε το μάθημα να διδάσκεται πραγματικά και όχι εικονικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή